Зміст |
Автори:
Г. Товмасян, Дослідницький центр ‘AMBERD’, Вірменський державний економічний університет, Академія державного управління Республіки Вірменія (Єреван, Вірменія)
Сторінки: 119-132
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-10
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Основною метою дослідження є виявлення прогалин та проблем освіти в галузі туризму, оцінювання рівня задоволеності студентів Вірменії результатами та технологіями освітнього процесу. Методичними інструментами дослідження стали статистичні методи та SWOT-аналіз. Дослідження побудовано за наступною структурно-логічною схемою: в першій частині досліджено механізми організації навчального процесу та здійснено аналіз освітніх програм в галузі туризму у закладах вищої та професійно-технічної освіти Вірменії, в другій частині продемонстровано результати опитування серед студентів, випускників та працівників сфери туризму щодо їх очікувань та сприйняття навчання, в третій частині систематизовано скарги та пропозиції студентів, які можуть бути враховані в майбутньому з метою покращення навчального процесу. Вибірка респондентів склала 100 осіб, з яких 30% – випускники, 70% – студенти. 47% учасників зазначили, що вони не працюють в поточний момент, а 53% респондентів працюють. 55% учасників мають досвід працевлаштування у сфері туризму, 45% – не в туристичній сфері. Більшість учасників (47%) оцінили отримані під час освіти знання як переважно теоретичні з незначним практичним спрямуванням, 27% – як суто теоретичні, 19% зазначили, що теоретичні та практичні частини є однаковими, та лише 7% респондентів вважають отримані знання та навички такими, які адаптовані до практики. Для оцінювання рівня задоволеності результатами освітнього процесу в статті запропоновано систему критеріїв, які визначають суб’єктивне сприйняття респондентами достатності отриманих теоретичних знань та практичних навичок для того, щоб бути конкурентоспроможним на національному та міжнародному ринку праці, швидко знайти роботу, претендувати на високий рівень оплати праці тощо. За допомогою методу крос-табуляції визначено рівень задоволеності результатами освітнього процесу за кожним фактором, що його визначає. Розрахунок критерію Пірсона дозволив підтвердити статистичну значущість отриманих результатів. Наступним етапом дослідження стало опитування респондентів щодо рівня значущості конкретних навчальних дисциплін для професійного самовизначення в галузі туризму. Результати проведеного аналізу сформували підґрунтя для коригування структури навчальних планів під реальні вимоги ринку праці туристичної галузі. Проведене опитування засвідчило, що туристична освіта в Вірменії має чимало інших проблем: наукові розробки в цій галузі переважно теоретичні, незначна кількість тренінгів та індивідуальних занять, неефективна організація практичної підготовки та стажувань, обмаль викладачів-практиків, відсутність можливості опанувати сучасні специфічні програмні продукти, які використовуються в туристичній індустрії тощо. Дослідження емпірично підтверджує і теоретично доводить, що нові методики викладання в галузі туризму є обов’язковими вимогами сучасності для задоволення потреб ринку праці, а студенти є первинними споживачами освітніх послуг, які все більше усвідомлюють свої права як споживачів і висувають все більші вимоги до якості освіти. Дослідження показало, що студенти високо цінують та надають перевагу інтерактивним методам навчання. Результати дослідження можуть бути корисними для навчальних закладів (в контексті вдосконалення освітніх програм), для представників туристичного бізнесу (задля розвитку співпраці з навчальними закладами при підготовці фахівців) та для студентів.
Ключові слова: туризм, освіта, спеціальність, навички, задоволеність, Вірменія.
Класифікація JEL: L83, Z3, I2.
Цитувати як: Tovmasyan, G. (2018). New and innovative solutions for improving tourism education and raising satisfaction of students in Armenia Marketing and Management of Innovations, 3, 119-132. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-10
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Admission places for Master’s degree for 2017/2018 academic year, with full-time, state-funded tuition fees, Decree of the Government of the RA of April 20, 2017, N 435 – N
- Admission places for Bachelor’s degree for 2017/2018 academic year, with full-time, state-funded tuition fees and a partial deduction of tuition fees (paid) by the state, Appendix N 1 of the Decision of the Government of the Republic of Armenia No 434-N of April 20, 2017
- Annaraud, K., & Singh, D. (2017). Perceptions of hospitality faculty and students of massive open online courses (MOOCs). Journal of Hospitality and Tourism Education, 29(2), 82–90.
