Зміст |
Автори: Сторінки: 66-72 Мова: Англійська DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-06
Розширена анотація українською мовою У статті автор визначає, що дослідження питань безпеки вимагає використання міждисциплінарних підходів. Традиційно безпеку розглядають як стан, при якому будь-які загрози відсутні. У свою чергу у статті автор визначає безпеку праці як формування відповідних умов праці на робочому місці, що гарантують належні та безпечні умови роботи. Так, автор розглядає питання управління безпекою з двох точок зору. По-перше, з соціальної точки зору – місце та вплив стану здоров’я працівників у створенні культури безпеки, яка включає не лише безпеку на робочому місці, але й безпеку поведінки працівника у суспільстві. По-друге, з освітньої точки зору – розробка та надання освітніх послуг з охорони праці, у тому числі вибір змісту та форм освітнього процесу (технічна допомога з охорони праці, освітні програми з управління безпекою) при підготовці фахівців з охорони здоров’я та безпеки, а також розробка системи забезпечення самостійного навчання впродовж життя. З одного боку, зміст освітніх програм повинен ґрунтуватись на відповідних нормативно-правових актах та регламентах, а з іншого боку, ці освітні програми повинні відповідати сучасним проблемам у галузі охорони здоров’я та безпеки. Тобто, вони повинні бути побудовані на реальних практичних знаннях та прикладах, які є вимірюваними та обліковуються Центральним Статистичним управлінням. Автор, наголошує, що аналіз статистичних даних щодо кількості нещасних випадків дає підстави виокремити найризикованіші умови праці та сконцентрувати програму підготовку на вузьких місцях при підготовці фахівців у галузі безпеки праці. У статті розглядаються специфіка управління безпекою праці в контексті підготовки персоналу у галузі охорони і безпеки праці у відповідних структурах (служби охорони праці) та окремі аспекти процесу управління безпекою праці на робочих місцях, з метою посилення ролі та відповідальності працівника за власну безпеку та оточуючих. У рамках дослідження для діагностики культури безпеки автор використовує наступні методи: прямий (аналіз наслідків – оцінка – кількість випадків або професійних захворювань, зареєстрованих у певний час); непрямий (оцінка основних складових елементів, тобто відношення до загальноприйнятих та відомих правил поведінки, здоров’я та життєвих цінностей, правил охорони здоров’я та техніки безпеки); якісний – рівень освіти, з точки зору критеріїв оцінки програм управління безпекою 5S та 0S у компаніях. Ключові слова: безпека, безпека праці, управління, освіта. Класифікація JEL: K32. Цитувати як: Piatek, T. (2018). Work safety management – social and educational context Marketing and Management of Innovations, 4, 66-72. https://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-06 Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International LicenseСписок використаних джерел
|
Контакти
Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
м. Суми, Україна, 40007
e-mail: mmi@fem.sumdu.edu.ua