Зміст |
Автори:
Л.К. Гліненко, НУ «Львівська політехніка» (м Львів, Україна) Ю.А. Дайновський, Львівський торговельно-економічний університет (м Львів, Україна)
Сторінки: 83-102
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-06
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Досліджено стан, проблеми та перспективи розвитку ринку електронної торгівлі України. Виділені основні проблеми, що виникають при проведенні такого дослідження, та здійснено узагальнення отриманих з різних джерел та за різними методиками даних щодо актуального стану вітчизняної електронної торгівлі. Виявлені найбільш поширені бізнес-моделі українських електронних торговців та проведене їх порівняння за окремими бізнес-процесами з провідними електронними торговцями світу; виділені найбільш ефективні для українського ринку бізнес-моделі. Досліджені фактори, що визначають подальші перспективи розвитку електронної торгівлі України, та напрямки вдосконалення діяльності українських електронних торговців в умовах посилення конкуренції з закордонними компаніями.
Ключові слова: електронна торгівля, Інтернет-торговець, бізнес-модель, електронний маркетплейс, електронний магазин, Інтернет-покупець.
Класифікація JEL: М310, M390.
Цитувати як: Hlinenko, L. K., & Daynovskyy, Y. A. (2018). State-of art and prospects of development of Ukrainian electronic commerce Marketing and Management of Innovations, 1, 83-102. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.1-06
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Worldwide Retail and Ecommerce Sales: eMarketer’s Estimates for 2016 – 2021 (2017). emarketer.com. Retrieved from https://www.emarketer.com/Report/Worldwide-Retail-Ecommerce-Sales-eMarketers-Estimates-20162021/20020.
- Tovarooborot marketplejsov EVO v Ukraine uvelichilsja na 64% (2016). [EVO Marketplace Turnover in Ukraine Has 64% Grown]. biz.censor.net.ua. Retrieved from https://biz.censor.net.ua/news/3029788/tovarooborot_marketpleyisov_evo_v_ukraine_uvelichilsya_na_64/ [in Russian].
- Nagorskij, V. (2017). Cifrovoj god: uspehi i provaly v ukrainskom e-commerce za 2016-j [Digital Year: Successes and Failures in Ukrainian E-Commerce]. rau.ua. Retrieved from https://rau.ua/analytics/uspehi-i-provaly-e-commerce/ [in Russian].
- Shvarcman, D. (2016). Marketplejsy uvelichivajut svoju rynochnuju dolju [Marketplaces Gain in Market Share]. internetua.com. Retrieved from http://internetua.com/marketpleisi-uvelichivayut-svoyu-rynochnuyu-dolu [in Russian].
- Jarovaja, M. (2015). Chto ukraincy pokupajut v internete — issledovanie TNS [TNS Research: what do Ukrainians buy via Internet]. ain.ua. Retrieved from https://ain.ua/2015/04/03/chto-ukraincy-pokupayut-v-internete-issledovanie-tns [in Russian].
- Pachkovskyy, Y. & Maksymenko, A. (2016). The Young Consumer in the Ukrainian e-Commerce Market // Handel wewnętrzny – Domestic Trade, 4 (363), 202 – 216.
- Nielsen: pokupki onlajn v 2016 godu glazami potrebitelej i chto pomenjalos’ za 5 let (2017). [Nielsen: Online Shopping in 2016 as Consumers see It: What Has Changed for 5 Years]. ua-retail.com. Retrieved from http://ua-retail.com/2017/01/nielsen-pokupki-onlajn-v-2016-godu-glazami-potrebitelej-i-chto-pomenyalos-za-5-let/?source=subscribe [in Russian].
- Chto, kak i gde pokupali ukraincy cherez internet v 2014 godu – issledovanie GfK Ukraine (2015). [What, How and Where Used Ukrainians to Buy via Internet in 2014]. minfin.com.ua. Retrieved from http://minfin.com.ua/2015/04/06/6671324/ [in Russian].
- Potrebitel’skie tovary ukraincy predpochitajut priobretat’ v internete na servisah ob#javlenij (2016). [Ukrainians Prefer to Buy Consumer Goods via Classifieds]. blog.olx.ua. Retrieved from http://blog.olx.ua/16812/potrebitelskie-tovaryi-ukraintsyi-predpochitayut-priobretat-v-internete-na-servisah-obyavleniy/ [in Russian].
- Eurostat data: Individuals using the internet for ordering goods or services (2016). ec.europa.eu. Retrieved from http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tin00096&plugin=1.
- Eurostat data: Share of enterprises’ turnover on e-commerce (2016). ec.europa.eu. Retrieved from http://ec.europa.eu/eurostat/tgm/table.do?tab=table&init=1&language=en&pcode=tin00110&plugin=1.
- Rozdribna torhivlia Ukrainy u 2015 rotsi: statystychnyi zbirnyk [Ukranian Retail in 2015: Statistical Yearbook]. (2016). Kyiv: Derzhavna sluzhba statystyky Ukrainy [in Ukrainian].
