Зміст |
Автори:
Я. Дворський, Університет Томаса Бата (Злін, Чехія) З. Розса, Школа економіки та менеджменту з публічного управління (Братислава, Словаччина) З. Петракова, Словацький технічний університет (Братислава, Словаччина) А. Котаскова, Пан’Європейський університет (Братислава, Словаччина)
Сторінки: 11-20
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-01
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті проаналізовано залежність готовності випускників університетів починати підприємницьку діяльність від таких трьох факторів: національність респондентів, державна підтримка підприємництва в країні, рівень доступу підприємців до фінансових ресурсів. Результати показали, що відношення студентів до започаткування власної справи залежать від країни їх походження. Підґрунтям дослідження стали результати анкетування 1352 студентів: 409 з чотирнадцяти університетів Чеської Республіки, 375 з трьох університетів Польщі та 568 з восьми університетів Словаччини. Методичним інструментарієм дослідження стали статистичні методи: критерій узгодженості Пірсона (chi–squared test) та z–оцінка, результати анкетування були згруповані та проаналізовані з використанням інструменту обробки даних – зведених таблиць. Найбільший інтерес до підприємницької діяльності виявлено у студентів з Польщі (38,1% респондентів), середній – у студентів зі Словаччини (35,7% респондентів), а найменший інтерес продемонстрували студенти з Чехії (26,9% респондентів). У статті доведено суттєвий вплив національності студентів на вибір тих факторів, які виявилися для них найбільш важливими при прийняття рішення щодо започаткування власної справи. Так, наприклад, такі два фактори як доступ до фінансових ресурсів та необхідність дотримання відповідної розрахунково–платіжної дисципліни виявилися важливими для 27,4% опитаних студентів з Чехії, 22,4% студентів зі Словаччини та 19,5% студентів з Польщі. Правові умови ведення бізнесу виявилися важливими для 25,9% респондентів з Чехії та 17,4% респондентів зі Словаччини. Стаття містить результати аналізу не лише двох основних факторів впливу на готовність студентів – випускників університетів до підприємництва (державна підтримка та доступ до фінансових ресурсів), а ряду додаткових, найбільш важливими з яких виявилися наступні: соціальне середовище в країні (сім’я, суспільство, політика, засоби масової інформації); макроекономічне середовище (ВВП, зайнятість, інфляція); якість ділового середовища (адміністративний тягар для підприємців, покращення становища суб’єктів господарювання порівняно з ситуацією в діловому середовищі 5 років тому); якість вищої освіти (система університетської освіти, набуті знання та їх подальше застосування) тощо.
Ключові слова: студенти університетів, державна підтримка підприємництва, фінансові ресурси, підприємництво.
Класифікація JEL: M13, D83.
Цитувати як: Dvorsky, J., Rozsa, Z., Petrakova, Z., & Kotaskova, A. (2018). Evaluation of state aid for entrepreneurs and their access to financial resources: students’ attitudes in Czech Republic, Poland and Slovakia Marketing and Management of Innovations, 3, 11-20. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-01
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Anokhin, S., & Schulze, W. S. (2009). Entrepreneurship, innovation, and corruption. Journal of Business Venturing, 24(5), 465–476.
- Apostoliuk, O. Y. (2016). State financial support for small business innovative development. Actual Problems of Economics, 176(2), 100–107.
- Baker, T., Gedajlovic, E., & Lubatkin, M. (2005). A framework for comparing entrepreneurship processes across nations. Journal of International Business Studies, 36(5), 492–504.
- Belás, J., Dvorský, J., Tyll, L., & Zvaríková, K. (2017). Entrepreneurship of university students: Important factors and the propensity for entrepreneurship. Administratie Si Management Public, 2017(28), 6–25.
- Belás, J., & Sopková, G. (2016). A Model of Entrepreneurial Orientation. Transformation in Business & Economics, 15(2B–38B), 630–645.
- Belás, J., Bartoš, P., Habánik, J., & Novák, P. (2014). Significant attributes of the business environment in small and medium–sized enterprises. Economics and Sociology, 7(3), 22–39.
- Belás, J., Bilan, Y., Novák, P., & Sipko, J. (2015). Selected Aspects of Quality of Business Environment in Segment SME. A Case Study from Slovakia. Finance and Performance of Firms in Science, Education and Practice, 123–128.
- Berger, N., A., & F. Udell, G. (1998). The economics of small business finance: The roles of private equity and debt markets in the financial growth cycle. Journal of Banking and Finance, 22(6–8), 613–673
- Dacin, P., Dacin, M., & Matear, M. (2010). Social entrepreneurship: Why we don’t need a new theory and how we move forward from here. Academy of Management Perspectives, 24(3), 37–57.
- Demirguc–Kunt, A., Love, I., & Maksimovic, V. (2006). Business environment and the incorporation decision. Journal of Banking and Finance, 30(11), 2967–2993.
- Dinc, M. S., & Hadzic, M. (2018). The mediating impact of personality traits on entrepreneurial intention of women in northern Montenegro. International Journal of Entrepreneurship and Small Business, 33(3), 400–416.
