Marketing and Management of Innovations

ISSN (print) – 2218-4511 

ISSN (online) – 2227-6718

Реєстр суб’єктів у сфері медіа, Ідентифікатор у реєстрі:

R30-01179, Рішення від 31 серпня 2023 року, № 759

Мова видання: англійська 

Журнал виходить щоквартально (березень, червень, вересень і грудень) 

Бізнес-модель: Golden Open Access | APC Policy

Головний редактор            Редколегія

Олексій Люльов

Сумський державний університет | Україна

Вплив цифрової соціальної відповідальності на поведінку споживачів у мобільній телекомунікаційній галузі

Алаа Альфадул 1 , *, , , Зенах Махмуд АльКубайсі 2,  
  1. Кафедра бізнес-адміністрування, Університет короля Абдулазіза, Саудівська Аравія
  2. Кафедра систем управління інформацією, Факультет економіки та адміністрації, Університет короля Абдулазіза, Саудівська Аравія

     * Corresponding author

Received: 10 January 2024

Revised: 10 June 2024

Accepted: 20 June 2024

Abstract

Метою статті є дослідження взаємозв’язків між сприйманням цифрової соціальної відповідальності (DSR) та вибором споживачів мобільних телекомунікаційних компаній у Саудівській Аравії, враховуючи намір покупки (PI) та лояльність споживачів (CL), із врахуванням посередницької ролі переваги бренду (BP). У дослідженні було встановлено, що цифрова соціальна відповідальність є потужним маркетинговим інструментом, який формує лояльність споживачів і збільшує обсяг продажів, що є важливим для корпоративної соціальної відповідальності та директорів з маркетингу. Використання соціальних медіа як середовища важливе для впливу на ставлення споживачів до соціальної відповідальності. Телекомунікаційні компанії повинні зосередитися на стратегіях цифрової соціальної відповідальності, оскільки існує висока конкуренція зі схожими послугами та продуктами, що ускладнює завоювання лояльності споживачів. У статті авторами використано позитивістський підхід з кількісною методологією, застосовуючи онлайн-опитувальник. Дані були зібрані від 375 саудівських респондентів та проаналізовані за допомогою пакету статистичного аналізу для соціальних наук (SPSS) v.23 для тестування гіпотез. Теоретичну структуру було протестовано за допомогою AMOS v.23 та моделювання структурних рівнянь (SEM). Було виявлено слабкі зв’язки між сприйманою цифровою соціальною відповідальністю та як PI, так і CL. Проте, існував значний зв’язок між сприйманою DSR та BP. Найбільш значні зв’язки були знайдені між BP та як PI, так і CL. Таким чином, BP було визначено як частковий посередник між сприйманою DSR та PI, а також CL. Це дослідження підкреслює важливість розбудови довгострокових взаємовідносин між споживачами та мобільними телекомунікаційними компаніями. Культурні відмінності можуть пояснити суперечливі результати попередніх досліджень. Авторами наголошено, що існує кілька обмежень щодо сприйняття цифрової соціальної відповідальності. У контексті Саудівської Аравії учасники здавалися незнайомими з цим терміном. Використання перехресного методу завадило дослідженню виміряти зміну сприйняття учасниками цифрової соціальної відповідальності з часом, що ускладнює вимірювання намірів покупки та лояльності споживачів. Крім того, у цьому дослідженні не використовувались конкретні цифрові платформи, такі як Facebook, Twitter або Instagram, що ускладнює аналіз кожного поста та його впливу. Майбутні дослідження повинні досліджувати малі мобільні телекомунікаційні компанії в Саудівській Аравії.

Keywords: перевага бренду; лояльність споживачів; цифрова соціальна відповідальність; корпоративна соціальна відповідальність; намір покупки.

How to Cite: Alfadul, A., & AlKubaisy, Z. M. (2024). The Effect of Digital Social Responsibility on Consumer Behaviour in the Mobile Telecom Industry. Marketing and Management of Innovations, 15(3), 13–26. https://doi.org/10.21272/mmi.2024.3-02

