Зміст |
Автори:
П. Крпалек, Університет бізнесу в Празі (Прага, Чеська Республіка) К. Крпалькова Крелова, Економічний університет (Прага, Чеська Республіка) К. Беркова, Економічний університет (Прага, Чеська Республіка)
Сторінки: 11-22
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-01
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Однією із головних цілей прийнятої європейської стратегії «Освіта та навчання 2020» є розвиток інтелектуального капіталу, креативності, ініціативності та підприємницького духу осіб, що навчаються. У зв’язку з цим необхідною є адаптація традиційної системи освіти до сучасних вимог шляхом впровадження нових освітніх компонент у навчальні програми на всіх рівнях. Автори наголошують, що необхідним є застосування комплексного підходу до розвитку компетенцій осіб, що навчаються. Тобто основною метою є розвиток не стільки підприємницьких компетенцій учнів, а скільки розвиток їх креативності, незалежності, здатності до критичного мислення, саморозвитку та самонавчання. Використання даного підходу дає можливість набути учнями необхідних професійних навичок, що забезпечать їх конкурентоздатність на ринку праці. У статті автори наголошують, що набуття учнями ефективного профілю компетенцій можливе лише за рахунок сучасної освітньої концепції, яка базується на активних методах навчання. Метою статті є аналіз існуючої системи освіти та оцінка ефективності використання активних методів навчання у сучасних умовах. У ході дослідження використовувались наукові методи діагностики, статистичного аналізу, спостереження та структуровані інтерв’ю 60 респондентів Чехії у 2015 році (37 загальноосвітніх шкіл з 13 регіонів, які спеціалізуються на економічній освіті). Результати дослідження свідчать, що професійні навички викладацького складу (зокрема – використання активних методів навчання) не відповідають потребам сучасної молоді щодо розвитку їх підприємницьких компетенцій. При цьому отримані дані свідчать про перевагу у використанні традиційних методів навчання, що обмежують творчий потенціал учнів та його розвиток. Як наслідок, молодь не отримує практичних навичок та знань, що тим самим унеможливлює її розвиток у сучасних економічних умовах. У роботі автори систематизували рекомендації та першочергові заходи щодо переорієнтації існуючої системи викладання на прикладі навчальних програм економічного спрямування.
Ключові слова: економіка, бізнес, підприємництво, економічна освіта, концепція освіти.
Класифікація JEL: A22, A23, M53, M59.
Цитувати як: Krpalek, P., Krpalkova Krelova, K., & Berkova, K. (2018). Entrepreneurship in relation to contemporary concepts of education Marketing and Management of Innovations, 2, 11-22. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-01
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Belás, J., Nguyen, A., Smrčka, L., Kolembus, J., Cipovová, E. (2016), Financial Literacy of Secondary School Students. Case Study from the Czech Republic and Slovakia, Economics and Sociology, Vol. 9, No 4, pp. 191 – 206. DOI: 10.14254/2071-789X.2016/9-4/12, referred to on 07/01/2017
- Belás, J., Ključnikov, A., Vojtovič, S., Sobeková-Májková, M. (2015), Approach of the SME Entrepreneurs to Financial Risk Management in Relation to Gender and Level of Education, Economics and Sociology, Vol. 8, No 4, pp. 32-42. DOI:10.14254/2071-789X.2015/8-4/2
- Berková, K. et al. (2016), Případové studied a didaktické ekonomické try aneb jak motivovat studenty k ekonomickým předmětům. Příklady a řešení. Praha: Oeconomica, 137 p., ISBN 978-80-245-2164-0.
- Berková, K. (2016), Úloha informačních technologií v cvičné firmě. In: CHROMÝ, Jan (ed.). Media a vzdělávání 2016 [online]. Praha: Extrasystem Praha, pp. 14 – 17. ISBN 978–80–87570–35–7. Available online at: http://extrasystem.com/9788087570357.pdf, referred on 05/01/2017
- Education, Audiovisual and Culture Executive Agency. (2012), Entrepreneurship Education at School in Europe. National Strategies, Curricula and Learning Outcomes. ISBN 978-92-9201-252-6. [on-line]. Available online at: http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice, referred on 04/01/2017
- Entrialgo, M., Iglesias, V. (2016), The moderating role of entrepreneurship education on the antecedents of entrepreneurial intention. International Entrepreneurship and Management Journal. Vol. 12, Issue 4, pp. 1209 – 1232. Available online at: http://link.springer.com.ezproxy.lib.cas.cz/article/10.1007%2Fs11365-016-0389-4, DOI: 10.1007/s11365-016-0389-4, referred on 03/01/2017
- European Commission. (2013), Entrepreneurship education: A guide for educators. Brussels: Entrepreneurship and Social Economy Unit.
