Зміст |
Автори:
Окландер Михайло Анатолійович, Одеський національний політехнічний університет (м. Одеса, Україна) Окландер Тетяна Олегівна, Одеський національний політехнічний університет (м. Одеса, Україна)
Сторінки: 92-105
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2016.4-07
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті розглянуто еволюцію теорії маркетингу в контексті її генезису, сучасної концепції, періодизації. Як наукові джерела маркетингу виділено меркантилізм, класичну та неокласичну політичну економію, маржиналізм, інституціоналізм. Визначено, що сучасна концепція маркетингу є формою соціально-відповідального маркетингу на основі масової індивідуалізації, пропозиції максимальної споживчої цінності, оптимального вирішення проблем споживача. Запропоновано періодизацію теорії маркетингу, яка включає три етапи: етап формування класичної концепції маркетингу на основі орієнтації на споживача; етап формування концепції соціально-етичного маркетингу; етап формування концепції соціально-етичного маркетингу на засадах масової індивідуалізації, пропозиції максимальної споживчої цінності й оптимального рішення проблем споживача.
Ключові слова: концепція маркетингу, генезис теорії маркетингу, періодизація теорії маркетингу, технологічний спосіб виробництва, історія економічної думки.
Класифікація JEL: В21, D30, M31.
Цитувати як: Oklander M. & Oklander, T. (2016). Evolution of the marketing theory: genesis, conception, periodization Marketing and Management of Innovations, 4, 92-105. https://doi.org/10.21272/mmi.2016.4-07
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Pаvlеnkо А.F., Voichak A.V., & Primak T.O. (2005). Mаrkеtynhоvі kоmunіkаtsіi: suchаsnа tеоrіia і prаktykа [Marketing communications: contemporary theory and practice]. Кyiv: КNЕU [in Ukrainian].
- Pаvlеnkо А.F., Voychak A.V., Reshetnikova I.L., et al. (2008). Mаrkеtynh [Marketing]. Кyiv: КNЕU [in Ukrainian].
- Shаfаlyuk, О.K. (2008). Humаnіstychnа kоntsеptsіia spоzhyvаchа v mаrkеtynhu [Humanistic concept of consumer marketing]. Кyiv: КNЕU [in Ukrainian].
- Коtlеr F., & Kaslione D. (2009). Khаоtykа: uprаvlіnnia tа mаrketinh v еpоkhu turbulentnоstі [Chaotics: management and marketing in turbulentn epoch]. Кyiv: Khimdzhest, PLASKE [in Ukrainian].
- Коtlеr, F. (1990). Оsnоvy mаrkеtinhа [Marketing basics]. Moscow: Prоgrеss [in Russian].
- Коtlеr, F., & Levi, S. (2001). Rаsshirenie kоntsеptsii mаrkеtinha [Expansion of marketing concepts]. Moscow; Saint Petersburg: Piter [in Russian].
- Rudelius V., Аzаryan O.M., Bаbеnko N.O., et al. (2009). Mаrkеtynh [Marketing]. Кyiv: Navchalno-metodichnyi tsеntr «Kоnsortsium іz udoskonalennia menedzhment-osvity v Ukrаinі [in Ukrainian].
- Bеykеr, M.Dzh. (2002). Mаrkеtinh filоsоfiia ili funktsiia [Marketing philosophy or function]. www.iworld.ru. Retrieved from http://www.iworld.ru/attachment.php?barcode= 978531800124&at =exc&n=0 [in Russian].
- Borden, N. (2011). Marketing Mix. www.businessmate.org. Retrieved from http://www.businessmate.org/Article.php?ArtikelId=201 [in English].
- McCarthy, E. Jerome (1960). Basic Marketing: A Managerial Approach. Homewood [in English].
- Titоvа, N. Istoriia ekоnоmichеskikh uchеnii [History of economic thought]. www.gumer.info. Retrieved from http://www.gumer.info/bibliotek_ Buks/Econom/Titova/index.php [in Russian].
- Greenaway, D., Blinov, M., & Stewart, I. (Eds). (2002). Panorama ekonomicheskoi mysli ХХ st. [Panorama of economic thought of the twentieth century]. (Vols.1-2). Saint Petersburg: Ekonomicheskaia shkola [in Russian].
- Galbraith, J.K. (1958). The Affluent Society. Harmondsworth: Penguin [in English].
- Sait Mezhdunarodnoi аssоtsiаtsii institutsionalnykh issledovanii [Sait International Association of Institutional Research]. institutional.narod.ru. Retrieved from: http://institutional.narod.ru/history1/ch8.htm [in Russian].
- Sаbin, D. (2006). Pritsеlnyi mаrkеtynh. Nоvye pravila privlecheniia i uderzhniia klientov [Aimed marketing. New rules for attracting and retaining customers]. Moscow: Eksmo [in Russian].
- Istoriia mаrkеtinha [History marketing]. www.ime-link.ru. Retrieved from: http://www.ime-link.ru/concept/history [in Russian].
- AMA Board Approves New Definition (1985). Marketing News. March 1 [in English].
- Коtlеr, F., Armstrong, G., Saunders, J., & Wong, D. (1998). Osnovy marketynhu [Marketing basics]. Кiev, Moscow, Saint Petersburg: Viliams [in Russian].
- Barre, D. (1995). The Basics of Social Marketing. National Minority Aids Council Technical Assistance Newsletter, May / June [in English].
- Ottman, Jacguelin A. (1994). Green marketing; challenges and opportunities for the new marketing age [in English].
- Rostow, W.W. (1962). The Process of Economic Growth. New York: W. W. Norton [in English].
- Tоfflеr, E. (2008). Shоk budushcheho [Future Shock]. Moscow: АSТ [in Russian].
|