Зміст |
Автори:
О.А. Біловодська, Сумський державний університет (м Суми, Україна)
Сторінки: 85-97
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.2-08
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті систематизовано визначення маркетингової політики розподілу та виконано об’єднання їх у групи за такими підходами: збутовий, дистрибуційний і логістичний, у зв’язку з чим запропоновано авторське трактування і відповідні завдання. Установлено, що поняття маркетингової політики розподілу дуже тісно пов’язане зі збутовою політикою підприємства і виділені три позиції, які їх характеризують: 1) ототожнення понять; 2) пріоритезація цілей підприємства щодо збуту продукції; 3) орієнтація на споживача. За результатами виконаного дослідження виділено функціональний зміст понять «маркетингова політика розподілу» і «збутова політика» та виявлено, що маркетингова політика розподілу є більш широким поняттям. Сформульовано власне визначення збутової політики підприємства-виробника. Обґрунтовано, що маркетингова політика розподілу – основа бізнесу і серцевина будь-яких бізнес-проектів, планів і перспективних схем розвитку маркетингової діяльності. У зв’язку з цим розроблено схему, що представляє маркетингову політику розподілу як інтегратора виробництва й ринку, визначено її роль і значення для різних функціональних рівнів управління: підприємницького, регіонального та національного.
Ключові слова: маркетингова політика розподілу, збутова політика, збут, дистрибуція, логістика, промислове підприємство.
Класифікація JEL: D39, М31.
Цитувати як: Bilovodska, О. (2017). Marketing distributive and sales policy: research of essence, role and importance Marketing and Management of Innovations, 2, 85-97. https://doi.org/10.21272/mmi.2017.2-08
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Dejan, A., Bukerel, F., Lankar, R., & et al. (1993). Akademiia rynka: marketing [Academy of the market: marketing]. Moscow, Ekonomika [in Russian].
- Balabanyts, A.V. (2000). Zbutova diialnist torgovelnyh pidpryiemstv v umovah marketynhovoi oriientatscii [Goods sale activity of enterprises in marketing conditions]. Extended abstract of candidate’s thesis. Donetsk, DonDUET [in Ukrainian].
- Balabanova, L.V., & Mytrohina, Yu. P. (2011). Upravlinnia zbutovoiu politykoiu [Management marketing policy]. Kyiv: Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
- Balabanova, L.V., & Balabanits, A.V. (2003). Marketinhovyi audit sistemy sbyta [Marketing audit of the sales system]. Donetsk, DonGUET [in Russian].
- Bolt, G. Dzh. (2001). Prakticheskoe rukovodstvo po upravleniiu sbytom [Practical guide to sales management]. Moscow, MT-Press [in Russian].
- Burtsev, V.V. (2002). Sovershenstvovanie sistemy upravleniia sbytom produktsii [Improving the system of sales management]. Marketing v Rossii i za rubezhom – Marketing in Russia and Abroad, 6. Retrieved from http://www.mavriz.ru/articles/2002/6/128.html [in Russian].
- Voronina, O.M. (2008). Upravlinnia zbutovoiu politykoiu farmatsevtychnyh pidpryiemstv-vyrobnykiv [Management of the pharmaceutical enterprises-producers a sale policy]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv, KhNEU [in Ukrainian].
- Gamalii, V.F., Romanchuk, S.A., & Fabryka, І.V. (2012). Suchasnі problemy zbutovoi polіtyky ukrainskih pіdpryiemstv [Modern problems of marketing policy of Ukrainian enterprises]. Naukovі pratsі Kіrovohradskoho natsіonalnoho tehnіchnoho unіversytetu. Ekonomіchnі nauki – The Collection of Scientific Works of Kirovograd National University. Economic Sciences, 22(2), 10-13. Retrieved from http://www.kntu.kr.ua/doc/zb_22(2)_ekon/stat_20_1/02.pdf [in Ukrainian].
- Gogol, G.P., Kolodiychuk, A.V., & Yaremko A.Yu. (2010). Sutnіst zbutovoi dіialnostі mashinobudіvnyh pіdpryiemstv [Essence of sale activity of machine-building enterprises]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy – Scientific Bulletin of Ukrainian National Forestry University, 20.7, 148-153. Retrieved from http://nltu.edu.ua/nv/Archive/2010/20_7/148_Gogol_20_7.pdf [in Ukrainian].
