Зміст |
Автори:
М. Дунска, Латвійський університет (Рига, Латвія) Е. Шалковска, Латвійський університет (Рига, Латвія) А. Батрага, Латвійський університет (Рига, Латвія) Л. Браслиня, Латвійський університет (Рига, Латвія)
Сторінки: 276-289
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-25
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
На сучасному етапі функціонування світової економіки інновації стали індикатором успішності підприємницької діяльності як передумови ефективного розвитку національної економіки. На основі вивчення теорії поведінки споживачів автори аналізують фактори впливу на поведінку латвійських споживачів при купівлі інноваційно упакованих продуктів харчування та безалкогольних напоїв. В результаті дослідження авторами розроблено рекомендації латвійським компаніям щодо вдосконалення діяльності з маркетингу інноваційних товарів, їх комерціалізації і просування на ринку. Дослідження проводилось на основі структурованих даних, отриманих у ході опитування 458 латвійських респондентів (структура вибірки: 59,65% жінок та 40,35% чоловіків). Усі респонденти були розділені на шість вікових груп, починаючи з 18 років, вікова група молодше 18 років не бралась до уваги, оскільки представники цієї групи не мають особистих доходів для придбання продуктів харчування та безалкогольних напоїв. У відповідності до отриманих результатів автори виокремлюють основні специфічні характеристики респондентів за рівнем їх ставлення до інноваційних товарів, розділяючи їх на: «інноваторів», «послідовників» та тих, що «повільно адаптуються». З метою оцінки взаємозв’язку між рівнем доходів, віком, гендерною ознакою респондентів та рівнем їх ставлення до інноваційних товарів, автори використовували кореляційний аналіз. Отримані результати свідчать про позитивну кореляцію між рівнем доходів та ставленням споживачів до інноваційних товарів. Так, в групі «інноваторів» частка осіб з високим рівнем доходу була найбільшою, у групі «послідовників» – середньою, у групі споживачів, які «повільно адаптуються» – найнижчою. Автори наголошують, що в цілому для ринку продуктів харчування та безалкогольних напоїв характерна швидка адаптація споживачів до інноваційної упаковки, пояснюючи це низькими витратами на впровадження інновацій у порівнянні з іншими видами товарів.
Ключові слова: поведінка споживачів, інноваційний продукт, інноваційна упаковка, адаптація до інновацій, інновації.
Класифікація JEL: M31, O32.
Цитувати як: Dunska, M., Salkovska, J., Batraga, A., & Braslina, L. (2018). Consumer behaviour in innovative products purchasing process Marketing and Management of Innovations, 3, 276-289. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-25
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Ahlstrom, D. Innovation and Growth: How Business Contributes to Society, Academy of Management Perspectivs, 2010, Vol. 24, pp. 11-24.
- Antonelli, C. The Economics of Innovation, New Technologies, and Structural Change, Routledge, London, 2003, pp. 89-135.
- Axtell, C.M., Holman, D.J., Unsworth, K.L. Wall, T.D., Waterson, P.E., Harrington, E. Shopfloor innovation: facilititating the suggestion and implementation of ideas, Journal of Occupational and Organizational Psychology, Vol. 73, 2000, pp. 265-285.
- Batraga, A., Salkovska, J., Braslina, L., Legzdina, A., Kalkis, H. (2019) New Innovation Identification Approach Development Matrix. In: Kantola J., Nazir S., Barath T. (eds) Advances in Human Factors, Business Management and Society. AHFE 2018. Ad-vances in Intelligent Systems and Computing, vol 783. Springer, Cham.
- Bessant, J., Lamming, R., Noke, H., Phillips, W.Managing innovation beyond the steady state, Technovation, Vol. 25, No. 12, 2005, pp. 1366-1376.
- Brown, S., Eisenhardt, K. Product development: Past research, present findings, and future directions. Academy of Management Review, Vol. 20, No.2, 1995, pp. 343-378.
- CSP majas lapas datubazes. Retrived from https://www.csb.gov.lv/lv/statistika/db
- Damanpour, F., Schneider, M.Phases of the adoption of innovation in organizations: effects of environment, organization and top managers, British Journal of Management, Vol. 17, No.3, 2006, pp. 215-236.
- Dosi, G. Finance, innovation and industrial change, Journal of Economic Behaviour&Organization, Vol. 13, No.3, 1990, pp. 299-319.