- Valovoj vnutrennij produkt Ukrainy (2017). [Gross Domestic Product of Ukraine]. index.minfin.com.ua. Retrieved from http://index.minfin.com.ua/index/gdp/ [in Russian].
- Luxembourg (2017). ecommerce-europe.eu. Retrieved from https://www.ecommerce-europe.eu/research-figure/luxembourg/.
- B2C e-commerce as percentage of global GDP in Western Europe from 2009 to 2018 (2017). statista.com. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/324588/b2c-e-commerce-as-percentage-of-gdp-western-europe/.
- B2C e-commerce as percentage of global GDP from 2009 to 2018 (2017). statista.com. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/324582/b2c-e-commerce-as-percentage-of-gdp/.
- European B2C E-commerce Report 2016 (2016). ecommerce-europe.eu. Retrieved from https://www.ecommerce-europe.eu/app/uploads/2016/07/European-B2C-E-commerce-Report-2016-Light-Version-FINAL.pdf.
- Global B2C E-commerce Report 2016 (2016). ecommercewiki.org. Retrieved from https: //www.ecommercewiki.org/wikis/www.ecommercewiki.org/images/5/56/Global_B2C_Ecommerce_Report_2016.pdf.
- UNCTAD B2C e-commerce index 2016 (2016). UNCTAD Technical Notes on ICT for Development, 7, 1 – 30.
- Chajkovs’ka, V.P. (2016). Elektronna komertsiia v Ukraini: suchasnyj stan ta tendentsii rozvytku [E-commerce in Ukraine: State-of-Art and Trends of Development]. Intelekt XXI – Intellect XXL, 3, 38 – 48 [in Ukrainian].
- Roberts, M. L. & Zahay, D. (2017). Internet Marketing: Integrating Online and Offline Strategies in a Digital Environment. Publisher: Cengage. researchgate.net. Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/317692557 _Internet_Marketing_Integrating_Online_and_Offline_Strategies_in_a_Digital_Environment_Fourth_Edition.
- Sokolenko, P. (2017). Jelektronnaja kommercija (e-Commerce): trendy i prognoz razvitija v Ukraine na 2017-2018 gg. [E-commerce: Trends and Prognosis of Development for 2017-2018]. web-mashina.com. Retrieved from https://www.web-mashina.com/web-blog/ecommerce-prognoz-elektronnoi-kommercii-ukrainy-2017-2018 [in Russian].
- Otchjot “Kreditprombank” (2013). [Creditprombank Report]. kreditprombank.com. Retrieved from http://www.kreditprombank.com/upload/content/512/E-commerce_Market_in_Ukraine.pdf [in Russian].
- Koneva, L. (2017). Rynok e-commerce Ukrainy v 2016 godu pokazal polozhitel’nuju tendenciju [Ukrainian E-Commerce Market Showed in 2016 a Positive Trend]. blog.ukrnames.com. Retrieved from https://blog.ukrnames.com/internet-biznes/ryinok-e-commerce-ukrainyi-v-2016-godu-pokazal-polozhitelnuyu-tendentsiyu] [in Russian].
- Fedorychak, V. (2016). Scho najchastishe ukraintsi kupuiut’ v Interneti v 2016 rotsi [What Do Ukrainians Buy Most Often in Internet in 2016]. lemarbet.com/ua. Retrieved from http://lemarbet.com/ua/biznes-v-ukraine/chto-chashhe-vsego-ukraintsy-pokupayut-v-internete-v-2015-godu/ [in Ukrainian].
- Chub, A. (2017). TP-Link: itogi 2016 v Ukraine [TP-Link: 2016 Results in Ukraine]. gagadget.com. Retrieved from http://gagadget.com/ tp-link-archer-s3150/25645-tp-link-itogi-2016-v-ukraine-lidiruyuschie-pozitsii-i-otkaz-ot-150-mbits-routerov/ [in Russian].
- Jelektronnaja kommercija v Ukraine. Statistika za 2015-2016 gg. (2016). [E-Commerce in Ukraine: Statistics 2015-2016]. nuigde.biz/ru. Retrieved from http://nuigde.biz/ru/blog/elektronnaya-kommerciya-v-ukraine-statistika-za-2015-2016-goda.html [in Russian].
- Nagorskij, V. (2016). Obzor rynka e-commerce Ukrainy v 2015 godu [Review on Ukrainian E-Commerce Market 2015]. rau.ua. Retrieved from https://rau.ua/news/obzor-rynka-e-commerce-ukrainy/ [in Russian].
- Radishhev, M. (2016). Marketplejsy Ukrainy: Kuda bezhat’ i kto v ocheredi krajnij? [Ukraine Markertplaces: where to run and who is the last in a que]. igate.com.ua. Retrieved from http://igate.com.ua/news/14253-marketplejsy-ukrainy-kuda-bezhat-i-kto-v-ocheredi-krajnij [in Russian].
