Зміст |
Автори:
П.М. Григорук, Хмельницький національний університет (м Хмельницький, Україна) Н.А. Хрущ, Хмельницький національний університет (м Хмельницький, Україна)
Сторінки: 149-161
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2017.4-13
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті розглянуті підходи до оцінювання апостеріорної ефективності маркетингових рішень. Проведено аналіз найбільш поширених моделей, спрямованих на визначення рівня задоволеності споживачів. Представлено два авторські підходи до оцінювання апостеріорної ефективності маркетингових рішень. Перший ґрунтується на побудові інтегрального показника ефективності на основі зіставлення фактичних та планових значень часткових показників ефективності. Другий підхід спрямований на зіставленні апріорної та апостеріорної ефективності рішення. Особливістю авторських підходів є те, що вони використовують як метричні, так і неметричні часткові показники ефективності. Наведено рекомендації щодо практичного застосування наведених підходів.
Ключові слова: маркетингові рішення, рівень задоволеності споживача, прибутковість маркетингової діяльності, оцінювання апостеріорної ефективності рішення, інтегральний показник, статистичний критерій.
Класифікація JEL: C13, M31, F61.
Цитувати як: Hryhoruk P. & Khrushch, N. (2017). Evaluating a posteriori effectiveness of marketing decisions Marketing and Management of Innovations, 4, 149-161. https://doi.org/10.21272/mmi.2017.4-13
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Aaker, D. (2002). Stratehicheskoie rynochnoie upravleniie [Strategic market management]. Saint Peterіburg: Piter [in Russian].
- Ambler, T. (2003). Marketinh i finansovyi rezultat. Novyie pokazateli i bohatstvo korporatsii [Marketing and financial results. New indicators and a wealth of corporation]. Moscow: Finansy i statistika [in Russian].
- Assel, Henri (1999). Marketinh: printsipy i stratehiia [Marketing: principles and strategy]. Moscow: INFRA-M [in Russian].
- Hryhoruk, P.M. (2013). Teoretyko-metodolohichni zasady intehralnoho otsiniuvannia efektyvnosti marketynhovykh rishen [Theoretical and methodological basis of the integral evaluation of marketing decisions]. Ekonomika: realii chasu – Economics: time realities, 3 (8) [in Ukrainian].
- Dainovskyi, Yu.A. (2012). Osoblyvosti otsiniuvannia ekonomichnoi efektyvnosti pryiomiv upravlinnia i marketynhu [Specificity of economical efficiency estimation of the management and marketing tricks]. Marketynh i menedzhment innovatsii – Marketing and Management of Innovations, 4, 143-153 [in Ukrainian].
- Druker, Pyter F (2004). Zadachy menedzhmenta v XXI veke [Management Challenges in the XXI century]. Moscow: Williams [in Russian].
- Illiashenko, N.S. (2011). Orhanizatsiino-ekonomichni zasady innovatsiinoho marketynhu promyslovykh pidpryiemstv [Organizational-economic bases of innovative marketing of industrial enterprises]. Sumy: SumSU [in Ukrainian].
- Illiashenko, S.M. (Eds). (2013). Innovatsii u marketynhu i menedzhmenti [Innovations in marketing and management]. Sumy: TOV «Drukarskyi dim «Papirus» [in Ukrainian].
- Kobzar, A.I. (2006). Prikladnaia matematicheskaia statistika. Dlia inzhenerov y nauchnykh rabotnikov [Applied mathematical statistics. For engineers and scientists]. Moscow: FIZMATLIT [in Russian].
- Lambin, J.-J. (1996). Stratehycheskii marketinh. Evropeiskaia perspektiva [Strategic marketing. European perspective]. Sankt-Peterburh: Nauka [in Russian].
- Larreche, J.-C. (2006). Sistema otsenki effektivnosti marketinhovoi deiatelnosti [The system of assessment of marketing activity’s effectiveness]. Retrieved from http://www.elitarium.ru/2006/03/17/sistema_ocenki_jeffektivnosti_marketingovojj_ dejatelnosti.html [in Russian].