Abstract Views

PDF Downloads

References

  1. Ahmad, A. M. K., Shattal, M. H. A., Rawashdeh, L. A., Ghasawneh, J., & Nusairat, N. (2022). Corporate social responsibility and brand equity of operating telecoms: brand reputation as a mediating effect. International Journal of Sustainable Economy14(1), 78-97. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Ahmad, N., Naveed, R. T., Scholz, M., Irfan, M., Usman, M., & Ahmad, I. (2021). CSR communication through social media: A litmus test for banking consumers’ loyalty. Sustainability13(4), 2319. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Al Hamli, S. S., & Sobaih, A. E. E. (2023). Factors influencing consumer behavior towards online shopping in Saudi Arabia amid covid-19: Implications for E-businesses post pandemic. Journal of Risk and Financial Management16(1), 36. [Google Scholar] [CrossRef]
  4. Alalwan, A. A., Baabdullah, A. M., Rana, N. P., Tamilmani, K., & Dwivedi, Y. K. (2018). Examining adoption of mobile internet in Saudi Arabia: Extending TAM with perceived enjoyment, innovativeness and trust. Technology in Society55, 100-110. [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Alam, A., & Salim, M. (2012, July). Impact of customer winning attitude on customer loyalty within KSA mobile telecommunication industry. In International Conference on Industrial Engineering and Operations Management, Istanbul, Turkey(pp. 3-6). [Google Scholar]
  6. Alfalah, A. A., Muneer, S., & Hussain, M. (2022). An empirical investigation of firm performance through corporate governance and information technology investment with mediating role of corporate social responsibility: Evidence from Saudi Arabia telecommunication sector. Frontiers in Psychology13, 959406. [Google Scholar] [CrossRef]
  7. Almatrudi, M. A., Alhassan, I., & Singh, P. (2023). Vocal for Local: A Saudi Arabian Consumers’ Perspective Towards Saudi-made Products and Foreign Products. Global Business Review. [Google Scholar] [CrossRef]
  8. Almuhanna, N., & Alharbi, Z. H. (2023). Factors Affecting Customer Satisfaction with The Telecommunication Industry in Saudi Arabia. TEM Journal12(1). [Google Scholar]
  9. Al-Sahli, S. A. (2022). The Relationship Between Social Responsibility Programs (CSR) in Telecoms Companies Operating in The Saudi Market And Customer Loyalty. The Egyptian Journal of Media Research2022(81), 493-524. [Google Scholar]
  10. Arbuckle, J. L. (2009). Amos (Version 18.0). Crawfordville, FL: Amos Development Corporation. [Google Scholar]
  11. Baabdullah, A., Alalwan, A. A., Rana, N. P., Dwivedi, Y. K., & Weerakkody, V. (2017). Assessing consumers’ intention to adopt mobile internet services in the Kingdom of Saudi Arabia. In America s Conference on Information Systems: A Tradition of Innovation, AMCIS 2017. Americas Conference on Information Systems. [Google Scholar]
  12. Barnett, M. L., Henriques, I., & Husted, B. W. (2020). Beyond good intentions: Designing CSR initiatives for greater social impact. Journal of Management46(6), 937-964. [Google Scholar] [CrossRef]
  13. Baron, R. M., & Kenny, D. A. (1986). The moderator–mediator variable distinction in social psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of personality and social psychology51(6), 1173. [Google Scholar] [CrossRef]
  14. Basuliman, A. A. S., & Devaraj, K. (2021). Dynamics of CSR in Saudi Arabia Telecom Sector. Turkish Online Journal of Qualitative Inquiry12(3). [Google Scholar]
  15. Browne, M. W., & Cudeck, R. (1993). Alternative ways to assessing model fit. In K. Bollen & J. Long [CrossRef]
  16. Carroll, A. B. (1991). The pyramid of corporate social responsibility: Toward the moral management of organizational stakeholders. Business horizons34(4), 39-48. [Google Scholar]
  17. Chaaben, N. C., Elleuch, Z., & Alwehaib, A. (2022). The Digital Economy and Society Performance of Saudi Arabia. In SAMA Joint Research Program. SAMA Joint Research Program. [Link]
  18. Chae, M. J. (2020). The effects of message tone and formats of CSR messages on engagement in social media. The Journal of Asian Finance, Economics and Business7(10), 501-511. [Google Scholar] [CrossRef]
  19. Chen, C. F., & Chang, Y. Y. (2008). Airline brand equity, brand preference, and purchase intentions—The moderating effects of switching costs. Journal of air transport management14(1), 40-42. [Google Scholar] [CrossRef]