- Fernandes, J. M., Afonso, P., Fonte, V., Alves, V., Ribeiro, A. N. (2017), Promoting entrepreneurship among informatics engineering students: insights from a case study. European Journal of Engineering Education. Vol. 42, Issue 1, 2017, pp. 91 – 108. Available online at: http://dx.doi.org/10.1080/03043797.2016.1197891, referred on 04/01/2017
- Chromý, J. (2016), Motivating Aspects and their Barriers to Studying Vocational Schools: The Example from the Field of Gastronomy, Media4u Magazine, Prague, Issue 2, Vol. XIII., pp. 12-16, ISSN 1214-9187, available online at http://media4u.cz/mm022016.pdf, referred on 06/17/2016.
- Keményová, Z., Niedermayerová, J. (2016), Téma: Průzkum společnosti Universum o preferencích českých vysokoškolských studentů, podle čeho vybírají firmu, do které nastoupí. Magazine ProByznys, Economia. Příloha Hospodářských novin, 24. 11. 2016. pp. 4 – 8.
- Krpálek, P., Krpálková Krelová, K. (2012), Didactics of Economic Subjects, 1st. Ed., Prague: Oeconomica, ISBN 978-80-245-1909-8.
- Kozubíková, L., Dvorský, J., Cepel, M. & Balcerzak, A. P. (2017). Important characteristics of an entrepreneur in relation to risk taking: Czech Republic case study. Journal of International Studies, 10(3), 220-233. doi:10.14254/2071-8330.2017/10-3/16
- Malach, J. (2008a), Výchova k podnikavosti. Vysokoškolská učebnice, vyd. 2., Ostrava: Ostravská univerzita, 2008, 88 s., ISBN 978-80-7368-552-2
- Malach, J. (2008b), Výchova k podnikavosti a vysoké školy. Aula, Vol. 16, Issue 02/2008, [online] available at: http://www.csvs.cz/aula/clanky/2008-2-vychova-k-podnikavosti.pdf, referred on 11/12/2012
- Marešová, H., Rudolf, J., Hladík, T. (2014), Výchova k podnikavosti. Výstup projektu ESF, OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost: Rozvoj podnikatelských dovedností žáků (ROPODOV), CZ.1.07/1.1.25/03.011. s. 6 – 7. Olomouc: Univerzita Palackého. ISBN 978-80-244-4436-9.
- Mäkimurto-Koivumaa, S., BELT, P. (2016). About, for, in or through entrepreneurship in engineering education. European Journal of Engineering Education. Vol. 41, Issue 5, pp. 512 – 529. Available at: http://dx.doi.org/10.1080/03043797.2015.1095163, referred on 07/01/2017
- Mylonas, N., Kyrgidou, L., Petridou, E. (2017), Examining the impact of creativity on entrepreneurship intentions: the case of potential female entrepreneurs. World review of entrepreneurship, management and sustainable development [1746-0573]. Vol. 13, Issue 1, pp. 84 – 105. Available online at: http://www.inderscience.com/offer.php?id=80749, referred on 05/12/2017, DOI: 10.1504/WREMSD.2017.080749, referred on 03/01/2017
- Pruett, M., Şeşen, H. (2017), Faculty-student perceptions about entrepreneurship in six countries. Education and Training. Vol. 59, Issue 1, pp. 105 – 120. Available online at: http://www.emeraldinsight.com.ezproxy.lib.cas.cz/doi/pdfplus/10.1108/ET-03-2013-0028, DOI: http://dx.doi.org/10.1108/ET-03-2013-0028, referred on 07/01/2017
- Schelfhout, W., Bruggeman, K., DE Maeyer, S. (2016), Evaluation of entrepreneurial competence through scaled behavioural indicators: Validation of an instrument. Studies in Educational Evaluation. Vol. 51, pp. 29 – 41. Available online at: http://dx.doi.org.ezproxy.lib.cas.cz/10.1016/j.stueduc.2016.09.001, referred on 21/12/2016
- Weiss, N. A. (2012), Elementary statistics. Boston: Addison-Wesley, 588 p. ISBN 978-0-321-70998-1.
- Subroto, W.T. (2015), Creative Thinking Development to Foster Economic Creative: Evidence of State University of Surabaya. International Review of Management and Marketing. Vol. 5, No 3, pp. 108–113.
- Tetteh, G.A., SARPONG, F.A. (2015), Infuence of Type of Assessment and Stress on the Learning Outcome. Journal of International Education in Business. Vol. 8, No 2, pp. 125–144.
- Westhead, P., SOLESVIK, M. (2016), Entrepreneurship education and entrepreneurial intention: Do female students benefit? International Small Business Journal. Vol. 34, Issue 8, pp 979 -1003. Available online at: http://journals.sagepub.com.ezproxy.lib.cas.cz/doi/pdf/10.1177/0266242615612534,
- Zoller, U. (2015), Research–Based Transformative Science/STEM/STES/STESEP Education for. „Sustainability Thinking“ : From Teaching to „Know“ to Learning to „Think“. Sustainability. Vol. 7, No 4, pp. 4474–4491.
|