Зміст |
Автори:
С. Полях, Черкаський навчально-науковий інститут ДВНЗ «Університет Банківської справи» (Черкаси, Україна)
Сторінки: 378-387
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-29
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Наразі у світовій практиці сформовано чітке розуміння того, що “фінансова доступність” є необхідною умовою зниження бідності, інноваційного та економічного зростання. Однак зв’язок між фінансовою доступністю та традиційними для фінансового сектору інструментами забезпечення стабільності, цілісності та захисту інтересів споживачів фінансових послуг є недостатньо вивченими і не розглядаються в єдиному контексті. Дана ситуація набула особливої актуальності в посткризовий період, коли вивчення цієї проблеми могло б допомогти зрозуміти причини настання негативних фінансово-структурних змін. Метою роботи є дослідження характеру неявних зв’язків між рівнем захисту інтересів споживачів фінансових послуг та трансформаційними (інноваційними) змінами в трьох умовних секторах: економіці, публічному управлінні та у фінансовому секторі. Основою дослідження є статистична інформація МВФ, CGAP та Світового банку (база даних Financial Access 2010), Findex та Індикатори фінансової інтеграції G20 Світового банку, базу даних OECD/INFE з фінансової грамотності дорослих на момент 2010 року для 95 країн з різним рівнем економічного розвитку. В якості методу обчислень використовувалася система структурних рівнянь. Було обрано 31 показник для формалізації неявних структурних зв’язків між чотирма умовними індикаторами: економічний стан країн, публічне управління, фінансова стійкість країни та рівень захисту інтересів споживачів фінансових послуг. Застосовані технології фільтрації дозволили для подальшого аналізу відібрати 12 основних компонентів. Формалізація зв’язків між латентними змінами, внесеними в модель, дозволила зробити наступний висновок: з підвищенням рівня захисту інтересів споживачів фінансових послуг зростає якість та ефективність публічного управління та загальний рівень розвитку економіки. Таким чином, була підтверджена гіпотеза, що забезпечення якісного захисту споживачів послуг (у даному випадку – фінансових послуг) є необхідною передумовою для активізації інноваційного розвитку країни в цілому.
Ключові слова: інноваційний розвиток, фінансове залучення населення, фінансова доступність, фінансова стабільність, економічне зростання, державне регулювання, Світовий банк.
Класифікація JEL: D18, G21.
Цитувати як: Poliakh, S. (2018). The consumer protection as a driver of innovative development: case study for consumers of financial services Marketing and Management of Innovations, 2, 378-387. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.2-29
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Aaltonen, P.G., E.P. Markowski, and T.A. Kirchner. (2010) Ingredients of financial services customer satisfaction: the case of credit card services. Journal of Academy of Business and Economics. 10(3).
- Abreu, Margarida, and Victor Mendes. (2010). Financial Literacy and Portfolio Diversification, Quantitative Finance, 10(5), 515-528.
- Allen, Franklin, Asli Demirguc-Kunt, Leora Klapper, and Maria Soledad Martinez Peria. (2012). The Foundations of Financial Inclusion: Understanding Ownership and Use of Formal Accounts, World Bank Policy Research Working Paper 6290.
- Behrman, Jere R., Olivia S. Mitchell, Cindy K. Soo, and David Bravo. (2012). The Effects of Financial Education and Financial Literacy: How Financial Literacy Affects Household Wealth Accumulation, American Economic Review: Papers &Proceedings, 102(3), 300-304.
- Bond R., 2010, Financial literacy and awareness in Ukraine: Facts and Conclusions, [in:] R. Bond, A. Kutsenko, N. Lozitskaya. – K.: USAID FINREP [Еlectronic resource] / Retrieved from http://www.uaib.com.ua.
- CGAP (2009). Financial Access 2009: Measuring Access to Financial Services around the World, Washington, DC: CGAP and the World Bank.
- CGAP (2010). Financial Access 2010: The State of Financial Inclusion Through the Crisis, Washington, DC: CGAP and the World Bank Group.
