Marketing and Management of Innovations

ISSN (print) – 2218-4511 

ISSN (online) – 2227-6718

Реєстр суб’єктів у сфері медіа, Ідентифікатор у реєстрі:

P30-0117, Рішення від 31 серпня 2023 року, № 759

Мова видання: англійська 

Журнал виходить щоквартально (березень, червень, вересень і грудень) 

Бізнес-модель: Golden Open Access | APC Policy

Головний редактор            Редколегія

Олексій Люльов

Сумський державний університет | Україна

Дослідження зв'язку між інноваційною діяльністю та рівнем співпраці малих та середніх підприємств у ІКТ секторі Словаччини

Еніко Корксмарош 1,*,   , Рената Махова 1, , Ангеліка Черева 1

  1. Університет Й. Селіє, Словаччина

     * Corresponding author

Received: 20 May 2023

Revised: 25 December 2023

Accepted: 11 February 2024

Abstract

Інноваційний процес є ключовим фактором забезпечення конкурентоспроможності підприємств. З огляду на це малі та середні підприємства повинен швидко адаптуватись та впроваджувати інновації. Основною метою дослідження є оцінювання впливу інноваційної діяльності та співпраці малих та середніх підприємств, які функціонують в ІКТ секторі. Відповідно до основної мети дослідження було сформовано загальну гіпотезу щодо взаємозв’язку участі у формальних мережах співпраці та впровадження інновацій малими та середніми підприємствами. У статті використано статистичні методи, а також метод структурного аналізу для перевірки гіпотези дослідження. Авторами досліджено інноваційну діяльність малих та середніх підприємств Словаччини, які функціонують в ІКТ секторі. У статті емпірично підтверджено гіпотезу, що інноваційні малі та середні підприємства, які функціонують в ІКТ секторі частіше є членами формальних мережах співпраці, ніж неінноваційні. Однак, авторами не виявлено значної різниці у поведінці між інноваційними та неінноваційними малими та середніми підприємствами Словаччини, які функціонують в ІКТ секторі. Результати дослідження дозволили визначити, що участь у формальних мережах співпраці не впливають на форму допомоги наданої для впровадження інноваційної діяльності. Авторами обґрунтовано значний взаємозв’язок між інноваційною діяльністю та рівнем співпраці серед Словацьких малих та середніх підприємств, які функціонують в ІКТ секторі. На основі результатів дослідження Netnes, проведеного на початку 2021 року, Словаччина була віднесена до категорії помірних інноваторів на основі інноваційної продуктивності країн ЄС у 2019 році. Якби більше компаній приймало участь у майбутніх дослідженнях, можливо було б виявити зв’язок між співпрацею та інноваційною діяльністю серед підприємств Словаччини. Оскільки для досліджуваних факторів (інноваційна діяльність та рівень співпраці між малими та середніми підприємствами) не виявлено значного взаємозв’язку, що суперечить результатам, отриманим під час дослідження Netnes.

Keywords:потенціал розвитку; сектор ІКТ; підвищення конкурентоспроможності; потенціал інновацій; МСП.

How to Cite: Korcsmaros, E., Machova, R., & Csereova, A. (2024). Examining the Relationship Between the Innovation Activity and Corporate Cooperation among Small and Medium-sized Business Operating in the Slovak ICT sector. Marketing and Management of Innovations, 15(1), 1–14. https://doi.org/10.21272/mmi.2024.1-01