- Dvorský, J., Sopková, G., & Janosková, M. (2017). Evaluation of the social environment and access to financial resources for business: Case study of the Czech and Slovak Republic. Economic and Managerial Spectrum, 11 (1), 62–73. ISSN 1337–0839.
- Gasse, Y., & Tremblay, M. (2011). Entrepreneurial beliefs and intentions: A cross–cultural study of university students in seven countries. International Journal of Business, 16(4), 303–314.
- Golovina, T. A., Merkulov, P. A., & Polyanin, A. V. (2017). Strategic vectors of the development of the state support of youth entrepreneurship in Russia. Ekonomicheskaya Politika, 12(5), 42–61.
- Gurol, Y., Atsan, N. (2006). Entrepreneurial characteristics amongst university students: Some insights for entrepreneurship education and training in Turkey. Education + Training, 48(1), 25–38.
- Karimi, S., Biemans, H. J. A., Lans, T., Chizari, M., Mulder, M. (2016). The impact of entrepreneurship education: a study of Iranian students’ entrepreneurial intentions and opportunity identification. Journal of Small Business Management. 54 (1), 187–209.
- Karpak, B., Tocku, I. (2010). Small medium manufacturing enterprises in Turkey: an analytic network process framework for prioritizing factors affecting success. International Journal of Production Economics, 125 (1), 60–70.
- Kashitsina, T. N., Lovkova, E. S., & Basharina, S. M. (2017). Influence of the state support on the development of small and medium–size entrepreneurship of the Vladimir region. Paper presented at the Managing Service, Education and Knowledge Management in the Knowledge Economic Era – Proceedings of the Annual International Conference on Management and Technology in Knowledge, Service, Tourism and Hospitality, SERVE 2016, 127–130.
- Kessler, A. (2007). Success factors for new businesses in Austria and the Czech Republic. Entrepreneurship and Regional Development, 19(5), 381–403.
- Ključnikov, A., Belás, J., Kozubíková, L. & Paseková, P. (2016). The Entrepreneurial Perception of SME Business Environment Quality in the Czech Republic. Journal of Competitiveness, vol. 8(1), pp. 66–78.
- Kljucnikov, A., Majkova, M. S., & Vincurová, Z. (2018). Credit standards and factors affecting their strictness in the segment of SMEs in Slovakia. Journal of International Studies, 11(1), 163–176.
- Šabic–Lipovaca, A., Strielkowski, W., & Bilan, Y. (2016). Intertemporal substitution and labour supply of Bosnian SME’s. Amfiteatru Economic, 18(43), 634–653.
- Löbler, H. (2006). Learning entrepreneurship from a constructivist perspective. Technology Analysis and Strategic Management, 18(1), 19–38.
- Marques, C. S. E., Santos, G., Galvão, A., Mascarenhas, C., & Justino, E. (2018). Entrepreneurship education, gender and family background as antecedents on the entrepreneurial orientation of university students. International Journal of Innovation Science, 10(1), 58–70. Nabi, G., Walmsley, A., Liñán, F., Akhtar, I., & Neame, C. (2018). Does entrepreneurship education in the first year of higher education develop entrepreneurial intentions? the role of learning and inspiration. Studies in Higher Education, 43(3), 452–467.
- Millian, J. M., Congregado, E., Roman, C., Van Praag, M. & Van Stel, A. (2014). The Value of an Educated Population for an Individual’s Entrepreneurship Success. Journal of Business Venturing, 29, 312–632.
- Oehler, A., Hofer, A. & Schalkowski, H. (2015). Entrepreneurial education and knowledge: empirical evidence on a sample of German undergraduate students. The Journal of Technology Transfer, 40(3), 536–557.
- Papadaki, Š., Novák, P., & Dvorský, J. (2017). Attitude of university students to entrepreneurship. Economic Annals–XXI, 166(7–8),
- Prasetyo H., A. (2016). What driver international competitiveness? An empirical test in emerging Indonesian market. Journal of Competitiveness, 8(4), 124–139.
- Robertson, M., Line, M., Jones, S., Thomas, S. (2000). International students, learning environments and perceptions: A case study using the Delphi technique. Higher Education Research & Development, 19(1) 89–102.
- Thompson, J. L. (1999). A strategic perspective of entrepreneurship. International Journal of Entrepreneurial Behaviour and Research, 5(6), 279–296.
- Treshchevsky, Y. I., Serebryakova, N. A., Golikova, G. V., Volkova, S. A., & Volkova, T. A. (2018). The system of state support for small and medium entrepreneurship and evaluation of its effectiveness. Espacios, 39(12).
- Zahra, S. A. (1999). The challenging rules of global competitiveness in the 21st century. Academy of Management Executive, 13(1), 36–42.
- Virglerova, Z., Dobes, K., & Vojtovic, S. (2016). The perception of the state’s influence on its business environment in the SMEs from Czech Republic. Administratie Si Management Public, 2016(26), 78–96.
|