- Claessens, Stijn, Patrick Honohan, and Liliana Rojas-Suarez. 2009. “Policy Principles for Expanding Financial Access: Report of the CGD Task Force on Access to Financial Services.” Washington: Center for Global Development.
- Customer suitability in the retail sale of financial products and services, 2008, The Joint Forum. Bank for International Settlements April, [Еlectronic resource] / Retrieved from – URL: https://www.iosco.org/lib rary/pubdocs/pdf/IOSCOPD268.pdf.
- Demirguc-Kunt, A., Klapper L., Singer D. and others Measuring Financial Inclusion and the Fintech Revolution, The Global Findex Database, p. 133.
- Demirguc-Kunt, Asli, Leora Klapper, Dorothe Singer, and Peter Van Oudheusden, (2015). “The Global Findex Database 2014: Measuring Financial Inclusion around the World,” World Bank Policy Research Working Paper 7255.
- Dias D. (2013) Implementing Consumer Protection in Emerging Markets and Developing Economies A Technical Guide for Bank Supervisors 2013, CGAP/World Bank.
- Eisner, Marc Allen, Jeff Worsham, and Evan J. Ringquist. 2006. Contemporary Regulatory Policy. New York: Lynne Rienner.
- FSD-Kenya (2009). Definition of a Standard Measure for Consumer Interest Rates in Kenya: A Scoping Study, Nairobi: Kenya. [Електронний ресурс] / Retrieved from http://www.fsdkenya.or.
- Grady, R. (2012) Consumer Protection in the financial sector: Recent regulatory developments. JASSA, (4): p. 36.
- Grady, R., Consumer Protection in the financial sector: Recent regulatory developments. JASSA, 2012(4): p. 36.
- Han R., Melecky M. Financial inclusion for financial stability: access to bank deposits and the growth of deposits in the global financial crisis // WB POLICY RESEARCH WORKING PAPER. 2013. No. 6577 (AUGUST).
- Hannig A., jansen S. FINANCIAL INCLUSION AND FINANCIAL STABILITY: CURRENT POLICY ISSUES // Adbi working paper. 2010. No. 259 (DECEMBER).
- Kang K.H. (2015), “Functions of Financial Consumer Protection Agency and Its Design in Korea”, Review of Financial Information Studies, 4(1) Pp. 81–100.
- Levitin, Adam J. (2013). The Consumer Financial Protection Bureau: An Introduction”, Review of Banking and Financial Law, 32, 321–69. [Еlectronic resource] / Retrieved from SSRN: http://ssrn.com/abstract=2199678 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2199678.
- Mak, Vanessa (2012). The Myth of the Empowered Consumer: Lessons from Financial Literacy Studies [Tisco Working Paper Series on Banking, Finance and Services No. 03/2012; Tilburg Law School Research Paper No. 03/2013], [Еlectronic resource] / Retrieved from: http://ssrn.com/abstract=2077539 or http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2077539.
- Messy, F.-A. (2012) The latest development of globally recognized instruments on financial education and consumer protection, in 12th Tokyo Roundtable on Capital Market Reform in Asia: Tokyo, Japan. p. 12.
- Morgan P. J., Pontines V. Financial stability and financial inclusion // ADBI WORKING PAPER. 2014. No. 488.
- OECD (2012), G20 High-Level Principles on Financial Consumer Protection, Organisation for Economic Co-operation and Development: Paris. p. 7.
- OECD (2014a): Effective Approaches to Support the Implementation of the Remaining G20 High-Level Principles of Financial Consumer Protection. Paris: OECD. [Еlectronic resource] / Retrieved from: www.oecd.org/daf/fin/financial-education/G20-OECD-Financial-Consumer-Protection-.
- OECD, G20 High-Level Principles on Financial Consumer Protection, 2011, Organisation for Economic Co-operation and Development: Paris. p. 7.
