Зміст |
Автори:
Іржі Бейтковський, Університет Томаша Бата в Зліні (Чеська Республіка).
Сторінки: 294-302
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-25
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті автором систематизовано аргументи та контраргументи в рамках наукової дискусії щодо функціонування соціальних мереж, HR-маркетингу, Е-рекрутингу та управління кадровим потенціалом компанії. Головною метою є аналіз взаємозв’язку між розмірами компаній, що надають медичні послуги та: 1) активністю використання соціальних мереж; 2) ефективність промоції послуг через рекрутингове відео для потенційних працівникам на внутрішньому та зовнішньому ринках праці. Систематизація літературних джерел та підходів до дослідження специфіки функціонування соціальних мереж, HR-маркетингу, Е-рекрутингу та управління кадровим капіталом засвідчила, що впровадження ІТ-технологій у процес управління кадровим потенціалом є його невід’ємною складовою. Вихідні данні для дослідження сформовано на основі результатів кількісного та якісного аналізу з використанням методів та інструментів маркетингових досліджень. При цьому дані було доповнено результатами опитування 58 респондентів, що відбувалось у два етапи з метою забезпечення коректності розроблених питань анкети. Кількісне маркетингове дослідження проведено з жовтня 2018 року по січень 2019 року. Об’єктом дослідження стали постачальники медичних послуг у Чеській республіці. У ході дослідження сформовано три наукові гіпотези. Перевірку висунутих гіпотез проведено на основі критерію Пірсона за допомогою програмного забезпечення Microsoft Excel 2013 та IBM SPSS Statistics 23. На основі отриманих результатів у статті зроблено наступні висновки: 1) відсутність статистично значущої залежності між розміром обраного постачальника медичних послуг та активністю використанням соціальних мереж як інструменту HR-маркетингу; 2) існує статистично значуща залежність між розміром обраного постачальника медичних послуг та ефективністю промоції послуг через рекрутингове відео; 3) платформи соціальних мереж використовуються для: комунікації з пацієнтами, клієнтами, громадськістю, PR або промоції постачальників медичних послуг, а також рекрутингу та HR-маркетинг. Емпіричні результати дослідження підтверджують необхідність поширення ІТ в управлінні людськими ресурсами. У свою чергу, отримані результати дослідження можуть бути корисними для вітчизняних та зарубіжних постачальників медичних послуг, для науковців, зацікавлених в управлінні людськими ресурсами.
Ключові слова: е-рекрутинг, постачальник медичних послуг, управління кадровим капіталом, HR-маркетинг, платформи соціальних мереж.
Класифікація JEL: I10, J24, M30.
Цитувати як: Bejtkovsky, J. (2020). Social Media Platforms as HR Marketing Tool in Selected Healthcare Service Providers Marketing and Management of Innovations, 1, 294-302. https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-25
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Abaido, G. M. (2020). Cyberbullying on social media platforms among university students in the United Arab Emirates. International Journal of Adolescence and Youth, 25(1), 407-420. [Google Scholar] [CrossRef]
- Aggerholm, H. K., Andersen, S. E., & Thomsen, C. (2011). Conceptualising employer branding in sustainable organisations, Corporate Communications. An International Journal. [Google Scholar] [CrossRef]
- Alonso, S., Perez, I. J., Cabrerizo, F. J., & Herrera-Viedma, E. (2013). A linguistic consensus model for Web 2.0 communities. Applied Soft Computing, 13(1), 149-157. [Google Scholar][CrossRef]
- Anderson, N. (2003). Applicant and recruiter reactions to new technology in selection: A critical review and agenda for future research. International Journal of Selection and Assessment, 11(2-3), 121-136. [Google Scholar] [CrossRef]
- Archana, L., Nivya, V. G., & Thankam, S. M. (2014). Recruitment through social media area: Human Resource. Journal of Business and Management, 1, 37-41.
- Brown, D. (2004). Unwanted online jobseekers swamp HR staff. Canadian HR Reporter, 17(7), 1-1.