- Lanskold, D. (2005). Rentabelnost investitsii v marketinh. Metody povysheniia pribylnosts marketinhovykh kampanii [Return on marketing investment. Methods to improve the profitability of marketing campaigns]. Saint Petersburg: Piter [in Russian].
- Ferrys, Pol U., Bendl, Neil T., Pfaifer, Philipp Y. & Reibshtein, David J. (2009). Marketinhovyie pokazateli [Marketing indicators]. (A.A Shamrai, Trans). Y.V. Taranenko (Eds). – Dnepropetrovsk : Balans Biznes Buks [in Russian].
- Robul, Yu.V. (2011). Kholistychna kontseptsiia efektyvnosti marketynhu [Holistic concept of marketing efficiency]. Marketynh i menedzhment innovatsii – Marketing and Management of Innovations, 4 (2), 124-130 [in Ukrainian].
- Sulpovar, L.B. & Bohachova, T.V. (2010). Pokaznyky efektyvnosti sotsialno- oriientovanoi marketynhovoi stratehii pidpryiemstva [Performance indicators of socially-oriented marketing strategy of the enterprise]. Marketynh v Ukraini – Marketing in Ukraine, 6, 54-58 [in Ukrainian].
- Voichak, A.V., Kardash, V.Ya., Pavlenko, A.F. & Pylypchuk, V.P. (2006). Teoriia i praktyka marketynhu v Ukraini [Theory and practice of marketing in Ukraine]. A. F. Pavlenko (Eds). Kyiv: KNEU [in Ukrainian].
- Chukhray, N.I. & Mlynko, I.B. (2013). Otsiniuvannia rezultatyvnosti ta efektyvnosti marketynhu promyslovoho pidpryiemstva u lantsiuhu postavok [Effectiveness and efficiency assessment of industrial enterprises` marketing in the supply chain]. Marketynh i menedzhment innovatsii – Marketing and Management of Innovations, 3, 24-34 [in Ukrainian].
- Sheth, J.N. & Sisodia, R.S. (2007). Problemy i analiz produktivnosti marketinha [Marketing productivity issues and analysis]. Rossyiskyi zhurnal menedzhmenta – Russian Journal of management, 2 (5), 91-116 [in Russian].
- Ambler, T., & Roberts, J. (2005). Beware The Silver Metric: Marketing Performance Measurement Has To Be Multidimensional. London: London Business School.
- Noriaki, K., Seraku, N., Takahashi, F. & Tsuji Sh. (1984). Attractive quality and must-be quality. Journal of the Japanese Society for Quality Control, 14(2), 147-156.
- Cronin, Jr. J. Joseph & Taylor, Steven A. (1994). SERVPERF versus SERVQUAL: Reconciling performance-based and perceptions-minus-expectations measurement of service quality. Journal of Marketing, 58, 125-131.
- Khrushch, N., & Hryhoruk, P. (2013).The comprehensive evaluation of management decisions efficiency. Journal L’Association 1901 «SEPIKE», 3, 114-118.
- Rust, R.T., Ambler, T., Carpenter, G.S., Kumar, V., & Srivastana, R.K. (2004). Measuring marketing productivity: Current knowledge and future directions. Journal of Marketing, 68 (4), 76-89.
- Mittal, B. & Lassar, W. M. (1998). Why do customers switch? The dynamics of satisfaction versus loyalty. Journal of Services Marketing, 12(3), 177-194.
- Parasuraman, A.A., Zeitaml, V.A., & Berry, L.L. (1985). Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future. Journal of Marketing, 49(4), 41-50.
- Parasuraman, A.A., Zeitaml, V.A. & Berry, L.L. (1988). SERVQUAL: A Multiple-Item Scale for Measuring Customer Perceptions of Service Quality. Journal of Retailing, 64(1), 12-40.
- Wang, T., & Ji, P. (2010). Understanding customer needs through quantitative analysis of Kano’s model. International Journal of Quality & Reliability Management, 27(2), 173-184.
|