- Peterson, C. L. (2003). Truth, Understanding, and High-Cost Consumer Credit: The Historical Context of the Truth in Lending Act, Florida Law Review, 55: 807–903.
- Polat, A., Alsaif A. A. (2014). Consumer Protection in Banking: Investigating the 10 High Level Principles of G20 in Saudi Arabia Journal of Applied Finance & Banking, vol. 4, no. 3, 2014, 195-215.
- Porteous, D. (2009). Consumer Protection in Credit Markets, Policy Focus Note: 1, Financial Access Initiative [Електронний ресурс] / Retrieved from [http://www.financialaccess.org]
- Porteous, D. and B. Helms (2005). Protecting Microfinance Borrowers, Focus Note No. 27, CGAP.
- Sahay R., Čihák M., N’Diaye P., Barajas A., Mitra S., Kyobe A., Mooi Y. N., Yousefi S. R. Financial Inclusion: Can it meet multiple macroeconomic goals? // IMF Staff Discussion Note. 2015. No. 15 / 17.
- Shin Y. (2015). Effect of Enforcement of Financial Consumer Protection on Financial Product Investment, International Conference on Social Science.
- Shin Y., Kim J. (2015). Effect of Financial Consumer Protection Enforcement on Financial Product Investment in South Korean Market The SIJ Transactions on Industrial, Financial & Business Management (IFBM), 3(8).
- Sundararajan, V., Udaibir Das, and Plamen Yossifov. (2003), Cross-Country and Cross-Sector Analysis of Transparency of Monetary and Financial Policies, IMF Working Paper 03/94 (Washington: International Monetary Fund).
- Sundararajan, V., Udaibir Das, and Plamen Yossifov. (2003). Cross-Country and Cross-Sector Analysis of Transparency of Monetary and Financial Policies, IMF Working Paper 03/94 (Washington: International Monetary Fund).
- U.S. G.A.O. (2010). Consumer Finance: Factors Affecting the Financial Literacy of Individuals with Limited English Proficiency, United States Government Accountability Office, Report to Congressional Committees, GAO-10-518, Washington, DC.
- Warfield, John. (1976). Societal Systems: Planning, Policy and Complexity, John Wiley & Sons, Inc., New York, NY.
- Whitford, W.C. (1981). Structuring Consumer Protection Legislation to Maximize Effectiveness. Wis. L. Rev.,: p. 1018.
- Williams, T. (2013) Who Wants to Watch? A Comment on the New International Paradigm of Financial Consumer Market Regulation. Seattle University Law Review. 36(2): p. 1217.
- World Bank – FIRST Consumer Protectionand Financial Literacy Program [Еlectronic resource] / Retrieved from https://a2ii.org/sites/default/files/reports/world_bank-first_cpfl_program.pdf
- World Bank. (2014). Global Survey on Consumer Protection and Financial Literacy: Oversight Frameworks and Practices in 114 Economies. Washington, DC: World Bank. [Еlectronic resource] / Retrieved from: http://responsiblefinance.worldbank.org/~/media/GIAWB/FL/Documents/Publications/.
- WorldBank. (2009). Good Practices for Financial Consumer Protection and Financial Literacy in Europe and Central Asia : A Diagnostic Tool, Washington DC: Private and Financial Sector Development Department Europe and Central Asia Region / The World Bank.
- WorldBank. (2011). T., Good Practices for Financial Consumer Protection, Washington DC: International Bank for Reconstruction and Development / The World Bank.
- Wright I.D.G.D. (2014). International Finance Regulation: The Quest for Financial Stability”, Chapter 1, Editor: Ugeux, G, John Wiley & Sons.
- Pokazateli finansovoy ustoychivosti. Rukovodstvo po sostavleniyu. (2007). [Financial stability indicators. Compilation Guide] (in Russian). Washington, DC, USA: International Monetary Fund. Retrieved from: https://www.imf. org/external/pubs/ft/fsi/guide/2006/pdf/rus/guide.pdf.
|