  20. Chen, M. H., Tai, P. N., & Chen, B. H. (2015). The relationship among corporate social responsibility, consumer–company identification, brand prestige, and purchase intention. International Journal of Marketing Studies, 7(5), 33–40. [Google Scholar] [CrossRef]
  21. Cheng, G., Cherian, J., Sial, M. S., Mentel, G., Wan, P., Álvarez-Otero, S., & Saleem, U. (2021). The Relationship between CSR Communication on Social Media, Purchase Intention, and E-WOM in the Banking Sector of an Emerging Economy. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research, 16(4), 1025–1041. [Google Scholar] [CrossRef]
  22. Chinomona, R., Mahlangu, D., & Pooe, D. (2013). Brand Service Quality, Satisfaction, Trust and Preference as Predictors of Consumer Brand Loyalty in the Retailing Industry. Mediterranean Journal of Social Sciences, 4(14), 181–190. [Google Scholar] [CrossRef]
  23. Cobb-Walgren, C. J., Ruble, C. A., & Donthu, N. (1995). Brand Equity, Brand Preference, and Purchase Intent. Journal of Advertising, 24(3), 25–40. [Google Scholar] [CrossRef]
  24. Digital Government Authority. (2022). Digital Government Authority. [Link]
  25. Field, S. A., Tyre, A. J., Jonzen, N., Rhodes, J. R., & Possingham, H. P. (2004). Minimizing the cost of environmental management decisions by optimizing statistical thresholds. Ecology Letters, 7,669–675. [Google Scholar] [CrossRef]
  26. General Authority for Statistics. (2022). Contribution of Digital Economy. In General Authority for Statistics.[Link]
  27. Gliem, J. A., & Gliem, R. R. (2003). Calculating, interpreting, and reporting Cronbach’s alpha reliability coefficient for Likert-type scales. In Midwest research-to-practice conference in adult, continuing, and community education(Vol. 1, pp. 82-87). [Google Scholar] [CrossRef]
  28. GMI Blogger. (2022). Saudi Arabia social media statistics 2022. Global Media Insight. [Link]
  29. Gouldner, A. W. (1960). The Norm of Reciprocity: A Preliminary Statement. American Sociological Review, 25(2), 161. [Google Scholar][CrossRef]
  30. SA. (n.d.). [Link]
  31. Gupta, S., Nawaz, N., Alfalah, A. A., Naveed, R. T., Muneer, S., & Ahmad, N. (2021). The relationship of CSR communication on social media with consumer purchase intention and brand admiration. Journal of Theoretical and Applied Electronic Commerce Research16(5), 1217-1230. [Google Scholar] [CrossRef]
  32. Heider, F. (1958). The psychology of interpersonal relations. New York: John Wiley & Sons. [Google Scholar]
  33. Imbug, N., Ambad, S. N. A., & Bujang, I. (2018). The Influence of Customer Experience on Customer Loyalty in Telecommunication Industry. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8(3). [Google Scholar] [CrossRef]
  34. Jiang, H., & Zhang, Y. (2016). An investigation of service quality, customer satisfaction and loyalty in China’s airline market. Journal of Air Transport Management, 57, 80–88. [Google Scholar] [CrossRef]
  35. Kang, J., & Hustvedt, G. (2013). Building Trust Between Consumers and Corporations: The Role of Consumer Perceptions of Transparency and Social Responsibility. Journal of Business Ethics, 125(2), 253–265. [Google Scholar] [CrossRef]
  36. Kankam-Kwarteng, C., Donkor, G. N. A., & Forkuoh, S. K. (2022). Corporate social responsibility, marketing capabilities and consumer behavioral responses. Revista de Gestão, 29(4), 410-423. [Google Scholar] [CrossRef]
  37. Khan, M. A., Alakkas, A. A., Khojah, M., & Alhumoudi, H. (2023). Article Corporate Social Responsibility and Corporate Brand Awareness: An Interface in the Kingdom of Saudi Arabia. International Journal of Professional Business Review, 8(11). [Google Scholar][CrossRef]
  38. Khan, S., Maimani, K., & Al-Yafi, W. (2013). Exploring Corporate Social Responsibility in Saudi Arabia: The Challenges Ahead. Journal of Leadership, Accountability and Ethics, 10(3), 65–78. [Google Scholar]
  39. Khattak, A., & Yousaf, Z. (2021). Digital Social Responsibility towards Corporate Social Responsibility and Strategic Performance of Hi-Tech SMEs: Customer Engagement as a Mediator. Sustainability, 14(1), 131. [Google Scholar] [CrossRef]
  40. Khizindar, T. M., Al-Azzam, A. F., & Khanfar, I. A. (2015). An empirical study of factors affecting customer loyalty of telecommunication industry in the kingdom of Saudi Arabia. British Journal of Marketing Studies, 3(5), 98-115. [Google Scholar]
  41. Laghouag, A., Farhi, F., & Zafrah, F. (2021). Assessing the Maturity of Corporate Social Responsibility Practices: An Applied Study on Telecom Companies in KSA. TEM Journal, 10(1), 226–237. [Google Scholar]
