Зміст |
Автори: Сторінки: 162-173 Мова: Англійська DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-14
Розширена анотація українською мовою Зростання конкурентоспроможності країни напряму залежить від інноваційності бізнес-середовища, яскравим індикатором чого можна вважати здатність підприємців використовувати інноваційні технології просування продукції та послуг, передусім – на зовнішні ринки. Тому в статті висувається гіпотеза про існування позитивного впливу інноваційного маркетингу на конкурентоспроможність країни, тобто застосування інноваційних технологій маркетингових досліджень світового ринку, виявлення нових потенційних ринків для експорту, диверсифікація лінійки товарів та послуг на закордонних ринках, просування на глобальні ринки інноваційних розробок національних виробників та інші форми прояву інноваційного маркетингу – все це створює додаткові можливості для більш ефективного використання наявного в країні ресурсного потенціалу конкурентоспроможності. Економічні перетворення як у Вірменії, так і в Україні у періоди посткризової стабілізації підтвердили дієвість інноваційних маркетингових технологій, які застосовувалися при проведенні політичних, фінансових та інфраструктурних реформ. У статті проаналізовано поточний рівень конкурентоспроможності Вірменії, виявлено, що низький рівень здатності до інновацій є однією з основних проблем бізнес-середовища Вірменії, тому рівень впровадження інновацій в сфері маркетингу також є низьким. Визначено шляхи, через які застосування інструментів інноваційного маркетингу може сприяти як зростанню конкурентоспроможності країни в цілому, так і вирішенню окремих проблем: диверсифікації цінових стратегій на зовнішніх ринках, формування та просування бренду країни, підвищення потенціалу конкурентоспроможності країни через соціальні медіа, просування продукції національних компаній на світових ринках, заохочення співробітництва та кооперації між міжнародними партнерствами, пошуку нових сфер та технологій експорту, зміни дизайну існуючих продуктів з високим потенціалом конкурентоспроможності на зовнішньому ринку, розробки нових продуктів тощо. У статті за допомогою статистичних методів аналізу доведено, що Вірменії необхідно диверсифікувати свій експорт як по країнам, так і по продуктам. Досліджено індикатор Enabling Trade Іndex (ETI- index) як характеристику зовнішньоторговельного середовища країни. Для побудови його прогностичних даних використано метод Хольта, що дозволило побудувати експоненціально-згладжені ряди даних, визначити значення трендів та сформувати прогнози за допомогою пакета MS Excel. Статистичною базою для цього дослідження стали ретроспективні дані Всесвітнього економічного форуму щодо торговельного обороту за 2012-2016 роки. Розрахунки засвідчили, що ETI- index для України є нижчим, ніж для Вірменії, також було виявлено тенденцію до зростання ETI- index для Вірменії, тоді як “доступ до ринку” має тенденцію до зменшення. Це підтверджує доцільність застосування технологій інноваційного маркетингу для зростання доступу до внутрішнього ринку, сприяння вільному руху товарів, усунення перешкод для економічного розвитку та міжнародної інтеграції. Ключові слова: інновації, маркетинг, конкурентоспроможність країни, інноваційний розвиток, економічне зростання, ціна, дизайн, Вірменія, Україна. Класифікація JEL: D41, M31, O11. Цитувати як: Isahakyan, S., & Shkarupa, O. (2018). Innovation marketing to enhance competitiveness: case of Armenia and Ukraine Marketing and Management of Innovations, 3, 162-173. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-14 Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International LicenseСписок використаних джерел
|
Контакти
Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
м. Суми, Україна, 40007
e-mail: mmi@fem.sumdu.edu.ua