Зміст |
Автори:
В. Дікцюс, Вільнюський університет (м Вільнюс, Литва) І. Піктумене, Вільнюський університет (м Вільнюс, Литва) В. Пакалніскене, Вільнюський університет (м Вільнюс, Литва) Е. Сеймене, Вільнюський університет (м Вільнюс, Литва) М. Каваляуске, Вільнюський університет (м Вільнюс, Литва) Дж. Рирдон, Вільнюський університет (м Вільнюс, Литва)
Сторінки: 126-134
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.3-12
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Наукова література дає достатні докази участі дітей в ухваленні рішення батьків про покупку залежно від типу продукту, етапів ухвалення рішень, демографічних профілів батьків і дітей, але тільки кілька досліджень були проведені з точки зору впливу батьківських психологічних характеристик. Здійснене дослідження усуне цю прогалину, надаючи докази того, як технологічна готовність батьків і їхня схильність до міжособистісних впливів пророкують участь підлітків у батьківських рішеннях про покупку технологічних продуктів: продуктів для всієї родини і товарів для дітей. Дослідження 345 батьків з дітьми у віці від 12 до 18 років було проведено дослідницькою компанією, що використовує інтернет-панель. Отримані дані свідчать про те, що технологічна готовність батьків є сильним предиктором участі дитини в процесі ухвалення рішень про покупку. Батьківська сприйнятливість до міжособистісного впливу є предиктором участі дитини залежно від стадії ухвалення рішення і типу продукту. Висновки відкривають простір для вкладів стосовно ефектів інший батьківської психографії, дитячої психографії і навіть взаємодії між ними як для кращого розуміння рішення про покупку в сім’ї.
Ключові слова: діти, рішення про покупку, поведінка споживачів, технологічна готовність, схильність до міжособистісних впливів.
Класифікація JEL: M30, M39.
Цитувати як: Dikcius, V., Pikturniene, I., Pakalniskiene, V., Seimiene, E., Kavaliauske M. & Reardon, J. (2017). The impact of parents’ technology readiness and their susceptibility to interpersonal influence on adolescents’ participation in parental decision making to purchase technological products Marketing and Management of Innovations, 3, 126-134. https://doi.org/10.21272/mmi.2017.3-12
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Bao, Y., Fern, E.F., & Sheng, S. (2007). Parental style and adolescent influence in family consumption decisions. Journal of Business Research, 60(7), 672-680.
- Bearden, W.O., Netemeyer R.G., & Teel, J.E. (1989). Measurement of consumer susceptibility to interpersonal influence. Journal of Consumer Research, 15(4), 473-481.
- Beatty, S.E., & Talpade, S. (1994). Adolescent influence in family decision making: a replication with extension. Journal of Consumer Research, 21, 332-341.
- Belch, M.A., Krentler, K.A., & Flurry, L.A. (2005). Teen internet mavens: influence in family decision making. Journal of Business Research, 58, 569-575.
- Bentler, P.M. (1990). Comparative fit indexes in structural models. Psychological Bulletin, 107, 238-246.
- Blood Jr, R.O., & Wolfe, D.M. (1960). Husbands and wives: the dynamics of family living. New York: Free Press.
- Bentler, P.M., & Bonnett, D.G. (1980). Significance tests and goodness-of-fit in the analysis of covariance structures. Psychological Bulletin, 88, 588-606.
- Browne, M.W., & Cudeck, R. (1993). Alternative ways of assessing model fit. In: K.A. Bollen, & J.S. Long (eds.), Testing structural equation models (pp. 136-162). London: Sage.
- Buijzen, M., & Valkenburg, P.M. (2008). Observing Purchase‐Related Parent–Child Communication in Retail Environments: A Developmental and Socialization Perspective. Human Communication Research, 34(1), 50-69.
- Chavda, H., Haley, M., & Dunn, C. (2005). Adolescents’ influence on family decision-making. Young Consumers, 6(3), 68-78.
- Clark, R.A., & Goldsmith, R.E. (2006). Global innovativeness and consumer susceptibility to interpersonal influence. Journal of Marketing Theory and Practice, 14(4), 275-285.
- Claudy, M.C., Garcia, R. & O’Driscoll, A. (2015) Consumer resistance to innovation—a behavioural reasoning perspective. Journal of the Academy Marking Science, 43(4), 528–544
- Dauphin, A., Lahga, E., Fortin, B., & Lacroix, G. (2011). Are children decision‐makers within the household? The Economic Journal, 121(553), 871-903.
- Dikcius, V., Armenakyan, A., Urbonavicius, S., Jonyniene, G., & Gineikiene, J. (2014). The influence of children on family purchasing in Lithuania and Azerbaijan. Organizations & Markets in Emerging Economies, 5, 79-96.
