Зміст |
Автори:
Горбанюк Олег Станіславович, д-р психол. наук, професор кафедри організаційної психології, Зеленогурський університет (м. Зелена Гура, Польща), професор кафедри загальної психології, Люблінський католицький університет Івана Павла ІІ (м. Люблін, Польща) Размус Віктор Тадейович, канд. психол. наук, асистент кафедри загальної психології, Люблінський католицький університет Івана Павла ІІ (м. Люблін, Польща) Кава Кшиштоф Станіславович, магістр психол. наук, Польська туристична організація (м. Київ, Україна) Михайлич Олександр Володимирович, канд. соц. наук, доцент кафедри соціології, Національний авіаційний університет (м. Київ, Україна)
Сторінки: 36-47
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2015.2-03
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті розкрито недоліки існуючих методик оцінювання сприйманих ознак особистості політиків і розроблено інноваційний методичний підхід щодо комплексного оцінювання іміджу особистості політиків. Отримані опитувальники дають можливість планувати маркетингові заходи з урахуванням активного впливу на сприйняття тих ознак особистості політиків, які найбільш тісно пов’язані з політичними уподобаннями виборців в Україні.
Ключові слова: імідж політиків, особистість політиків, оцінювання іміджу, преференції виборців щодо політиків, іміджмейкінг.
Класифікація JEL: D72, M31.
Цитувати як: Gorbaniuk, О., Razmus, W., Kawa K. & Mykhaylych, O. (2015). The methodological basis of the assessment of politicians’ perceived personality traits. Marketing and Management of Innovations, 2, 36-47. https://doi.org/10.21272/mmi.2015.2-03
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Angleitner, A., Ostendorf, F., & John, O. (1990). Towards a taxonomy of personality descriptors in German: A psycho‐lexical study. European Journal of Personality, 4(2), 89-118 [in English].
- Bartels, L.M. (2002). The impact of candidate traits in American presidential elections. A. King (Ed.). Leaders’ personalities and the outcomes of democratic elections. (pp. 44-69). Oxford: Oxford University Press [in English].
- Błaszczyk, E., & Gorbaniuk, O. (2009). Wymiary postrzegania osobowości polskich polityków: analiza indywidualnych struktur czynnikowych. J. Miluska (Ed.). Polityka i politycy. Diagnozy-oceny-doświadczenia. (pp. 263-278). Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM [in Polish].
- Brown, S.D., Lambert, R.D., Kay, B.J., & Curtis, J.E. (1988). In the eye of the beholder: Leader images in Canada. Canadian Journal of Political Science, 21(4), 729-755 [in English].
- Caprara, G.V., Barbaranelli, C., & Zimbardo, P.G. (1999). Personality profiles and political parties. Political Psychology, 20(2), 175-197 [in English].
- Caprara, G.V., Schwartz, S. H., Vecchione, M., & Barbaranelli, C. (2008). The personalization of politics: lessons from the Italian case. European Psychologist, 13(3), 157-172 [in English].
- Caprara, G., Barbaranelli, C., & Zimbardo, P.G. (2002). When parsimony subdues distinctiveness: Simplified public perceptions of politicians’ personality. Political Psychology, 23(1), 77-95 [in English].
- Caprara, G.V., Barbaranelli, C., & Zimbardo, P.G. (1997). Politician’s uniquely restricted personalities. Nature, 385, 493 [in English].
- Caprara, G.V., & Zimbardo, P.G. (2004). Personalizing politics: a congruency model of political preference. American Psychologist, 59(7), 581-594 [in English].
- Catellani, P., & Alberici, A.I. (2012). Does the candidate matter? Comparing the voting choice of early and late deciders. Political Psychology, 33(5), 619-634 [in English].
- Costantini, E., & Craik, K.H. (1980). Personality and politicians: California party leaders, 1960-1976. Journal of Personality and Social Psychology, 38(4), 641-661 [in English].
- Cwalina, W., Falkowski, A., & Kaid, L.L. (2000). Role of advertising in forming the image of politicians: comparative analysis of Poland, France and Germany. Media Psychology, 2(2), 119-147 [in English].
- Fridkin, K., & Kenney, P. (2011). The role of candidate traits in campaigns. The Journal of Politics, 73(1), 61-73 [in English].
- Funk, C. (1999). Bringing the candidate into models of candidate evaluation. The Journal of Politics, 61(3), 700-720 [in English].
- Gorbaniuk, O. (2009). Wymiary dyferencjacji profili osobowości polskich polityków: Analiza danych zagregowanych. Psychologia Społeczna, 1-2 (10-11), 88-105 [in Polish].
- Gorbaniuk, O., Razmus, W., Slobodianyk, A., Mykhailych, O., Troyanowskyj, O., Kashchuk, M., et al. (2015). Searching for the common methodological ground to study of perceived personality traits of politicians: multilevel psycholexical approach. Political Psychology [in English].
- King, A. (2002). Do leaders’ personalities really matter? A. King (Ed.). Leaders’ personalities and the outcomes of democratic elections. (pp. 1-43). Oxford: Oxford University Press [in English].
- McCurley, C., & Mondak, J.J. (1995). Inspected by № 1184063113: The influence of incumbents’ competence and integrity in U.S. house elections. American Journal of Political Science, 39(4), 864-885 [in English].
- McGraw, K.M. (2008). Wizerunki polityczne: Tworzenie i sterowanie. Psychologia polityczna. (pp. 359-393). Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego [in Polish].
- Miller, A.H., Wattenberg, M.P., & Malanchuk, O. (1986). Schematic assessment of presidential candidates. American Political Science Review, 80(2), 521-540 [in English].
- Newman, B.I. (1999). Politics in an age of manufactured images. Journal of Mental Changes, 5(2), 7-26 [in English].
- Pancer, M.S., Brown, S.D., & Barr, C.W. (1999). Forming impressions of political leaders: a cross-national comparison. Political Psychology, 20(2), 345-368 [in English].
- Saucier, G., & Srivastava, S. (2015). What makes a good structural model of personality? Evaluating the Big Five and alternatives. M. L. Cooper & R. Larsen (Eds.). Handbook of personality and social psychology, Vol. 3: Personality processes and individual differences. (pp. 283-305). APA Books [in English].
- Skarżyńska, K. (2004). Politicians in television: «The Big Five» in impression formation. Journal of Political Marketing, 3(2), 31-45 [in English].
|