- Dubra, I. Inovacijas Baltijas valstis un to ietekmejosie faktori. 2014, (Doctoral dissertation ).
- Dubra, I. The Evaluation of Influential Factors on Enterprises Innovation Capacity in Latvia, 7th International Forum on Knowledge Asset Dynamics. 5th Knowledge Cities World Summit, Knowledge, Innovation and Sustainability: integration micro and macro perspectives Proceedings e-book, 2012, pp. 264-279.
- Eisenhardt K., Tabrizi N. Accelerating adaptive processes: product innovation in the global computer industry, Administrative Science Quarterly, Vol. 40, No.1, 1995, pp. 84-107.
- Ettlie, J.E., Reza, E.M. Organizational integration and process innovation, Academy Management Journal, Vol. 35, No. 4 1992, pp. 795-827.
- Kimberly, J.R. Managerial innovation, in Nystrom, P.C. and Starbuck, W.H. (eds), Hand book of Organization Design, Oxford university Press, Oxford, 1981, pp. 121-139.
- Nielsen, “Nielsen Breakthrough Innovation Report – European Edition”. 2014 Retrived from https://studylib.net/doc/8158985/nielsen-breakthrough-innovation-report
- Nonaka, I. A dynamic theory of organizational knowledge creation, Organization Science, Vol. 5, No.1, 1994, pp. 14-37.
- OECD, Economic survey of the European Union 2007: Key challenges for the European Union. Retrived from htpp://www.oecd.org/eco/49950244.pdf.
- Olevskis, G., Dunska, M. Knowledge – the Intellectual Capital – Enterprise Activity: Interrelation and Interconditionaly. International Scientific Conference „Contemporary Issues in Business, Management and Education’2012”, Conference Proceedings, ISSN 2029-7963/ISBN 978-609-457-323-1, Vilnius Gediminas Technical University, Lithuania, 2012, pp. 407-417.
- Olevskis, G., Dunska, M. Preconditions for the Internationalization of Knowledge-Intensive Entrepreneurship, Humanities and Social Sciences. Latvia, Vol.23, N 2, 2015, pp. 71-85.
- Pfeiffer, F., Brade, J. Weiterbildung, Arbeitszeit und Lohneinkommen, in: Steiner, V. Bellmann, L. Mikrookonomik des Arbeitsmarktes, Beitrage zur Arbeitsmarkt und Berufsforschung 1995, pp. 289-326.
- Plessis, M.D. The role of knowledge management in innovation, Journal of Knowledge Management, Vol. 11, No. 4, 2007, pp. 20-29.
- Praude, V., Salkovska, J. Integreta marketinga komunikacija: 1.dala. Riga: Burtene, 2015., pp.464.
- Rodriguezi, A. Dahlman, C., Salmi, J. Knowledge and innovation for competitiveness in Brasil, Globalization, Competitiveness &Governability, Vol. 2, No.3, 2008.
- Salkovska, J., Batraga, A., Zilina, B. Digital Marketing as Innovative Marketing Technology. New Challenges of Economic and Business Development – 2017: Digital Economy: International Scientific Conference, May 18-20, 2017, Riga, Latvia: Proceedings of Reports Riga: University of Latvia, 2017, pp.543-552. Retrived from https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37260ISBN 9789934182860.
- Schumpeter, J.A. Capitalism, Socialism and Democracy, Harper & Row, New York, 1950.
- Thompson, V.A. Bureaucracy and innovation, Administrative Science Quarterly, Vol. 10, 1965, pp. 1-20.
- Tidd, J., Bessant, J., Pavitt, K. Managing Innovation. Integrating Technological, Market and Organizational Change. (3rd edition). New York; wWiley, 2005, pp. 120-159.
- Tirole, J. “The Theory of Industrial Organization.” MIT Press, Cambridge, 1988.
- Van de Ven, A. Central problems in the management of innovation, Management science, Vol. 32, No. 5, 1986, pp. 590 – 607.
- Zahra, S.A., Covin J.G. The financial implications of fit between competitive strategy and innovation types ans sources, The Journal of High Technology Management Research, Vol. 5, No. 2, 1994, pp. 183-211.
- XTC World Innovation, World Innovation Panorama. Key facts, new trends, outstanding concepts in food innovation. 2015.
|