- Omel’chuk, N. (2016). Itogi goda v ukrainskom e-commerce: chto govorjat jeksperty [Year Results in Ukrainian E-Commerce: what do experts say]. psm7.com. Retrieved from https://psm7.com/analytics/itogi-goda-v-ukrainskom-e-commerce-chto-govoryat-eksperty.html [in Russian].
- Jelektronnaja kommercija v Ukraine 2016: cifry i fakty (2016). [E-Commerce in Ukraine 2016: Figures and Facts]. webexpert.com.ua. Retrieved from https://webexpert.com.ua/ecommerce-in-ukraine-2016 [in Russian].
- Ofitsijnyj kurs hryvni schodo inozemnykh valiut (serednij za period) (2017). [Official Exchange Rate (Average for a period)]. bank.gov.ua. Retrieved from https://bank.gov.ua/files/Exchange_r.xls [in Ukrainian].
- V Ukraini na pochatok 2017 roku narakhovano 21,6 mln korystuvachiv internetu (2017). [At the Beginning of 2017 There Were 21,6 mln. Internet Users in Ukraine]. promo.semantrum.net. Retrieved from https://promo.semantrum.net/uk/2017/04/21/v-ukrayini-na-pochatok-2017-roku-narahovano-21-6-mln-koristuvachiv-internetu/ [in Ukrainian].
- Mel’nychuk, O. (2014). Rozvytok elektronnoi komertsii u strukturi informatsijnoi ekonomiky Ukrainy [E-Commerce Development within the Informational Economy of Ukraine]. Visnyk Kyivs’koho natsional’noho universytetu imeni Tarasa Shevchenka. Seriia Ekonomika – Kyiv National University Magazine, Economics, 8(161), 93-97 [in Ukrainian].
- Shopoholiky pishly po svitu: tretynu onlajn-pokupok ukraintsi robliat’ za kordonom (2016). [Shoppers Started a Journey: 1/3d of Goods Is Bought by Ukranians Abroad]. rau.ua. Retrieved from https://rau.ua/uk/novyni/tret-onlajn-pokupok-za-rubezhom/ [in Ukrainian].
- Interesnye fakty ob e-commerce: chto i kak pokupajut v seti? (2017). [Interesting Facts about E-Commerce: What ahd How Was Bought via Internet]. psm7.com. Retrieved from http://psm7.com/news/interesnye-fakty-ob-e-commerce-chto-i-kak-pokupayut-v-seti.html [in Russian].
- Gorbenko, A. (2017). E-trade in Ukraine: serfing trendov [E-trade in Ukraine: Trend Surfing]. logist.fm. Retrieved from http://logist.fm/publications/e-trade-ukraine-serfing-trendov [in Russian].
- Blashhuk, O. (2017). Chto ozhidaet ukrainskij rynok e-commerce v 2017 godu – prognozy EVO [What Expects Ukrainian E-Commerce Market in 2017]. ain.ua. Retrieved from https://ain.ua/2016/12/16/e-commerce-v-2017-evo [in Russian].
- Hagiu, A. & Wright, J. (2014). Marketplace or reseller? Harvard Business School. Working Paper 13-092. January 31.
- Comberg, C. & Velamuri, V. K. (2017). The introduction of a competing business model: the case of eBay. International Journal of Technology Management. Vol. 73, 1-3, 39 – 64.
- Issledovanie: osobennosti onlajn-raschetov v Ukraine (2017). [Study on Online Payments in Ukraine]. vlasnasprava.ua. Retrieved from http://vlasnasprava.ua/issledovanie-osobennosti-onlajn-raschetov-v-ukraine/ [in Russian].
- Brzhezickij, D. (2017). Povedenie sovremennogo internet pol’zovatelja v Ukraine 2017 [Behaviour of the Modern Internet User in Ukraine 2017]. natali.ua. Retrieved from http://www.natali.ua/soave/biznes/65048/ [in Russian].
- Kak razvivaetsja ukrainskij e-commerce (infografika) (2017). [How Does Ukrainian Commerce Develop (iconographics)]. ain.ua. Retrieved from https://ain.ua/2017/03/13/kak-razvivaetsya-ukrainskij-e-commerce-infografika [in Russian].
- Lisitsa, V.V. (2017). Omnikanal’ni prodazhi: tendentsii, problemy ta perspektyvy rozvytku v ukrains’komu rytejli [Omnichannel Sales: Problems and Development Prospects in Ukrainian Retail]. Problemy i perspektyvy ekonomiky ta upravlinnia – Problems and Prospects of Economics and Management, 2 (10) [in Ukrainian].
- Pronyknennia Internet v Ukraini (2016). [Internet Penetration in Ukraine]. ukraine.mom-rsf.org. Retrieved from http://ukraine.mom-rsf.org/fileadmin/Editorial/Ukraine/Documents/D-33.pdf [in Ukrainian].
|