Abstract Views

PDF Downloads

References

  1. Amoah, J., Belas, J., Dziwornu, R., & Khan, K. A. (2022). Enhancing SMEs contribution to economic development: A perspective from an emerging economy. Journal of International Studies, 15(2), 63-76. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Askarany, D., & Smith, M. (2008) Diffusion of innovation and business size: A longitudinal study of PACIA. Managerial Auditing Journal. 23 (9), 900-916. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Bozsik, N., Ngo, D. M., & Vasa, L. (2023). The effects of foreign direct investment on the performance of small-medium enterprises: The case of Vietnam. Journal of International Studies, 16(1), 57-70. [Google Scholar]
  4. Civelek, M., Kljuсnikov, A., Fialova, V., Folvarсna, A., & Stoch, M. (2021). Major obstacles in innovative activities of family-owned SMEs: Evidence from Czechia. Economics and Sociology, 14(2), 137-149. [Google Scholar] [CrossRef]
  5. European Comission. (2000). European Innovation Scoreboard 2020: report (European Innovation Scoreboards project). Luxembourg: Publication Office of the European Union, 98. [Link]
  6. European Comission. (2021). Annual Report on European SMEs 2020/2021. [Link]
  7. Fulop, G. (2004). Kisvallalati gazdalkodas. Budapest: Budapesti Kozgazdasagtudomanyi es Allamigazgatasi Egyetem, Aula Kiadó 296.
  8. Karoly, P. (2020) Gyakorlatorientalt kepzesi programok kidolgozasa a turisztikai desztinació menedzsment es a kapcsolódó ismeretanyagok oktatasara – marketing research supported by TAMOP-4.1.2-08/1/A-2009-0034 project. [Link]
  9. Kostiukevych, R., Bilan, Y., Mishchuk, H., Sułkowska, J., & Kostiukevych, A. (2020). Possibilities of Integration of Strategic and Project Management in The Supporting System of Small and Medium-Sized Businesses at Local and Regional Levels. Proceedings of the 35th International Business Information Management Association (IBIMA), 1-12.
  10. Malhotra, N. K. (2002). Marketing-kutatas. Budapest: KJK-KERSZOV Jogi es Uzleti Kiadó Kft
  11. Malhotra, N. K., & Simon, J. (2008) Marketingkutatas. Budapest: Akademiai Kiadó. [Google Scholar]
  12. Mishchuk, , Bilan, S., Yurchyk, H., & Sułkowska, J. (2020). Social Protection of Employees as A Tool of Social Responsibility and Increase of Business Efficiency Proceedings of the 35th International Business Information Management Association (IBIMA), 1-12 April 2020, Seville, Spain, p. 9459-9469. [Google Scholar]
  13. Nemeth, E., & Repaczky, R. (2012). A termekfejlesztes szervezeti kerdesei. Termekmenedzsment. Budapest: Budapesti Műszaki es Gazdasagtudomanyi Egyetem Gazdasag- es Tarsadalomtudomanyi Kar, 59-81.
  14. OECD (2005). Oslo Manual: Guidelines for collecting and interpreting innovation data. 3rd ed. Paris: OECD Publishing, 164. [Link]
  15. Piperopoulos, P. G. (2012). Entrepreneurship, Innovation and Business Clusters. England: Gower Publishing Limited.
  16. Sajtos, L., & Mitev, A. (2007). SPSS kutatasi es adatelemzesi kezikonyv. Budapest: Alinea Kiadó. [Google Scholar]
  17. Slovak business agency (2020). Inovaсný potencial MSP na Slovensku. Bratislava: SBA. [Link]
  18. Štatistický úrad slovenskej republiky. (2018) Inovaсna aktivita podnikov v Slovenskej republike 2014-2016. Bratislava: Ústredie ŠÚ SR, 246. [Link]
  19. Štatistický úrad slovenskej republiky. (2020) Inovaсna aktivita podnikov v Slovenskej republike 2016-2018. Bratislava: Ústredie ŠÚ SR, 203. [Link]
  20. Vossen, W. R. (1998). Combining small and large firm advantages in innovation: theory and examples. [Google Scholar]
  21. Wasiluk, A., & Gineviсius, R. (2020). Pro-innovative motives for establishing cooperation by enterprises: An empirical study in Poland. Economics and Sociology, 13(2), 258-278. [Google Scholar] [CrossRef]

View articles in other formats

License

Coyright

Copyright (c) 2024 The Author(s).

Published by Sumy State University

Issue