Зміст |
Автори:
В.М. Кобець, Херсонський національний університет (м Херсон, Україна) В.О. Яценко, Київський національний університет імені Тараса Шевченка (м Київ, Україна)
Сторінки: 152-168
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-11
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У роботі аналізуються різноманітні стратегії супермаркетів (імітації та інновації) за допомогою економічних експериментів, згідно яких продажі та ціни адаптуються до ринкового попиту. Порівняння стратегій супермаркетів дозволило продемонструвати переваги стратегії супермаркетів для імітаторів та новаторів за різних умовах. Запропонований алгоритм конкурентоспроможної моделі супермаркетів з нечітким попитом, може бути використаний як конкурентна стратегія в мікроекономічній системі, в якій широкий спектр різних продуктів / послуг продаються через супермаркети. Було виявлено, що імітаційна стратегія в довгостроковій перспективі демонструє свою прибутковість. В той час як, з невеликою кількістю супермаркетів (двох чи трьох) інноваційна стратегія супермаркетів виявиться більш вигідною. Кількість супермаркетів, кількість кроків і середня ціна продуктів позитивно впливають на прибуток супермаркетів обох типів.
Ключові слова: стратегії супермаркетів, економічний експеримент, стратегія імітації, інноваційна стратегія, адаптивний алгоритм.
Класифікація JEL: C63,D43, D47, L13.
Цитувати як: Kobets, V., & Yatsenko, V. (2018). What can economic experiments discover about evolutionary effectiveness of supermarket strategies? Marketing and Management of Innovations, 1, 152-168. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-11
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Shenoy S.S. Service Quality: The Cornerstone of Customer-Centric Retail Strategy for Supermarket Retailers in India [Electronic resource] / S.S. Shenoy, A.H. Sequeira, K. Devaraj // International Journal of Marketing & Business Communication. – 2012. – P. 11-17. – Mode of access: https://ssrn.com/abstract=2025463.
- Cristaller W. Centeral Places in Southern Germany, englewood Cliffs / W. Cristaller ; trans. by C. W. Baskin. – NJ: Prentice-Hall. – 1996.
- Кобець В.М. Тарифна політика транспортної компанії-монополіста при доставці продукції m виробників на n ринків / В.М. Кобець // Актуальні проблеми економіки. – 2009. – № 5. – С. 263-271.
- Matos N. Determining Successful Negotiation Strategies: An Evolutionary Approach / N. Matos, C. Sierra, N.R. Jennings // Proc. Third Int’l Conf. Multi-Agent Systems. – 1998. – P. 182-189.
- Waterlander W.E. Energy density, energy costs and income-how are they related? / W.E. Waterlander, W.E. de Haas, I. van Amstel, A.J. Schuit, J.W. Twisk, M. Visser, J.C. Seidell, I.H. Steenhuis // Public health nutrition. – 2010. – N 13(10). – P. 1599-1608. DOI: 10.1017/S1368980009992989.
- Gunasekaran A. Responsive supply chain: Acompetitive strategy in a networked economy / A. Gunasekaran, Kee-hung Lai, T.C. Edwin Cheng // Omega. – 2008. – Vol. 36, Issue 4. – P. 549–564.
- Shenoy, S.S., Sequeira, A. H., & Devaraj, K. (2012). Service Quality: The Cornerstone of Customer-Centric Retail Strategy for Supermarket Retailers in India. ssrn.com. Retrieved from https://ssrn.com/abstract=2025463.
- Cristaller, W. (1996). Centeral Places in Southern Germany, englewood Cliffs. NJ: Prentice-Hall.
- Kobets V.М. (2009). Tariff policy of transport company-monopolist at delivery of products of m producers to n markets. Actual Problems of Economics, 5, 263-271.
- Matos, N., Sierra, C., & Jennings, N.R. (1998). Determining Successful Negotiation Strategies: An Evolutionary Approach. Proc. Third Int’l Conf. Multi-Agent Systems (pp. 182-189).
- Waterlander, W.E., de Haas, W.E., van Amstel, I., Schuit, A.J., Twisk, J.W., Visser, M., Seidell, J.C., & Steenhuis, I.H. (2010). Energy density, energy costs and income-how are they related? Public health nutrition, 13(10), 1599-1608.
- Gunasekaran, A., Lai, Kee-hung, Edwin Cheng, T.C. (2008). Responsive supply chain: Acompetitive strategy in a networked economy. Omega 36, 549–564.
- Kobets, V., Yatsenko, V., & Poltoratskiy, M. (2015). Dynamic model of double electronic Vickrey auction. In: Ermolayev, V. et al. (eds.). Proc. 11-th Int. Conf. ICTERI 2015, Kherson, Lviv (pp.236-251). Retrieved from CEUR-WS.org/Vol-1356/ICTERI-2015-CEUR-WS-Volume.pdf.
- Chernikova, H. (2010). Evoliutsiia teorii torhovelnykh tsentriv [The theory evolution of malls]. Tovary i rynky – Products and markets, 2, 27-38. Retrieved from http://nbuv.gov.ua/UJRN/tovary_2010_2_6 [in Ukrainian].
- Hanson, S. (1980). Spatial Diversification and Multipurpose Travel: Implications for Choice Theory. Geographical Analysis, 12, 245-257
- Nevin, J.R., & Houston, M.J. (1980). Image as a Component of Attraction to Intraurban Shopping Areas. Journal of Retailing, 56, 77-93.