- Godin, A.M. (2006). Marketynh [Marketing]. Moscow, Dashkov i K [in Russian].
- Grechukha, A.O. (2016). Skladovi suchasnoi marketynhovoi polityky rozpodilu produktsii pidpryiemstva [The components of modern marketing distribution policy]. Ekonomika i suspilstvo – Economy and Society, 4, 132-137. Retrieved from http://www.economyandsociety.in.ua/journal/4_ukr/20.pdf [in Ukrainian].
- Ishchenko, N.V. (2005). Zbutova diialnist promyslovoho pidpryiemstva: problema ta pidkhody do vyznachennia zmistu [Sales activity of industrial enterprises: problems and approaches to determining the content]. Ekonomika: problemy teorii ta praktyky – Economy: problems of theory and practice, 208 (Vols. 2), 298 [in Ukrainian].
- Kalchenko, A.G. (2003). Lohistyka [Logistics]. Kyiv, KNEU [in Ukrainian].
- Kamilova, S.R., & Jatsun, Yu.Yu. (2011). Upravlinnia zbutovoiu diialnistiu [Management of sales activity]. Problemy pidvyshchennia efektyvnosti infrastruktury – Improving the Efficiency of Infrastructure Problems, 31, 15 [in Ukrainian].
- Kliuchnyk, A.V. (2015). Zbutova polityka ta ii znachennia u rozvytku zovnishnioekonomichnoi diialnosti pidpryiemstva [Sales policy and its importance in the development of international business activity]. Globalni ta natsionalni problemy ekonomiky – Global and National Problems of Economy, 4, 414-418. Retrieved from http://global-national.in.ua/archive/4-2015/87.pdf [in Ukrainian].
- Kovalchuk, S.V. (Eds.). (2011). Marketynh [Marketing]. Lviv, Novyi Svit-2000 [in Ukrainian].
- Kryveshko, O.V. (2006). Upravlinnia zbutovoiu diialnistiu pidpryiemstv v umovakh rynkovoi transformatsii ekonomiky Ukrainy [Managing of distribution activity of enterprises in transformation economics]. Extended abstract of candidate’s thesis. Lviv, LNU [in Ukrainian].
- Krykavskyy, Ye.V., Kosar, N.S., & Chubala, A. (2009). Marketyngova polityka rozpodilu [Marketing distributive policy]. Lviv : Lvivska politekhnika [in Ukrainian].
- Krylova, G.D., & Sokolova, M.I. (1999). Marketing. Teoriia i 86 situatsii [Marketing. Theory and 86 situations]. Moscow, JuNITI-DANA [in Russian].
- Kukura, S.P., & Trushnikova, I.O. (2008). Marketing: praktikum po kursu [Marketing: practice on the course]. G.L. Bagiev (Eds.). Saint Petersburg: SpbGUEF [in Russian].
- Illiashenko, S.M. (Eds.). (2009). Marketynh: bakalavrskyi kurs [Marketing: bachelor course]. Sumy: VTD «Universytetska knyha» [in Ukrainian].
- Maslova, T.D., Bozhuk, S.G., & Kovalik, L.N. (2002). Marketing [Marketing]. Saint Petersburg: Piter [in Russian].
- Nadtoka, T.B., & Zhygulina, A.Yu. (2009). Udoskonalennia zbutovoi polityky pidpryiemstva koksokhimichnoi promyslovosti v umovakh vstupu do SOT na osnovi sotsialnoho pidkhodu [Improving the sales policy of the coke industry’s company in terms of WTO accession on the basis of social approach]. Visnyk Khmelnytskogo natsionalnoho universytetu – Herald of Khmelnytskyi national university, 5 (Vols. 3), 98-102 [in Ukrainian].
- Naumov, V.N. (1999). Marketing sbyta [Sales marketing]. G.L. Bagiev (Ed.). Saint Petersburg: SpbGUEF. Retrieved from http://marketing-digital.ru/library/7.pdf [in Russian].
- Odarchenko, A.M., & Odarchenko, M.S. (2015). Analiz zbutovoi polityky pidpryiemstva ta rekomendatsii shchodo ii udoskonalennia [Analysis of enterprise sales policy and recommendations for its improvement]. Scientific Journal «ScienceRise», 2/3(7), 70-73. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/texc_2015_2%283%29__14 [in Ukrainian].
