Marketing and Management of Innovations

ISSN (print) – 2218-4511 

ISSN (online) – 2227-6718

Реєстр суб’єктів у сфері медіа, Ідентифікатор у реєстрі:

R30-01179, Рішення від 31 серпня 2023 року, № 759

Мова видання: англійська 

Журнал виходить щоквартально (березень, червень, вересень і грудень) 

Бізнес-модель: Golden Open Access | APC Policy

Головний редактор            Редколегія

Олексій Люльов

Сумський державний університет | Україна

Зміст



87-105

Англійська

Завантажити: Перегляди: Завантаження:
ccby Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License


  1. Bailey, J. E., & Pearson, S. W. (1983). Development of a tool for measuring and analyzing computer user satisfaction. Management science, 29(5), 530-545. [Google Scholar] [CrossRef]
  2. Bollecker, M. (2007). La recherche sur les controleurs de gestion: état de l’art et perspectives. Comptabilité-Controle-Audit, 13(1), 87-106. [Google Scholar] [CrossRef]
  3. Bouquin, H. (1994). Les fondements du controle de gestion. Presses universitaires de France. [Google Scholar]
  4. Bagozzi, R. P., & Yi, Y. (1988). On the evaluation of structural equation models. Journal of the academy of marketing science, 16(1), 74-94. [Google Scholar] [CrossRef]
  5. Bagozzi, R. P., & Yi, Y. (2012). Specification, evaluation, and interpretation of structural equation models. Journal of the academy of marketing science, 40(1), 8-34. [Google Scholar] [CrossRef]
  6. Baglin, G. (2005). Management industriel et logistique : conception et pilotage de la supply chain. Paris : Economica.
  7. BESSIRE, D. (2002). Recherches «critiques» en controle de gestion: une typologie. In Congrès de l’Association Française de Comptabilité.(AFC). [Google Scholar]
  8. DeLone, W. H., & McLean, E .R. (1992). Information Systems Success: The Quest for the Dependent Variable. Information Systems Research, 3, 60-95. [CrossRef]
  9. Carmines, E. G. (1981). Analyzing models with unobserved variables. Social measurement: Current issues, 80. [Google Scholar]
  10. Petter, S., DeLone, W., & McLean, E. R. (2013). Information systems success: The quest for the independent variables. Journal of management information systems, 29(4), 7-62. [Google Scholar] [CrossRef]
  11. Bendoly, E., Donohue, K., & Schultz, K. L. (2006). Behavior in operations management: Assessing recent findings and revisiting old assumptions. Journal of operations management, 24(6), 737-752. [Google Scholar] [CrossRef]
  12. Clemens, E. K., & McFarlan, F. W. (1986). Telecom: hook up or lose out. Harvard Business Review, 64(4), 91-97. [Google Scholar]
  13. Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of marketing research, 18(1), 39-50. [Google Scholar][CrossRef]
  14. Fourati, F. (2010). Veille stratégique: L’évaluation de l’utilisation des agents intelligents (Doctoral dissertation, Paris 9). [Google Scholar]
  15. Granlund, M., & Malmi, T. (2002). Moderate impact of ERPS on management accounting: a lag or permanent outcome?. Management accounting research, 13(3), 299-321. [Google Scholar][CrossRef]
  16. Davis, F. D. (1989). Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology. MIS quarterly, 319-340. [Google Scholar] [CrossRef]
  17. Guiot, D. (2002). Méthodes d’équations structurelles: recherche et applications en gestion. Recherche et Applications en Marketing, 17(3), 109. [Google Scholar] [CrossRef]
  18. Jones, R. J., & Hu, F. D. (2006). Diet selection of steers grazing Stylosanthes hamata cv. Veranograss pastures in north Queensland and its potential influence on botanical composition. Tropical Grasslands, 40(2), 65. [Google Scholar]
  19. Kaplan, S. (1995). The restorative benefits of nature: Toward an integrative framework. Journal of environmental psychology, 15(3), 169-182. [Google Scholar] [CrossRef]
  20. Marsh, H. W., & Hocevar, D. (1985). Application of confirmatory factor analysis to the study of self-concept: First-and higher order factor models and their invariance across groups. Psychological bulletin, 97(3), 562. [Google Scholar] [CrossRef]
  21. Malone, T. W., & Crowston, K. (1987). J. Yates, RI Benjamin. 1987. Electronic markets and electronic hierarchies. Comm. ACM, 30(6), 484-497. [CrossRef]
  22. Oriot, F. (2004). L’influence des systèmes relationnels d’acteurs sur les pratiques de controle de gestion. Comptabilité Controle Audit. [Google Scholar]
  23. Davis, G. B., & Olson, M. H. (1985). Management Information Systems: Conceptual Foundations, Structure, and Development. New York: McGraw-Hill. [Google Scholar]
  24.  Reix, R. (2004). Systèmes d’information et management des organisations, collection. Gestion, Vuibert, Paris.
  25. Richards, B. (1983). Unidimensional Scaling by John P. Mclver and Edward G. Carmines. Sage Publications. Performance & Instruction Journal, 22(9), 52-52. [CrossRef]
  26. Russell, K. A., Siegel, G. H. & Kulesza, C. S. (1999).Counting More, Counting Less: Transformations in the Management Accounting Profession, Strategic Finance, 81(3).
  27. Roussel, P., Durrieu, F., & Campoy, E. (2002). Méthodes d’équations structurelles: recherche et applications en gestion. Economica. [Google Scholar]
  28. Scapens, R. W., & Jazayeri, M. (2003). ERP systems and management accounting change: opportunities or impacts? A research note. European accounting review, 12(1), 201-233. [Google Scholar] [CrossRef]
  29. Seddon, P., & Kiew, M. Y. (1996). A partial test and development of DeLone and McLean’s model of IS success. Australasian Journal of Information Systems, 4(1). [Google Scholar] [CrossRef]