  42. Lichtenstein, D. R., Drumwright, M. E., & Braig, B. M. (2004). The Effect of Corporate Social Responsibility on Customer Donations to Corporate-Supported Nonprofits. Journal of Marketing, 68(4), 16–32. [Google Scholar] [CrossRef]
  43. López-Rodríguez, S., & Smith, N. C. (2020). Marketing strategy and corporate social responsibility. In The Routledge Companion to Strategic Marketing(pp. 364-376). Routledge. [Google Scholar]
  44. Ltifi, M., & Mesfar, S. (2022). Does the corporate social responsibility of the service based on Blockchain technology affect the real behaviour of the consumer?. Journal of Air Transport Management104, 102256. [Google Scholar] [CrossRef]
  45. Mercadé-Melé, P., Molinillo, S., Fernández-Morales, A., & Porcu, L. (2018). CSR activities and consumer loyalty: The effect of the type of publicizing medium. Journal of Business Economics and Management19(3), 431-455. [Google Scholar] [CrossRef]
  46. Meydan, C. H., Şeşen, H., & Basım, H. N. (2011). Adalet algısı ve tükenmişliğin örgütsel vatandaşlık davranışları üzerindeki öncüllük rolü. ISGUC The Journal of Industrial Relations and Human Resources13(2). [Google Scholar]
  47. Modyop, S., Dowpiset, K. ., Sudsanguan, N., Wonganant, A., & Ligu, Z. (2022). The Influence of Digital Social Responsibility on Brand Preference, Brand Admiration, and Purchase Intention: A cross-nation study. AU-GSB E-JOURNAL15(1), 227-240. [Google Scholar] [CrossRef]
  48. Mohammed, A., & Al-Swidi, A. (2019). The influence of CSR on perceived value, social media and loyalty in the hotel industry. Spanish Journal of Marketing – ESIC, 23(3), 373–396. [Google Scholar] [CrossRef]
  49. Mordor Intelligence. (2021). Saudi Arabia Telecom Market. [Link]
  50. Osakwe, C. N., & Yusuf, T. O. (2021). CSR: A roadmap towards customer loyalty. Total Quality Management & Business Excellence32(13-14), 1424-1440. [Google Scholar] [CrossRef]
  51. Puriwat, W., & Tripopsakul, S. (2021). The Impact of Digital Social Responsibility on Preference and Purchase Intentions: The Implication for Open Innovation. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 7(1), 1–11. [Google Scholar] [CrossRef]
  52. Putrevu, S., & Lord, K. R. (1994). Comparative and non–comparative advertising: attitudinal effects under cognitive and affective involvement condition. Journal of Advertising23(2), 77–91. [Google Scholar] [CrossRef]
  53. Quinlan, C. (2011). Business Research Methods (1st ed.). Cengage Learning EMEA.
  54. Saeed, S. (2023). Digital Workplaces and Information Security Behavior of Business Employees: An Empirical Study of Saudi Arabia. Sustainability15(7), 6019. [Google scholar] [CrossRef]
  55. Shao, J., Zhang, T., Wang, H., & Tian, Y. (2022). Corporate Social Responsibility and Consumer Emotional Marketing in Big Data Era: A Mini Literature Review. Frontiers in Psychology, 13. [Google Scholar] [CrossRef]
  56. Sözen, E., & Güven, U. (2019). The Effect of Online Assessments on Students’ Attitudes towards Undergraduate-Level Geography Courses. International Education Studies12(10), 1-8. [Google Scholar]
  57. Trad, N., & Dabbagh, M. A. A. (2020). Use of Social Media as an Effective Marketing Tool for Fashion Startups in Saudi Arabia. Open Journal of Social Sciences, 08(11), 319–332. [Google Scholar] [CrossRef]
  58. Troise, C., & Camilleri, M. A. (2021). The Use of Digital Media for Marketing, CSR Communication and Stakeholder Engagement. Strategic Corporate Communication in the Digital Age, 161–174. [Google Scholar] [CrossRef]
  59. Wong, A. (2004, October 1). The role of emotional satisfaction in service encounters. Managing Service Quality: An International Journal, 14(5), 365–376. [Google Scholar] [CrossRef]
  60. Yamane, T. (1967). Statistics: An Introductory Analysis, 2nd Edition, New York: Harper and Row.
  61. (2021). Zain awarded ‘Best Brand. [Link]
  62. Zeithaml, V. A. (1988). Consumer Perceptions of Price, Quality, and Value: A Means-End Model and Synthesis of Evidence. Journal of Marketing, 52(3), 2–22. [Google Scholar] [CrossRef]
  63. Zhang, Z., Chan, T. J., & Tee, K. K. (2020). The influence of corporate social responsibility practices, customer satisfaction and corporate image of mobile service industry. Journal of Critical Reviews7(19), 7177-7190. [Google Scholar]

View articles in other formats

License

Coyright

Copyright (c) 2024 The Author(s).

Published by Sumy State University

Issue