Зміст |
Автори:
Порев Сергій Миколайович, Інститут магнетизму НАН і МОН України (м. Київ, Україна) Сандига Інна Володимирівна, Міністерство освіти і науки України (м. Київ, Україна)
Сторінки: 246-262
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2016.3-19
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті розглянуто питання формування дослідницьких університетів в Україні та відзначено, що у 2009-2013 роках запропоновані у документах Уряду показники наукової діяльності не відповідали ідеям створення університетів світового класу. Запропоновано схему оцінювання розвитку науки в університетах на основі питомих показників, що представляють результати наукових досліджень та розробок у віднесенні їх до приведеної кількості дослідників у еквіваленті повного робочого часу. Приведена кількість дослідників розраховується як сума кількостей науково-педагогічних працівників, аспірантів, докторантів та працівників науково-дослідної частини університету, що помножені на визначені коефіцієнти участі у наукових дослідженнях та розробках. Дослідження показує, що при формуванні в країні дослідницьких університетів на базі існуючих вищих навчальних закладів у них необхідно суттєво нарощувати питомі показники наукових публікацій та цитувань у престижних міжнародних журналах, що цілком можливо за відповідного стимулювання і переорієнтації підготовки статей. Зроблено висновок, що доцільно враховувати не лише статті у журналах, що обліковуються у Scopus та Web of Science, але використання інших публікацій потребує гарантій наукової якості текстів; важливими є показники збільшення обсягів коштів за виконання закордонних грантів і проектів, госпдоговорів вітчизняних і закордонних замовників.
Ключові слова: дослідницький університет, дослідження, розробка, показник, еквівалент повного часу, науковий результат, науково-прикладний результат.
Класифікація JEL: O38, M49, A14.
Цитувати як: Porev S. & Sandyga, I. (2016). Indicators of science that are critical for creation of Ukrainian research universities Marketing and Management of Innovations, 3, 246-262. https://doi.org/10.21272/mmi.2016.3-19
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Porev, S. (2012). Universitet i nauka. Epistemolohiia, metodolohiia i pedahohika vyrobnytstv znan [University & Science. Epistemology, methodology and pedagogy of knowledge producnion]. Kyiv: Himdzest [in Ukrainian].
- Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy «Pro zatverdzhennia Polozhennia pro doslidnitskyi universitet» [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine «On approval of the Regulation on Research University»]. from 17.02.2010 №163] (n.d.). zakon.rada.gov.ua. Retrieved from: http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/163-2010-%D0%BF [in Ukrainian].
- Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy «Pro vnesennia zmin do postanovy Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 17 liutoho 2010 №163» [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine «On making changes to the resolution of the Cabinet of Ministers from 17th February 2010 №163»] (n.d.). zakon.rada.gov.ua. Retrieved from http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/786-2010-%D0%BF [in Ukrainian].
- Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy «Pro vnesennia zmin ta viznannia takymy, shcho vtratyly chinnist, deiakykh aktiv Kabinetu Ministriv Ukrainy vid 5 noiabria 2014 №597» [Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine «On making changes and ceasing to be invalid some acts of the Cabinet of Ministers of Ukraine» from 5th November 2014 №597] (n.d.). zakon.rada.gov.ua. Retrieved from http://zakon1.rada.gov.ua/laws/show/597-2014-%D0%BF [in Ukrainian].
- Zakon Ukrainy «Pro vyshchu osvitu» [The Law of Ukraine «On higher education»] (n.d.). zakon.rada.gov.ua. Retrieved from: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/1556-18/page2 [in Ukrainian].
- EuroOsvita.Net. Retrieved from http://www.euroosvita.net/index.php/?category=58 [in Ukrainian].
- Edyna informatsiina systema «Nauka v universytetakh» [Unified information system «Science in Universities»]. kis.mon.gov.ua. Retrieved from http://kis.mon.gov.ua [in Ukrainian].
- Rauhvargers, A. (2013). Global university rankings and their impact. (Report ІІ). Brussels: European University Association [in English].
- Saisana M.& D’Hombres, B. (2008). Higher Education Rankings: Robustness Issues and Critical Assessment. EUR 23487, Joint Research Centre. Italy, Publications Office of the European Union [in English].
- Division for Analysis and Evaluation. (2013). University ranking list – a directory. (Report: 013:03. № V 2012/523). University of Gothenburg [in English].
- Altbach, Ph.G., & Salmi, J. (Eds.). (2011). The road to academic excellence: the making of world-class research universities. Washington, DC:The World Bank [in English].
- Oleksiyenko, A. (2014). Socio-Economic Forces and the Rise of the World-Class Research University in the Post-Soviet Higher Education Space: The Case of Ukraine. European Journal of Higher Education, 1-17 [in English].
- Hladchenko, M., de Boer H.F., & Westerheijden D.F. (2016) Establishing research universities in Ukrainian higher education: the incomplete journey of a structural reform, Journal of Higher Education Policy and Management, 38:2, 111-125 [in English].
- European Commission. (2010). Assessing Europe’s University-Based Research. Expert Group on Assessment of University-Based Research. (RTD.C4). Luxembourg: Publications Office of the European Union [in English].
- Van Raan, A.F.J. (2007). Bibliometric statistical properties of the 100 largest European universities: prevalent scaling rules in the science system. Centre for Science and Technology Studies. Leiden University, 1-26 [in English].
- Labrosse, I., Ventimiglia, A., Campbel, D., Haustein, S., Cote, G., & Archambault, E. (2013). Scientific output and collaboration of European Universities. European Commission, Directorate-General for Research and Innovation, EUR 26116 EN [in English].
- OECD. (2002). Frascati Manual Proposed Standard Practice for Surveys on Research and Experimental Development. Paris, France: OECD [in English].
- OECD (2013), Main Science and Technology Indicators Volume 2012 Issue 2, OECD Publishing [in English].
- Bornmann, L.& Marx, W. (2011). The h index as a research performance indicator. European Science Editing. 37(№3), 77-80 [in English].
- NSF. (2015). The National Science Foundation Proposal and award policies and procedures guide. NSF 16-1 [in English].
- Smart, W. (2009). The impact of the performance – based research fund on the research productivity of New Zealand universities. Social Policy Journal of New Zealand, (34), 136-151 [in English].
|