- Nelson, R.R., & Winter, S.G. (1982). An Evolutionary Theory of Economic Change. Cambridge, MA: The. Belknap Press of Harvard University Press.
- Ritzer, G. (2004). The “McDonaldization” of Society. The Journal of American Culture, 6 (1), 100-107.
- 8 largest grocers in the U.S. (n.d.). pennlive.com. Retrieved from http://www.pennlive.com/midstate/index.ssf/ 2015/06/8_largest_grocers_in_the_us.html.
- Top 10 UK Retailers by Sales in 2015/2016 (n.d.). retaileconomics.co.uk. Retrieved from http://retaileconomics.co.uk/top10-retailers.asp.
- USDA Foreign Agriculyural Service. Global Agricultural Information Network (n.d.). gain.fas.usda.gov. Retrieved from https://gain.fas.usda.gov/Recent%20GAIN%20Publications/Retail%20Foods_Berlin_Germany_11-22-2016.pdf.
- Laimer, C.G., & Laimer, V.R. (2009). Relações de cooperação na perspectiva da visão baseada em recursos [Cooperation relations from the perspective of the resource-based view]. Revista de Administração da Unimep – Journal of Management Unimep, 7(3), 93-110 .
- Gaspar, M.A., Borgato, F., & Lima, I.C. (2013). Estrategia de atuacao em rede de negocios: Estudo de caso no pequeno varejo de alimentos [Business Networking Strategy: Small Food Retail Case Study]. Revista da Micro e Pequena Empresa – Journal of Small and Medium Enterprises, 7(1), 3-16 [in Portugal].
- Marcon, C., & Moinet, N. (2001). Estratégia-rede: Ensaio de estratégia [Strategy-Network: Strategy Testing]. Caxias do Sul: Educs [in Portugal].
- Balestrin, A., & Vargas, L. M. (2004). A dimensão estratégica das redes horizontais de PMEs: Teorizações e evidencias [The strategic dimension of horizontal SME networks: Theorizations and evidences]. Revista de Administração Contemporânea – Journal of Contemporary Management, 8(1), 203-228 [in Portugal].
- Centenaro, A., & Laimer, C.G. (2017). Cooperative relationships and competitiveness in supermarket sector. Review of Business Management, São Paulo, 19 (63), 65-81.
- Lima, D.O., Fo. Maia, F.S., Sproesser, R.L., Moraes, F., & Moraes, R. (2006). Redes de cooperacao no varejo alimentar de vizinhanca: Percepcoes dos asociados [Cooperative networks in the neighborhood food retail: Members’ perceptions]. Gestгo & Produзгo – Management & Production, 13(2), 311-324 [in Portugal].
- Ganguli, S, & Kumar, V.B. (2008). Drivers of customer satisfaction and loyalty in India retail supermarkets: An exploratory study. ICFAI Business Review, June, 61-66.
- Vieira, J., Yoshizaki, H., & Ho, L. (2009). Collaboration intensity in the Brazilian supermarket retail chain. Supply Chain Management, 14(1), 11-21.
- Balestrin, A., & Verschoore, J. (2016). Redes de cooperaзгo empresarial: Estratйgias de gestгo na nova economía [Business Cooperation Networks: Management Strategies in the New Economy]. Porto Alegre: Bookman [in Portugal].
- Tomar, T.S. (2016). Entrepreneurship Development and Innovation Management: Key Connections. In Grant, K.A., & Wise S. (Eds.). 4th International Conference on Innovation and Entrepreneurship (pp. 263-271).
- Huang, T., & Chunxiong, L. (2017). The Distribution Strategies of Convenience Stores Chain in China from Japan 7-11. Web of Conferences 100, 1-5.
- Lyengar, S., & Lepper, M. (2000). When choice is demotivating: Can one desire too much of a good thing? Journal of Personality and Social Psychology 79(6), 995-1006.
- Chen, Shu-Heng, & Du, Ye.-Rong (2015). Granularity in Economic Decision Making: An Interdisciplinary Review. Granular computing and decision-making: interactive and iterative approaches (pp. 47-71). DOI: 10.1007/978-3-319-16829-6_3.
- Kobets, V., & Weissblut, A. (2016). Nonlinear Dynamic model of a microeconomic system with different reciprocity and expectations types of firms: Stability and bifurcations. CEUR Workshop Proceedings, 1614, 502-517. Retrieved from CEUR-WS.org/Vol-1614/ICTERI-2016-CEUR-WSVolume.pdf.
- Mogilner, C., Rudnick, T., & Iyengar, S. (2008). The mere categorization effect: How the presence of categories increases choosers’ perceptions of assortment variety and outcome satisfaction. Journal of Consumer Research, 35 (2).
- Scheibehenne, B., Greifeneder, R., & Todd, P. (2010). Can there ever be too many options? A metaanalytic review of choice overload. Journal of Consumer Research, 37(3), 409-425.
- Kuzmin, O.Ye., Sydorov, Yu.I., & Kozyk, V.V. (2011). Dosiahnennia i problemy evoliutsiinoi ekonomiky [Ahievements and Problems of Evolutionary Economics]. Lviv: Publishing House of Lviv Polytechnic National University [in Ukrainian].
- Harris, L., & Ogbonna, E. (2001). Competitive advantage in UK food retailing sector: past, present and future. Journal of retailing and consumer services, 8, 157-173.
|