- Armenian Institute of Tourism, http://www.ait.am/?id=51&lng=5
- Atay, L. and Yildirim, H.M. (2010) Determining Factors that Affect Satisfaction of Students in Undergraduate Tourism Education. Tourismos: An International Multidisciplinary Journal of Tourism. Vol. 5, No. 1, pp. 73-87.
- Bogolyubov, V.S. (2005) Economics of tourism, Academia publishing, p. 6 (in Russian)
- Butler, R. W. (1999) Understanding Tourism. In E. L. Jackson and Burton, T. L. (Eds.), Leisure Studies: prospects or the twenty-first century, (pp. 97-116). State College, PA: Venture.
- Green, A. J., & Sammons, G. E. (2014). Student learning styles: Assessing active learning in the hospitality learners’ model. Journal of Hospitality and Tourism Education, 26(1), 29–38.
- International Scientific-Educational Center of the National Academy of Sciences of the Republic of Armenia, http://isec.am/admissions/master/entrant.html
- Jurowski, C. (2002) BEST Think Tank and the Development of Curriculum Modules for Teaching Sustainability Principles. Journal of Sustainable Tourism, Vol. 10(6), pp. 536-545.
- Morgan, M. (2004) From Production Line to Drama School: Higher Education for the Future of tourism. International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 16(2), pp. 91-99.
- Order of the Minister of Education and Science of the Republic of Armenia N 410-N, 08.05.2015, for the approval of the state educational standard of 2-74.30.02 “Organization of Tourism services with the Advanced Study of Foreign Languages” specialty, with the qualification 74.30.02.01-4 “Tourism Services Manager”, pp. 1-101
- Order of the Minister of Education and Science of the Republic of Armenia N 411-N, 08.05.2015, for the approval of the state educational standard of 1015.01.5 “Tourism” specialty, with the qualification 1015.01.01.5 “Tourism service provider specialist “, pp. 1-59
- Order of the Minister of Education and Science of the Republic of Armenia N 1166-N, 14.11.2016, for the approval of the state educational standard of 0413.05.5 “Service organization in Hotel and Tourism Complexes” specialty, with the qualification 0413.05.01.5 “Hotel and tourist complex manager”
- Patiar, A., Ma, E., Kensbock, S., & Cox, R. (2017). Hospitality management student’ expectation and perception of a virtual field trip web site: An Australian case study using importance-performance analysis. Journal of Hospitality and Tourism Education, 29(1), 1–12.
- Riley, M., Ladkin, A., & Szivas, E. (2002). Tourism Employment: Analysis and Planning. UK:Channel View Publications.
- Sander, P., Stevenson, K., King, M., & Coates, D. (2000). University students’ expectations of teaching. Studies in Higher Education, 25(3), 309–323. doi:10.1080/03075070050193433
- Social-economic situation in the RA in 2017 January-December, p. 132, http://armstat.am/file/article/sv_12_17a_421.pdf
- Sola, E. F. (2002). Tourism employment: towards a new paradigm. In: World Tourism Organization. Human Resources in Tourism: Towards a new paradigm, (pp. 223-226).
- Madrid: OMT.
- Stevenson, K., & Sander, P. (1998). How do Open University students, expect to be taught at tutorials? Open Learning: The Journal of Open and Distance Learning, 13(2), 42–46. doi:10.1080/ 0268051980130208
- The Travel &Tourism Competitiveness Report (2017) World Economic Forum, Geneva, p. 85
- Travel & Tourism Economic Impact, World (2017) p. 1, https://www.wttc.org/-/media/files/reports/economic-impact-research/regions-2017/world2017.pdf
- Travel & Tourism Economic Impact, Armenia (2017), p. 1
- Yerevan branch of the Russian State University of Tourism and Service, http://rgutis.am/priem-2017
- Yerevan State Humanitarian College, http://ephq.am/%D5%A4%D5%AB%D5%B4%D5%B8%D6%80%D5%A4/
- Yiu, M., & Law, R. (2012). A review of hospitality internship: Different perspectives of students, employers, and educators. Journal of Teaching in Travel and Tourism, 12(4), 377–402.
|