Зміст |
Автори:
Наіра Hакобян, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-0753-2774 D.Sc., Міжнародний науково-освітній центр Національної академії наук, Вірменія Анна Хачатрян, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5761-8838 Ph.D., Міжнародний науково-освітній центр Національної академії наук, Вірменія Юлія Чорток, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-5263-0555 Ph.D., Сумський державний університет, Україна
Сторінки: 218-226
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-20
Отримано: 16.02.2023
Прийнято: 25.05.2023
Опубліковано: 30.06.2023
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Соціальна, економічна та цивілізаційна трансформація сучасного суспільства проявляється в різних сферах життя. Особливості суспільства, що трансформується, проявляються в критичних умовах, серед яких особливо важливими є війна та економічна криза. За цих умов проблеми ефективності управління загострюються дедалі більше. Метою цього дослідження є обговорення ефективності управління в суспільстві, що трансформується. Предметом дослідження є одна з основних характеристик суспільства, що трансформується, – явище аномії. Об’єктом дослідження є феномен управлінської аномії в суспільствах, що трансформуються. Управлінська аномія характеризується певними соціально-економічними ознаками, серед яких маргіналізація управління, трудозалежність, руйнування системних ринкових відносин, невизначеність у плануванні, переважання ситуативних рішень та відсутність кадрової політики. Основний інтерес у цьому дослідженні становлять внутрішні (особистісні) та зовнішні (суспільні) ресурси адаптації менеджерів у суспільстві, що трансформується. В статті обговорюються деякі шляхи вирішення проблеми ефективності управління в суспільстві, що трансформується, та подолання управлінської аномії. Результати дослідження свідчать про важливість міждисциплінарного погляду на феномен аномії та розвиток взаємозалежності когнітивних, емоційних і поведінкових особливостей адаптації менеджерів в умовах управлінської аномії. Виявлено певні зв’язки між емоційними, когнітивними та поведінковими особливостями особистісних ресурсів подолання управлінської аномії. Доведено, що управлінська аномія характеризується певними соціально-економічними та психологічними особливостями, які впливають на управлінську діяльність. Вирішенням наукової проблеми дослідження управлінської аномії є методика дослідження особистісних ресурсів ефективності управління. Слід також зазначити, що ці явища ще потребують повного наукового вивчення. Необхідно провести багатоаспектний і міждисциплінарний аналіз проблеми для визначення ознак, що характеризують управлінську аномію та особистісні ресурси, спрямовані на ефективність управління в суспільстві, що трансформується. Дослідження, узагальнене в цій статті, дає початок міждисциплінарним і різнобічним дослідженням теорії управлінської аномії.
Ключові слова: управлінська аномія, маргінальність, стереотипи, суспільство, що трансформується, невизначеність, залежність від роботи.
Класифікація JEL: A13, A14, H12.
Цитувати як: Hakobyan, N., Khachatryan, A., & Chortok, Y. (2023). Management Anomie and Personal Resources of Management Efficiency in Transforming Societies. Marketing and Management of Innovations, 14(2), 218-226. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.2-20
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Carbonnier, G. (1998). Conflict, postwar rebuilding and the economy: a critical review of literature. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chortok, Y., & Rodymchenko, A. (2014). Formation of organisational and economic mechanism of environmentally-oriented regional logistic system. Economic Annals-XXI. [Google Scholar]
- Fromm, E. (1992). The anatomy of human destructiveness. Macmillan. [Google Scholar]
- Gurnham, D. (2022). Introduction: Marginalisation in law, policy and society. International Journal of Law in Context, 18(1), 1-9. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hakobyan, N., Dabaghyan, A., & Khachatryan, A. New Perspectives in Science Education. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hassin, A. (2010). Effective diagnosis in organisation change management. Journal of Law and Governance, 5(2), 23-30. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hoeffler, A., Ijaz, S. S., & Von Billerbeck, S. (2011). Post-conflict recovery and peacebuilding. [Google Scholar] [CrossRef]
- Konty, M. (2005). Microanomie: The cognitive foundations of the relationship between anomie and deviance. Criminology, 43(1), 107-132. [Google Scholar] [CrossRef]
- Machado, N. M. C. (2011). Karl Polanyi and the new economic sociology: Notes on the concept of (dis) embeddedness. RCCS Annual Review. a Selection from the Portuguese Journal Revista Crítica De Ciências Sociais, (3). [Google Scholar] [CrossRef]
- Merton, R. K. (1938). Social structure and anomie. American sociological review, 3(5), 672-682. [Google Scholar] [CrossRef]
- Moric Milovanovic, B., Bubas, Z., & Cvjetkovic, M. (2022). Employee Readiness for Organisational Change in the SME Internalization Process: The Case of a Medium-Sized Construction Company. Social Sciences, 11(3), 131. [Google Scholar] [CrossRef]
- O’Driscoll, D. (2018). Good practice in post-conflict reconstruction. [Google Scholar]
- Pickering, W. S. F. (Ed.). (2002). Durkheim and representations. Routledge. [Google Scholar] [CrossRef]
- Plummer, K. (2003). Continuity and change in Howard S. Becker’s work: An interview with Howard S. Becker. Sociological Perspectives. 46(1), 21–39. [Google Scholar] [CrossRef]
- Powell, E. H. (1958). Occupation, status, and suicide: Toward a redefinition of anomie. American Sociological Review, 131-139. [Google Scholar] [CrossRef]
- Smelser, N. J. (1989). External influences on sociology. International Sociology, 4(4), 419-429. [Google Scholar] [CrossRef]
- Stonequist, E. V. (1937). The marginal man: A study in personality and culture conflict. [Google Scholar] [CrossRef]
- Teymoori, A., Jetten, J., Bastian, B., Ariyanto, A., Autin, F., Ayub, N., … & Wohl, M. (2016). Revisiting the measurement of anomie. PloS one, 11(7), e0158370. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wirtz, J., & Lee, M. C. (2003). An examination of the quality and context-specific applicability of commonly used customer satisfaction measures. Journal of Service Research, 5(4), 345-355. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zhao, R., & Cao, L. (2010). Social change and anomie: A cross-national study. Social forces, 88(3), 1209-1229. [Google Scholar] [CrossRef]
|