Зміст |
Автори:
Грищенко Олена Федорівна, канд. екон. наук, асистент кафедри маркетингу та УІД Сумського державного університету Нєшева Анастасія Дмитрівна, студент факультету економіки Університету Порто (м. Порто, Португалія)
Сторінки: 86-98
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2013.4-08
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті досліджено існуючі підходи до трактування сутності поняття «соціальний медіа маркетинг». Досліджено основні тенденції використання соціального медіа маркетингу як складової маркетингової стратегії підприємства. Визначено роль та функції фахівця з маркетингу в процесі використання соціальних медіа. Стаття може бути корисною для маркетологів, які шукають нові способи розвитку компанії.
Ключові слова: соціальні медіа, Інтернет-простір, веб-сайт, контент, трафік, соціальні мережі, Інтернет-маркетинг, соціальний медіа маркетинг.
Класифікація JEL: M00, M21, M30.
Цитувати як: Gryshсhenko O. & Niesheva, A. (2013). Social media marketing as a tool of enterprise’s product promotion. Marketing and Management of Innovations, 4, 86-98. https://doi.org/10.21272/mmi.2013.4-08
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Baran, R.Ya., & Hnatiuk, T.M. (2010). Novitni instrumenty Internet-marketynhu [The newest Internet marketing tools]. Ekonomika Kryma – Crimea Economics, 4 (33), 328-331 [in Ukrainian].
- Bashynska, I.O. (2012). Marketynhovi komunikatsii pidpryiemstva u sotsialnykh merezhakh [Marketing communications of enterprise in social networks]. Ekonomichni nauky. Seriia «Ekonomika ta memedzhment» – Economic Sciences. Ser. «Economics and Management», 9 (34), 1, 36-41 [in Ukrainian].
- Vyshlinskii, H. (2012). Kak menuaietsia profil I potrebnosti ukrainskikh Internet-polzovatelei [How does the profile and needs of the Ukrainian Internet users changes]. Retrieved from http://www.gfk.ua/imperia/md/content/gfkukraine/presentations/121026_optimization.pdf [in Russian].
- Daidzhest Uaneta 2012 [Uanet 2012 Digest]. (n.d.). prodigiagency.com. Retrieved from http://prodigiagency.com/digest [in Ukrainian].
- Illiashenko, S.M. (2011). Suchasni tendentsii zastosuvannia Internet-tekhnolohii u marketynhu [Modern lines of application of Internet technologies in marketing]. Marketynh i Menedzhment Innovatsii – Marketing and Management of Innovations, 4 (2), 64-74 [in Ukrainian].
- Rudenko, Ye. (n.d.). Podkastynh – tse te, shcho pid kactriuliu? [Podcasting – is that in the pan?]. www.bbc.co.uk. Retrieved from http://www.bbc.co.uk/ukrainian/multimedia/2010/05/ 100525_podcasting_on.shtml [in Ukrainian].
- Sokhatska, O., & Oleksyn, T. (2012). Monetyzatsiia sotsialnykh media u hlobalnomu informatsiinomu prostori [Social Media monetizing in the global information space]. Zhurnal Yevropeiskoi Ekonomiky – Journal of the European Economics, 1 (11), 104-114 [in Ukrainian].
- 10 neimovirnykh faktiv pro sotsialni merezhi [10 unbelievable facts about social networks]. (2011). korysne.co.ua. Retrieved from http://korysne.co.ua/10-nejmovirnyh-faktiv-pro-sotsmerezhi/ [in Ukrainian].
- Bernoff, J. (2007). The POST Method: A systematic approach to social strategy. forrester.typepad.com. Retrieved from http://forrester.typepad.com/groundswell/2007/12/the-post-method.html [in English].
- Blendtec Webpage on YouTube. (n.d.). www.youtube.com. Retrieved from http://www.youtube.com/user/Blendtec [in English].
- Cabochan, K. (2013). Social Media Metrics That Matter. Social Media Today. socialmediatoday.com. Retrieved from http://socialmediatoday.com/karen-cabochan/1248051/social-media-metrics-matter [in English].
- Cambria, E., Grassi, E., & Havasi, A. (2011). Sentic Computing for Social Media Marketing. Multimedia Tools and Applications, 59 (2), 557-577 [in English].
- Evans, D., & McKee, J. (2010). Social Media Marketing: The Next Generation of Business Engagement. John Wiley & Sons [in English].
- Gunelius, S. (n.d.). 10 Laws of Social Media Marketing. Entrepreneur. www.entrepreneur.com. Retrieved from http://www.entrepreneur.com/article/218160 [in English].
- Gunelius, S. (2010). 30-Minute Social Media Marketing: Step-by-step Techniques to Spread the Word About Your Business. McGrawHill [in English].
- Hollis, N. (2010). Social Media: Fans and Followers Are an «End», Not a «Means». millwardbrown.com. Retrieved from http://www.millwardbrown.com/Insights/PointsOfView/Default.aspx [in English].
- Trattner, C., & Kappe, F. (2013). Social Stream Marketing on Facebook: A Case Study. International Journal of Social and Humanistic Computing, 2(1). Retrieved from http://www.christophtrattner.info/pubs/trattner_kappe.pdf [in English].
- Lesidrenska, S., & Dicke, P. (2012). Social-Media Platforms and its Effect on Digital Marketing Activities. Marketynh i Menedzhment Innovatsii – Marketing and Management of Innovations, 1, 44-52 [in English].
- Maslow, A.H., & Frager, R. (1987). Motivation and Personality. New York: Harper and Row [in English].
- Moore, S. (n.d.). 9 Metrics to Measure Social Media Marketing Success. evergreensearch.com. Retrieved from http://www.evergreensearch.com/9-metrics-to-measure-social-media-marketing-success/ [in English].
- Muljadi, P. (n.d.). Digital Marketing Handbook. Retrieved from http://books.google.com.ua/ books?id=L4wr9mFq7nkC&printsec=frontcover&hl=ru&source=gbs_ge_summary_r&cad=0#v=onepage&q&f=false [in English].
- Nations, D. (n.d.). What is Social Media Marketing? And How Social Media Marketing Can Help You. webtrends.about.com. Retrieved from http://webtrends.about.com/od/web20/a/what-is-social-media-marketing.htm [in English].
- Radicein, R. (2013). Social Media Metrics: Track Your Way to Success. socialsolutionscollective.com. Retrieved from http://socialsolutionscollective.com/social-media-metrics-success/ [in English].
- Rouse, M. (2011). Definition: Social Media Marketing. Business terms glossary. Retrieved from http://whatis.techtarget.com/definition/social-media-marketing-SMM [in English].
- Schmitt, G., Supe, M., & Lerch, B. (2009). Meet the connected consumer. How Social Apps, Pokes and Widgets Can Help You Connect. FEED: The Razorfish Consumer Experience Report. Razorsh™ LLC [in English].
- Schivinski, B., & Dąbrowski, D. (2013). The Impact of Brand Communication on Brand Equity Dimensions and Brand Purchase Intention Through Facebook: Working Paper. Gdansk University of Technology [in English].
- Steinberg, S. (2012). The Business Expert’s Guidebook: Small Business Tips, Technology Trends and Online Marketing. Read.Me [in English].
- Stelzner, M. (2012). 2012 Social Media Marketing Industry Report. How Marketers Are Using Social Media to Grow Their Businesses. Social media examiner [in English].
- The New York Times Webpage on Twitter (n.d.). twitter.com. Retrieved from https://twitter.com/nytimes [in English].
- Worldometers: Real time world statistics (n.d.). worldometers.info. Retrieved from http://www.worldometers.info/ [in English].
|