- Dong, Y., Zha, Q., Zhang, H., Kou, G., Fujita, H., Chiclana, F., & Herrera-Viedma, E. (2018). Consensus reaching in social network group decision making: Research paradigms and challenges. Knowledge-Based Systems, 162, 3-13. [Google Scholar] [CrossRef]
- Edwards, M. R., & Edwards, T. (2013). Employee responses to changing aspects of the employer brand following a multinational acquisition: a longitudinal study. Human Resource Management, 52(1), 27-54. [Google Scholar] [CrossRef]
- Elving, W. J., Westhoff, J. J., Meeusen, K., & Schoonderbeek, J. W. (2013). The war for talent? The relevance of employer branding in job advertisements for becoming an employer of choice. Journal of Brand Management, 20(5), 355-373. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gavurova, B., Bacik, R., Fedorko, R., & Nastisin, L. (2018). the customer’s brand experience in the light of selected performance indicators in the social media environment. Journal of Competitiveness, 10(2), 72. [Google Scholar] [CrossRef]
- Grabara, J. (2013). Employer’s expectations towards the employees from the marketing and management department. Polish Journal of Management Studies, 7(1), 58-70. [Google Scholar]
- Hammou, I., Aboudou, S., & Makloul, Y. (2020). Social Media and Intangible Cultural Heritage for Digital Marketing Communication: Case of Marrakech Crafts. Marketing and Management of Innovations, 1, 121-127. [CrossRef]
- Herrera-Viedma, E., Cabrerizo, F. J., Chiclana, F., WU, J., Cobo, M. J., & Samuylov, K. (2017). Consensus in group decision making and social networks. Studies in Informatics and Control, 26(3), 259-268. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hitka, M., Balazova, Z., Grazulis, V., & Lejskova, P. (2018). Differences in employee motivation in selected countries of CEE (Slovakia, Lithuania and the Czech Republic). Inzinerine Ekonomika. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hitka, M., Stachova, K., Balazova, Z., & Stacho Z. (2015). Differences in Employee Motivation at Slovak Primary Schools in Rural and Urban Areas. International education studies, 8(5), 33-42. [Google Scholar]
- Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2011). Two hearts in three-quarter time: How to waltz the social media/viral marketing dance. Business horizons, 54(3), 253-263. [Google Scholar] [CrossRef]
- Li, C., Charron, C., Roshan, S., & Flemming, G. N. (2002). Online recruitment grows up. Forrester Research [online]. Retrieved from https://www.forrester.com
- Lievens, F., Van Dam, K., & Anderson, N. (2002). Recent trends and challenges in personnel selection. Personnel Review, 31(5), 580-601. [Google Scholar] [CrossRef]
- Love, L. F., & Singh, P. (2011). Workplace branding: Leveraging human resources management practices for competitive advantage through «Best Employer» surveys. Journal of Business and Psychology, 26(2), 175. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mangold, W. G., & Faulds, D. J. (2009). Social media: The new hybrid element of the promotion mix. Business horizons, 52(4), 357-365. [Google Scholar] [CrossRef]
- Marsikova, K., & Myslivcova, S. (2016). Personalni marketing–atributy stabilizace zaměstnanců. Acta academica karviniensia, 16(2), 28-40. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mcmanus, M. A., & Ferguson, M. W. (2003). Biodata, personality, and demographic differences of recruits from three sources. International Journal of Selection and Assessment, 11(2-3), 175-183. [Google Scholar] [CrossRef]
- Micic L., & Radosavac V. (2018) Influence of Information Technology to Human Resources Management: Key Trends in 21st Century. In Hadzikadić M., Avdaković S. (eds) Advanced Technologies, Systems, and Applications II. IAT 2017. Lecture Notes in Networks and Systems, 28(1). Springer, Cham.
