Зміст |
Автори:
У. Коломіець, CERGE-EI, Карловий університет, Інститут економіки Чеської академії наук (Прага, Чехія)
Сторінки: 292-312
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-23
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У жовтні 2016 р. Україна припинила політику тотального контролю над цінами на товари і послуги у сфері виробництва та реалізації продовольчих товарів, натомість був запроваджений тимчасовий режим, відповідно до якого в будь-який час влада може застосувати будь-які типи контролю над цінами на основні товари на період, що не перевищує 90 днів на рік. Термін «в будь-який час» означає ситуації, коли економіка та суспільство потребуватимуть втручання держави в процес ринкового ціноутворення, щоб контролювати ціни. Термін «будь-які типи контролю» означає, що влада може запроваджувати фіксовані (заморожені) ціни (найвищий рівень контролю), а також контроль декларацій виробників про ціноутворення (найнижчий рівень контролю). Оскільки така нова політика була започаткована у 2016 році, розуміння необхідності здійснення державного регулювання цін та оцінка ефективності реалізації проведеної реформи Уряду щодо дерегулювання цін стало основною метою даного дослідження. Обгрунтування необхідності проведення державного регулювання цін вимагає врахування трансформаційних процесів переходу економіки України з планової до ринкової. З цією метою у ході дослідження аналізувалась реакція ціни на відповідні трансформаційні процеси в економіці країни. Врахування внутрішніх та зовнішніх параметрів якості продукції дозволило автору забезпечити отримання більш точних результатів. Отримані результати засвідчили недоцільність постійної політики державного контролю над цінами на сучасному трансформаційному етапі переходу України до ринкової економіки. Результати використання гедонічної регресії показали ефективність впровадження цінової реформи 2016 року, оскільки контрольовані ціни товарів були вищі ніж сформовані альтернативні ціни вільного ринку.
Ключові слова: політика контролю цін (ПКЦ), ефективна та неефективна ПКЦ, перехідний ринок, ринок основних товарів, тимчасовий та постійний ПКЦ.
Класифікація JEL: L11, L15, L51, L66.
Цитувати як: Kolomiiets, U. (2018). Ukrainian price control policy Marketing and Management of Innovations, 2, 292-312. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-23
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Alexeev, M. and Leitzel, J., (2001). Income distribution and price controls: Targeting a social safety net during economic transition, European Economic Review, Elsevier, vol. 45(9), pages 1647-1663.
- Bao, X. H. H. and Wan T.K.A., (2007). “Improved Estimators of Hedonic Housing Price Models.” JRER, 29 (3), 267-301.
- Bilkey, W.J. & Nes, E. (1982). Country-of-origin effects on product evaluations. Journal of International Business, 13(1), 89-99.
- Byerlee,D., Jayne, T.S. and Myers, R.J., (2007) Managing food price risks and instability in a liberalizing market environment: Overview and policy options. Food Policy 31 (4), 275-287
- Coyne, J. C. & L. R. (2015) The Economics of Price Control. Flaws and ceilings: Price Controls and The Damage They Cause. IEA, Institute of Economic Affairs, 2015
- Dodds, W. B., Monroe, K. B., & Grewal, D. (1991), “Effects of price, brand and store information on buyers’ product evaluation”. Journal of Marketing Research, 28(3), 307-319.
- Fama, E. (1970). Efficient capital markets: A review of theory and empirical work, J. Finance 25. 383-417.
- Farrell, J. (1980). Prices as Signals of Quality. PhD Thesis, Brasenose College, Oxford
- Gabor, A. and Granger, C.W.J. (1966). Prices as an indicator of quality: report on inquiry. Economica, 33, 43-70.
- Garbarino, E. and Strahilevitz M. (2004). Gender differences in the perceived risk of buying online and the effects of receiving a site recommendation. Journal of Business Research, 57, 768-775.
- Greenberg, Allan and Sy Collins (1966), “Paired Comparison Taste Test: Some Food for Thoughts”, Journal of Marketing research, 3, pp. 76-80
- Grossman, S.J. and Stiglitz, J.E. (1976). “Information and Competitive Price Systems”. The American Economic Review, 66(2), 246-253
- Hayek, Friedrich A. (1945). The Use of Knowledge in Society. American Economic Review. XXXV, No. 4. pp. 519-30.
- Jacoby, J., Olson, J.C. and Haddock, R.A. (1971), ”Price, Brand Name and Product Characteristics as Determinants of Product Perceived Quality,’’ Journal of Applied Psychology, 55 (6), 570-579.
- Lancaster, K. (1966). “A New Approach to Consumer Theory”. Journal of Political Economy, 74, 132-157.
- Long, F., Paez, A. and Farber, S., (2007). “Spatial Effects in Hedonic Price Estimation: A Case Study in the City of Toronto”. Working Paper Series, CSpA WP 020, McMaster University. Hamilton, ON: WP.
- McConnell, J.D. (1968). The Price-Quality Relationship in an Experimental Setting. Journal of Consumer Research, 5, 334-346.
- Morton, F.M.S. (2001) “The problems of price controls: History shows that these policies lead to shortages and stagnation; So why do we want to control prescription drug prices?”, Regulation, vol. 24, no. 1.
- Neelankavil, J.P. and Rai, A. (2009) Basics of International Business. Published by Routledge Taylor and Francis Group, London and New York, p.77.
- Nelson, P. (1970). Information and Consumer Behavior. Journal of Political Economy 78 (2): 311–329.
- Oczkowski, E. and Doucouliagos, H., (2014). “Wine Price and Quality Ratings: A Meta-regression Analysis”. American Journal of Agricultural Economics Advance Access, 1-19.
- Olson, J.C. (1977), ”Price as an Informational Cue: Effects on Product Evaluations,’’ Consumer and industrial Buying Behavior, ed. Arch G. Woodside, Jagdish N. Seth and Peter D. Benett, New York, North Holland, 267-286.
- Olson, J.C. and Jacoby, J. (1972), ”Cue Utilization in the Quality Perception Process,’’ Advances in Consumer Research, ed. M. Venkatesan, Iowa City, IA: Association for Consumer Research, 167-179.
- Rao, A.R. and Monroe K.B. (1989). The Effect of Price, Brand Name, and Store Name on Buyers’ Perceptions of Product Quality: An Integrative Review, Journal of Marketing Research, 26(August), 351-7.
- Rosen, S. (1974). “Hedonic Prices and Implicit Markets: Product Differentiation in Pure Competition”. Journal of Political Economy 82(1), 34-55.
- Shwu-Ing, W. & Li-Pang, H. (2014). The Influence of Perceived Innovation and Brand Awareness on Purchase Intention of Innovation Product — An Example of iPhone. International Journal Of Innovation & Technology Management, 11(4), 1-22.
- Smith, A. (1904). An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations. Edwin Cannan, ed. Library of Economics and Liberty. 30 April 2015.
- Spence, M., (1974). Competitive and optimal responses to signals: An analysis of efficiency and distribution. Journal of Economic Theory, Elsevier, vol. 7(3), pages 296-332.
- Stride, H. & Lee, S. (2007) No Logo? No Way. Branding in the Non-Profit Sector., Journal of Marketing Management, 23:1-2, 107-122.
- Wolf, T.A. (1988) Foreign trade in the centrally planned economy. Harwood Academic Publishers, Chur (1988)
|