- Dikcius, V., Armenakyan, A., Pikturniene, I., Seimiene, E., Pakalniskiene, V., Kavaliauske, M., Katkuvienė, K., & Reardon, J. (2016). Children’s influence on their parents’ purchase decision: systematic analysis of researches between 1985-2014. In I. Simberova, O. Zizlavsky, & F. Milichovsky (ed.), Proceedings of International Scientific Conference Economics and Management (pp.182-189), May 19-20, Brno, Czech Republic.
- Ekstrom, K.M. (2007). Parental consumer learning or ‘keeping up with the children’. Journal of Consumer Behaviour, 6(4), 203-217.
- El Aoud, N.H., & Neeley, S.M. (2008). Teenager-peer interaction and its contribution to a family purchase decision: the mediating role of enduring product involvement. International Journal of Consumer Studies, 32(3), 242-252.
- Elliott, K., Meng, G., & Hall, M. (2012). The influence of technology readiness on the evaluation of self-service technology attributes and resulting attitude toward technology usage. Services Marketing Quarterly, 33, 311–329.
- Foxman, E.R., Tansuhaj, P.S., & Ekstrom, K.M. (1989a). Family members’ perceptions of adolescents’ influence in family decision. Journal of Consumer Research, 15, 482-491.
- Foxman, E.R., Tansuhaj, P.S., & Ekstrom, K.M. (1989b). Adolescents’ influence in family purchase decisions: a socialization perspective. Journal of Business Research, 18, 159-172.
- Flurry, L.A., & Burns, A.C. (2005). Children’s influence in purchase decisions: a social power theory approach. Journal of Business Research, 58(5), 593-601.
- Goldsmith, R.E., Freiden, J.B., & Eastman, J.K. (1995). The generality/specificity issue in consumer innovativeness research. Technovation, 15(10), 601-612.
- Grossbart, S., Carlson, L., & Walsh, A. (1991). Consumer socialization and frequency of shopping with children. Journal of the Academy of Marketing Science, 19(3), 155-163.
- Hu, L., & Bentler, P.M. (1998). Fit indices in covariance structure modelling: Sensitivity to underparameterized model misspecification. Psychological Bulletin, 3, 424– 453.
- Lee, C.K.C., & Beatty, S.E. (2002). Family structure and influence in family decision making. Journal of Consumer Marketing, 19(1), 24-41.
- Lin, C.-H., Shih, H.-Y., & Sher, P. J. (2007). Integrating technology readiness into technology acceptance: the TRAM model. Psychology & Marketing, 24, 641-657.
- Lin, J.S.C., & Chang, H. C. (2011). The role of technology readiness in self-service technology acceptance. Managing Service Quality: An International Journal, 21(4), 424-444.
- Mangleburg, T.F., Grewal, D., & Bristol, T. (1999). Family type, family authority relations, and adolescents’ purchase influence. Advances in Consumer Research, 26, 379-384.
- Marshall, R., & Reday, P.A. (2007). Internet‐enabled youth and power in family decisions. Young Consumers, 8, 177-183.
- Muthén, L.K., & Muthén, B.O. (2006). Mplus users guide. Los Angeles: Muthén and Muthén.
- Padilla-Meléndez, A., del Aguila-Obra, A.R., & Garrido-Moreno, A. (2013) Perceived playfulness, gender differences and technology acceptance model in a blended learning scenario. Computers & Education, 63, 306–317.
- Parasuraman, A. (2000). Technology readiness index (TRI): a multiple-item scale to measure readiness to embrace new technology. Journal of Service Research, 2(4), 307–320.
- Parasuraman, A., & Colby, C.L. (2015). An updated and streamlined technology readiness index TRI 2.0. Journal of service research, 18(1), 59-74.
- Rogers, E. (1963). What are innovators like? Theory Into Practice, 2(5), 252-256.
- Shoham, A., & Dalakas, V. (2005). He said, she said … they said: parents’ and children’s assessment of children’s influence on family consumption decisions. Journal of Consumer Marketing, 22, 152-160
- Tinson, J., & Nancarrow, C. (2007). ‘GROw’ing up: tweenagers’ involvement in family decision making. Journal of Consumer Marketing, 24(3), 160-170.
- Roehrich G. (2004). Consumer innovativeness Concepts and Measurements. Journal of business research 57, 671-677
- Tucker, L.R., & Lewis, C. (1973). The reliability coefficients for maximum likelihood factor analysis. Psychometrica, 3, 1-10.
- Vekiri, I., & Chronaki, A. (2008). Gender issues in technology use: perceived social support, computer self-efficacy and value beliefs, and computer use beyond school. Computers & education, 51(3), 1392-1404.
- Venkatesh, V., & Morris, M.G. (2000). Why don’t men ever stop to ask for directions? Gender, social influence, and their role in technology acceptance and usage behavior. MIS Quarterly, 24(1), 115-139.
|