- Ng, E. S., Schweitzer, L., & Lyons, S. T. (2010). New generation, great expectations: A field study of the millennial generation. Journal of Business and Psychology, 25(2), 281-292. [Google Scholar] [CrossRef]
- Perez, L. G., Mata, F., Chiclana, F., Kou, G., & Herrera-Viedma, E. (2016). Modelling influence in group decision making. Soft Computing, 20(1), 1653-1665. [Google Scholar] [CrossRef]
- Putzke, J., Fischbach, K., Schoder, D., & Gloor, P. A. (2014). Cross-cultural gender differences in the adoption and usage of social media platforms–An exploratory study of Last. FM. Computer Networks, 75(1), 519-530. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rozelle, A. L., & Landis, R. S. (2002). An examination of the relationship between use of the Internet as a recruitment source and student attitudes. Computers in Human Behavior, 18(5), 593-604. [Google Scholar] [CrossRef]
- Saini, G. K., Rai, P., & Chaudhary, M. K. (2014). What do best employer surveys reveal about employer branding and intention to apply? Journal of Brand Management, 21(2), 95-111. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sceulovs, D., Shatrevich, V., & Gaile-Sarkane, E. (2017). Evaluation of E-recruitment as a Business Model through Internet of Things Approach. Journal of Business and Economics Review (JBER) Vol. 2(1). [Google Scholar]
- Scott, J., & Carrington, P. J. (2011). The SAGE Handbook of social network analysis. London: SAGE Publications.
- Staffileno, B. A., Zschunke, J., Weber, M., Gross, L. E., Fogg, L., & Tangney, C. C. (2017). The feasibility of using facebook, craigslist, and other online strategies to recruit young African American women for a web-based healthy lifestyle behavior change intervention. Journal of Cardiovascular Nursing, 32(4), 365-371. [Google Scholar] [CrossRef]
- Thompson, L. F., Braddy, P. W., & Wuensch, K. L. (2008). E-recruitment and the benefits of organizational web appeal. Computers in Human Behavior, 24(5) 2384-2398. [Google Scholar][CrossRef]
- Ungerman, O. (2015). Social media as a marketing communication tool used by family firms. Acta academica karviniensia, 15(2), 148-162. [Google Scholar] [CrossRef]
- Urbancova, H., & Hudakova, H. (2017). Benefits of employer brand and the supporting trends. Economics and Sociology, 10(4), 41-50. [Google Scholar] [CrossRef]
- Urena, R., Chiclana, F., Melancon, G., & Herrera-Viedma, E. (2019). A social network based approach for consensus achievement in multiperson decision making. Information Fusion, 47(1), 72-87. [Google Scholar] [CrossRef]
- Venclova K., Salkova A., & Kolackova G. (2013). Identification of employee performance appraisal methods in agricultural organizations. Journal of Competitiveness, 05(2). [Google Scholar][CrossRef]
- Vnouckova, L., Urbancova, H., & Smolova, H. (2018). Building employer image thanks to talent programmes in Czech organisations. Engineering Economics, 29(3), 319-331. [Google Scholar][CrossRef]
- Wasserman, S., & Faust, K. (1994). Social networks analysis: Methods and Applications (Vol. 8). Cambridge: Cambridge University Press. [Google Scholar]
- Wozniak, J. (2015). The use of gamification at different levels of e-recruitment. Management Dynamics in the Knowledge Economy, 3(2), 257-278. [Google Scholar]
- Wroblowska, Z. (2019). Personality Requirements for Ukrainian and Czech Managers Creating Brands as a Competitive Advantage. Journal of Competitiveness, 11(1), 152-167. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wu, J., Chiclana, F., Fujita, H., & Herrera-Viedma, E. (2017). A visual interaction consensus model for social network group decision making with trust propagation. Knowledge-Based Systems, 122(1), 39-50. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zusman, R. R., & Landis, R. S. (2002). Applicant preferences for web-based versus traditional job postings. Computers in Human Behavior, 18(3), 285-296. [Google Scholar] [CrossRef]
|