- Oklander, T.O. (2012). Metody doslidzhen zbutovykh ryzykiv promyslovykh pidpryiemstv [Research methods of sales industrial risks]. Naukovi pratsi Donetckoho natsionalnoho tekhnichnoho universytetu. Seriia: ekonomichna – Scientific works of Donetsk National Technical University. Series: economic, 41, 44-48. Retrieved from http://ea.donntu.org:8080/jspui/bitstream/123456789/27891/1/44.pdf [in Ukrainian].
- Osnach, O.F., Pylypchuk, V.P., & Kovalenko, L.P. (2011). Promyslovyi marketynh [Industrial marketing]. Kyiv, Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
- Pavlenko, A.F., & Voichak, A.V. (2003). Marketynh [Marketing]. Kyiv, KNEU [in Ukrainian].
- Perebyynis, V.I. (2016). Marketyngove upravlinnia tovarnymy potokamy v konteksti rozvytku marketynhu, menedzhmentu ta lohistyky [Marketing management of product flow in the context of marketing, management and logistics]. Marketynhova diialnist pidpryiemstv: suchasnyi zmist – Marketing activity of the company: modern sense. N.V. Karpenko (Ed.). Kyiv, Tsentr uchbovoi literatury [in Ukrainian].
- Petropavlovska, S.Ye., Komandrovska, V.Ye., & Khmelnytska, O.V. (2008). Marketynhova polityka rozpodilu [Marketing distributive policy]. Kyiv, NAU. Retrieved from http://www.lib.nau.edu.ua/booksfornau/2008/petropavlovska.pdf [in Ukrainian].
- Petrunja, Yu.?Ye. (2007). Marketynh [Marketing]. Kyiv: Znannia [in Ukrainian].
- Prymak, T.O. (2004). Marketynh [Marketing]. Kyiv: MAUP [in Ukrainian].
- Rozhko, V.I. (2006). Obgruntuvannia obsiahiv zbutu ta polityky rozpodilu spozhyvchykh tovariv [The substantion of volume market and basings of consumers’ article policy]. Extended abstract of candidate’s thesis. Kharkiv: KhNEU [in Ukrainian].
- Syvanenko, G.P., Korolchuk, O.P. & Toropkov, V.M. (n.d.). Formuvannia kanaliv rozpodilu v systemi marketynhu torgovelnyh pidpryiemstv [Formation of distribution channels in the marketing system of trading companies]. www.kpi.kharkov.ua. Retrieved from http://www.kpi.kharkov.ua/archive/Наукова_періодика/vestnik/Технічний%20прогрес%20та%20ефективність %20виробництва/2010/62/2_10.pdf [in Ukrainian].
- Sygyda, L.O. (2014). Vybir marketynhovykh kanaliv dlia rozpodilu innovatsiinoi produktsii promyslovykh pidpryiemstv [Selection of marketing channels for the distribution of industrial enterprises’ innovative products]. Marketynh i menedzhment innovatsii – Marketing and Management of Innovations, 1, 192-20 [in Ukrainian].
- Uollas, T., & Stal, R. (2010). Planirovaniie prodazh i operatsii [Planning of sales and operations]. Saint Petersburg: Piter [in Russian].
- Sharapa, O.M. (2015). Orhanizatsiino-ekonomichni zasady formuvannia zbutovoi polityky silskohospodarskyh pidpryiemstv [Organizational-economic bases of marketing policy formation of agricultural enterprises]. Candidate’s thesis. Kyiv, Natsionalnyi Naukovyi Tsentr «Instytut Agranoi ekonomiky». Retrieved from http://www.btsau.kiev.ua/ sites/default/files/news/pdf/dis_sharapa.pdf [in Ukrainian].
- McKinnon, C. Alan (1989). Physical Distribution Systems. Routledge, London. Retrieved from http://books.google.ru/books?id=tMcOAAAAQAAJ&printsec=frontcover&dq=distribution+mckinnon&hl=ru&sa=X&ei=7qvyT_3RAeSM4gTu9py6CQ&ved=0CDAQ6AEwAA#v=onepage&q=distribution%20mckinnon&f=false.
|