Зміст |
Автори:
П. Брекова, Університет фінансів та управління (Прага, Чеська Республіка)
Сторінки: 109-118
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-09
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
В основу статті покладено гіпотезу, що протягом п’яти років з 2013 р. по 2017 р. готовність молодого покоління до започаткування власної справи суттєво зменшилася, натомість збільшилася зацікавленість у працевлаштуванні по найму. Основою для перевірки цієї гіпотези стали два соціологічних опитування, проведені за допомогою методу когортного дослідження серед студентів Чеської Республіки. Вибірка становила 606 студентів або нещодавніх випускників у 2017 році та 776 – у 2013 році. Вибірка включала як студентів, які розглядали можливість започаткування власного бізнесу після завершення навчання, так і тих, хто відмовився від майбутнього підприємництва. Основною метою дослідження є встановлення базових детермінант, які сформували довготривалий тренд падіння кількості самозайнятих осіб у Чеській Республіці, що триває з 2011 року і наразі не завершився, відстеження основних мотивів та бар’єрів молоді для розвитку підприємницької активності. Результати дослідження показали, що, окрім гарної ідеї, домінуючою мотивацією для започаткування власного бізнесу є очікування збільшення доходів. Проте результати проведеного аналізу вказують на те, що, хоча довгострокове негативне сприйняття підприємницького середовища не погіршилося, кількість тих, хто не довіряє своїм силам або власним ідеям, значно збільшилася. Посилився і страх перед стресом та відповідальністю, пов’язаними з веденням бізнесу. На основі проведеного дослідження автор стверджує, що існуюча тенденція, коли молоді люди віддають перевагу найманій праці замість самозайнятості з ряду причин, свідчить про потенційну кризу підприємницької діяльності в Чеській Республіці. Результати дослідження можуть бути використані для формування стратегій підприємництва з метою покращення бізнес-середовища, а також системи освіти, що дозволить покращити розуміння того, як ведеться бізнес, а також зміцнити вплив на творчість молоді, оскільки це надзвичайно важливий шлях збільшення доданої вартості в економіці в цілому.
Ключові слова: підприємництво; молодий бізнес; перешкоди для початку бізнесу; мотивація для початку бізнесу, Чехія.
Класифікація JEL: M13, M21, O12.
Цитувати як: Breckova, P. (2018). Declining trend in the willingness of young people to go into business Marketing and Management of Innovations, 3, 109-118. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.3-09
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Amabile, T. M. (1997). Entrepreneurial creativity through motivational synergy. The Journal of Creative Behavior, 31(1), 18-26, http://dx.doi.org/10.1002/j.2162-6057.1997.tb00778.x
- AMSP CR (2013) survey with the title “Podnikání mladých – Young Business” available at http://amsp.cz/21-pruzkum-amsp-cr-podnikani-mladych-young-business/
- AMSP CR (2017) survey with the title “Postoj mladých k podnikání” (Attitude of Young to Entrepreneurship) available at http://amsp.cz/uploads/dokumenty_2017/TZ/Vysledky_pruzkumu_Young_Business_komplet_TK.pdf. The author of this article was directly involved in this research.
- Bakar, R., Islam, M.A. & Lee, J. (2015). Entrepreneurship Education: Experiences in Selected Countries. International Education Studies; Vol. 8, No. 1.
- Břečková, P., & Havlíček, K. (2015). Youth Entrepreneurship and Changes in Business Environment: Case of the Czech Republic (chapter 8). In: A.S. Gubik & K. Wach (Eds.). Institutional Aspects of Entrepreneurship. Miskolc: University of Miskolc, pp. 111-129.
- Çera, G., Cepel, M., Zakutna, S., & Rozsa, Z. (2018). Gender differences in perception of the university education quality as applied to entrepreneurial intention. Journal of International Studies, 11(3), 147-160. doi:10.14254/2071-8330.2018/11-3/13
- Global Entrepreneurship Research Association (GERA) (2017). Global Entrepreneurship Monitor 2016: Global Report 2016/17. Retrieved from http://www.gemconsortium.org/report/49812
- Hamburg, I. (2014). Improving Young Entrepreneurship Education and Knowledge Management in SMEs by Mentors. World Journal of Education Vol. 4, No. 5; 2014.
- Jeraj, M. & Maric, M. (2013). Relation between Entrepreneurial Curiosity and Entrepreneurial Selfefficacy: a Multi-Country Empirical Validation. Organizacija, Volume 46, Number 6.
- Krpálek, P., Krpálková Krelová, K. (2016), Possibilities for Developing Business Potential in Economic Education. Examples of Implementation in Slovakia and the Czech Republic, Economics and Sociology, Vol. 9, No 4, pp. 119-133. DOI:10.14254/2071-789X.2016/9-4/7
- Majumdar, S. & Varadarajan, D. (2013). Students’ attitude towards entrepreneurship: does gender matter in the UAE? Foresight, Vol. 15, No. 4, pp. 278-293.
- Ministry of Industry and Trade (2014). Report on the development of small and medium enterprises (SME) and their support in 2013 (Zpráva o vývoji malého a středního podnikání a jeho podpoře v roce 2013). Annual brochure of Ministry of Industry and Trade, published 2014.
- Ministry of Industry and Trade (2017). Report on the development of small and medium enterprises (SME) and their support in 2016 (Zpráva o vývoji malého a středního podnikání a jeho podpoře v roce 2016). Annual brochure of Ministry of Industry and Trade, published 2017. Available at https://www.mpo.cz/cz/podnikani/male-a-stredni-podnikani/studie-a-strategicke-dokumenty/zprava-o-vyvoji-maleho-a-stredniho-podnikani-a-jeho-podpore-v-roce-2016–232792/
- PwC (2015). Paying Taxes 2014: The global picture. A comparison of tax systems in 189 economies worldwide, available from http://www.pwc.com/gx/en/paying-taxes/assets/pwc-payingtaxes-2014.pdf
- Ward, T. B. (2004). Cognition, creativity, and entrepreneurship. Journal of Business Venturing, 19(2), 173-188, http://dx.doi. org/10.1016/S0883-9026(03)00005-3
|