Зміст |
Автори:
Р. Махова, Університет ім Яноша Шейе (Комарно, Словаччина) С. Т. Козар, Університет ім Яноша Шейе (Комарно, Словаччина) А. Хевезі, Університет ім Яноша Шейе (Комарно, Словаччина)
Сторінки: 174-185
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-15
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Людський капітал є одним з основних факторів успіху бізнесу, який відіграє важливу роль у досягненні корпоративних цілей та розвитку бізнес-систем, найцінніший та в той же час найскладніший з точки зору управління ресурс компанії. Важливим завданням управління трудовими ресурсами є створення дієвої системи мотивації персоналу, розвиток та підвищення його кваліфікації, що потребує обґрунтування найбільш дієвих факторів впливу. Основним завданням статті є оцінка ефективності використання системи мотивації трудових ресурсів компанії та розробка відповідних мотиваційних механізмів з урахуваннях специфіки функціонування багатонаціональних корпорацій Словаччини. З метою отримання інформації про якість управління персоналом та відповідні інструменти стимулювання було проведено анкетування словацьких компаній. У ході опитування респонденти оцінювали фактори мотивації працівників компанії за п’ятирівневою шкалою відповідно до того, наскільки важливим був даний фактор для кожного працюючого. Отримані результати дозволили розробити та ранжувати пріоритети персоналу мультинаціональної компанії: фінансова безпека, довгострокова зайнятість, якісні умови праці, професійний розвиток, можливості для кар’єрного просування, можливості для навчання, самореалізація. На основі застосування інструментарію індуктивної логіки в статті висунуто та перевірено гіпотези щодо взаємозалежності між рівнем задоволеності працівників, проведеним на роботі часом та наявною системою мотивації. Результати кореляційного аналізу підтвердили гіпотезу про взаємозв’язок між задоволеністю роботою та часом, проведеним на робочому місці. Отримані значення коефіцієнтів спряженос
Ключові слова: трудові ресурси, управління, мотивація, задоволення, зобов’язання, мультинаціональна корпорація, корпоративне дочірнє підприємство.
Класифікація JEL: L20, M12, M54.
Цитувати як: Machova, R., Kosar, S. T., & Hevesi, A. (2018). Management and motivation of human resources in case of a Slovak multinational corporation Marketing and Management of Innovations, 3, 174-185. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-15
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Armstrong, M. (2007). Řízení lidských zdroju (Management of Human Resources). Praha: Grada Publishing
- Aurum Recruitment (2013). Milyen tényezők, milyen mértékben befolyásolják a munkavállalók motivációját? (Which factors to what extent influence employee motivation) Retrieved from https://www.hrportal.hu/hr/milyen-tenyezok-milyen-mertekben-befolyasoljak-a-munkavallalok-motivaciojat-20131021.html
- Bencsik, A. (2009). A tudásmenedzsment emberi oldala (The human side of knowledge management). Miskolc: Z-Press KiadóKft.
- Collins, J. (2005). Jóból kiváló, a tartós üzleti siker elemei (Good to Great: Why Some Companies Make the Leap… and Others Don’t). Budapest: HVG Kiadó Rt.
- DeShields O.W., Kara A., Kaynak E. Determinants of business student satisfaction and retention in higher education: applying Herzberg’s two‐factor theory. International Journal of Educational Management, Vol. 19 Issue: 2, pp.128-139, doi: 10.1108/09513540510582426 1987, ISSN: 0951-354X
- Drozdeková, Ľ. (2006). Motivácia a spokojnosť zamestnanca (Motivation and the satisfaction of employees). Bratislava: AT Publishing
- Fábián, E. (2008). Motiváció és ösztönzésmenedzsment (Motivation and incentive management), Retrieved from http://epa.oszk.hu/00800/00892/00031/pdf/21.pdf
- Farkas F. et al (2009). Emberi erőforrás menedzsment kézikönyv (Handbook on HR management). Budapest: CompLex Kiadó, Jogi és Üzleti Tartalomszolgáltató Kft.
- Fenyves V., Dajnoki K. (2015). Controlling eszközök a humánerőforrás gazdálkodás területén (Controlling tools in HR), Controller info, (2015/3).
- Fenyves V., Dajnoki K. (2015), Controlling opportunities in area of the human resources, management. Analele Universitatii Din Oradea Fasciola Management Si Inginerie Tehnologica / Annals Of The University Of Oradea Fascicle Of Management And Technological Engineering, 24(1).
- Hajós, L., Berde, Cs. (2007). Emberi erőforrás gazdálkodás (HR management). Retrieved from http://miau.gau.hu/avir/intranet/debrecen_hallgatoi/tananyagok/jegyzet/06-Emberi_eroforras_gazdalkodas.pdf
- Karoliny, M., Poór, J. (2010). Emberi erőforrásmenedzsment kézikönyv (Handbook on HR management), Budapest: CompLex Kiadó.
- Marosán, Gy. (2003). A siker receptje (The recipe for success). Budapest: Kossuth Kiadó
- Mathis, R., Jackson, J. (2003). Human Resource Management, USA: Thomson South-Western
- McKenna – Beech, N. (2000). Emberi erőforrásmenedzsment (HR management). Budapest: Panem Könyvkiadó Kft.
- Milkovich, G. T.,Bourdeau, J. (1997). Human Resource Management, Boston: Irwin/Mc Graw Hill.
- Mura, L., Zulová, J., Madlenák, A. (2016). Strategic management and management of personnel costs: Employing young people in the Slovak Republic. Problems and Perspectives in Management, (14/1).
- Olšovská, A., Mura, L., Švec, M. (2016), Personnel management in Slovakia: An explanation of the latent issues, Polish Journal of Management Studies, (13/2).
- Pongraczova, R., (2016). Embei erőforrás elemzése, egy kiválasztott vállalatban (HR analysis in a selected business). Komárno: Univerzita J. Selyeho, Thesis.
- Roebuck, Ch. (2011). Hatékony vezetés (Efficient leadership). Budapest: Scolar Kiadó
- Roóz, J. (2006). Az emberi erőforrás – menedzsment alapjai. Budapest: Perfekt Gazdasági Tanácsadó Oktató és Kiadó.
- Sherman, J. R. (2002). Csináld! Budapest: Bagolyvár Könyvkiadó
- Tóth-Bárdosné Marosi, I., Bencsik, A. (2001). Emberi erőforrás-menedzsment. Győr: Universitas – Győr Nonprofitkft.
- Veres, R.,Malzenicky, E. (2006). A dolgozói elkötelezettség és az üzleti eredményesség kapcsolata (The relation between employee commitment and business success). Retrieved from http://www.quality-mmt.hu/adat/fajlok/letoltesek/magyar-elektronikus-folyoirat/mm_2001-2009/2006-4.pdf
|