Зміст |
Автори:
Халед Аднан Овейс, Північний прикордонний університет (Саудівська Аравія) Одай Фалах Алгасвіне, Північний прикордонний університет (Саудівська Аравія).
Сторінки: 160-171
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-13
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Стрімке зростання популярності інтернет-технологій та кількості наукових праць, що досліджують особливості впровадження електронних банківських послуг обумовлюють актуальність дослідження. При цьому авторами зазначено, що в країнах, які розвиваються, рівень запровадження електронного банкінгу є низьким. Переважна більшість досліджень сфокусовано на аналізі рівня довіри клієнта як основного фактору, що стримує розвиток та поширення електронного банкінгу. Так, у розвинених країнах довіра клієнтів є ключовим об’єктом наукових досліджень при аналізі ефективності електронних комунікацій між клієнтами та інноваціями ІТ/ІS. Авторами зазначено, що послуги електронного банкінгу широко застосовуються в розвинених країнах, тоді як у країнах, що розвиваються, таких як Саудівська Аравія, рівень використання електронного банкінгу є низьким. Основною метою статті є аналіз та емпіричне обґрунтування факторів-стимуляторів впровадження електронних банківських послуг із урахуванням специфіки Теорії дифузії інновацій (DOIT) при визначенні передумов поширення електронного банкінгу в Саудівській Аравії. Інформаційну базу дослідження склали результати опитування респондентів. У статті застосовано 5-бальна-лікертова шкала. Перевірку висунутих гіпотез здійснено з використанням часткового методу найменших квадратів структурних рівнянь – Partial Least Squares-Structural Equation Modelling (PLS-SEM). Відповідно до отриманих емпіричних даних чотири із п’яти висунутих гіпотез дослідження підтверджено, що дає підстави зробити висновок, що на поширення електронного банкінгу позитивно впливають такі фактори як: зручність, швидкість та відносно легка апробація. При цьому складність та не зрозумілість послуг електронного банкінгу негативно впливають на його поширення. Авторами визначено, що гіпотеза про позитивний вплив можливості постійного контролю на поширення послуг електронного банкінгу не підтвердилась.
Ключові слова: послуги електронного банкінгу, країни, що розвиваються, теорія розповсюдження інновацій, довіра.
Класифікація JEL: M15, L86.
Цитувати як: Oweis, K. A., Alghaswyneh, O. F. (2019). The antecedents of electronic banking adoption in Saudi Arabia: using Diffusion of Innovation Theory Marketing and Management of Innovations, 4, 160-171. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-13
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Al-Jaafreh, A., Al-Ani, A., Aladaileh, R., & Al-Jaafreh, R. (2015). Initial trust in internet banking service in Jordan: modeling and instrument validation. Journal of Theoretical and Applied Information Technology, 74.
- Allison, C. (2016). Technology Acceptance and Course Completion Rates in Online Education: A Non-experimental, Mixed Method Study (Doctoral dissertation, Northcentral University).
- Barney, J. B., & Hesterly, W. S. (2015). Strategic management and competitive advantage: Concepts and cases. Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall.
- Bultum, A, G. (2014). Factors affecting adoption of the electronic banking system in Ethiopian banking industry. Journal of Management Information System and ECommerce, 1(1), 1-17. DOI:10.15640/jmise.
- Chauhan, V. & Choudhary, V. (2015). Internet banking: challenges and opportunities in Indian context. Journal of Management Sciences and Technology 2(3).
- Chauhan, V., & Choudhary, V. (2015). Internet Banking: Challenges and Opportunities In Indian Context. Journal of Management Sciences and Technology, 2(3), 29-40.
- Chen, B., Zhang, T., Bond, T., & Gan, Y. (2015). Development of a quantitative structure-activity relationship (QSAR) model for disinfection byproduct (DBP) research: A review of methods and resources. Journal of Hazardous Materials, 299, 260–279. DOI:10.1016/j.jhazmat.2015.06.054.
- Chen, C. (2013). Perceived risk, usage frequency of mobile banking services. Managing Service Quality: An International Journal, 23(5), 410–436.
- Deb, M., & Agrawal, A. (2017). Factors impacting the adoption of m-banking: understanding brand India’s potential for financial inclusion. Journal of Asia Business Studies, 11(1), 22–40. DOI:10.1108/JABS-11-2015-0191.
- Gherib, D. (2014). Adoption and diffusion of internet banking: case of Tunisian banking sector. Global Business Research Journal, 3(6), 1-29.
- Gherib, D. (2015). Top management characteristics and adoption of internet banking: case study of the Tunisian banking sector. International Journal of Innovation and Applied Studies, 10(1),377–383.Retrievedfromhttp://www.ijias.issr-journals.org/abstract.php?article=IJIAS-14-282-02.
- Hair et al, 2010 Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis: A global perspective (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Pearson Education.
- Hair, J.F., Sarstedt, M., Pieper, T.M. & Ringle, C.M. (2012). The use of partial least squares structural equation modeling in strategic management research: a review of past practices and recommendations for future applications. Long Range Planning, 45, 320-340.
- Kumar, P. R., & Varaiya, P. (2015). Stochastic systems: Estimation, identification, from 7th international conference on Electronic commerce, 113, 195-200.
- Kim, H., & Hoskisson, R. E. (2015). A resource environment view of competitive advantage. Journal of Mixed Methods Research, 1–16. DOI:10.1177/1558689816651032
- Lee, H., Harindranath, G., Oh, S., & Kim, D. J. (2015). Provision of mobile banking services from an actor–network perspective: Implications for convergence andstandardization. Technological Forecasting and Social Change, 90, 551–561. doi፡10.1016/j.techfore.2014.02.007
- Lee, K. W., Tsai, M. T., & Lanting, M. C. (2011). From marketplace to marketspace: Investigating the consumer switch to online banking. Electronic Commerce Research and Application, 10, 115-125.
- Lu, M., Hu, S., Huang, L., & Tzeng, G. (2015). Evaluating the implementation of business-to-business m-commerce by SMEs based on a new hybrid MADM model. Management Decision, 53, 290–317. DOI:10.1108/MD-01-2014-0012
- Lu, Y., Cao, Y., Wang, B., & Yang, S. (2011). A study on factors that affect users’ behavioral intention to transfer usage from the offline to the online channel. Computers in Human Behavior, 27(1), 355–364.
- McDonald, K. E., Kidney, C. A., & Patka, M. (2013). «You need to let your voice beheard»: Research participants’ views on research. Journal of Intellectual Disability Research, 57, 216–225. DOI:10.1111/j.1365-2788.2011.01527.x.Moore, G. C., & Benbasat, I. (1990). An Empirical Examination of the Adoption of Information Technology by End-users: A Diffusion of Innovations Perspective. Calgary, Canada: University of Calgary.
- Moore, G.C., & Benbasat, I. (1991). Development of an instrument to measure the perceptions of adopting an information technology innovation. Information Systems Research, 2(3), 192-222.
- Pallant, J. (2011). SPSS survival manual: a step by step guide to data analysis using SPSS (4th ed.). England: Open University Press.
- Peterson, R. A., & Kim, Y. (2013). On the relationship between coefficient alpha and composite reliability. Journal of Applied Psychology, 98(1), 194.
- Peticca-Harris, A., deGama, N., & Elias, S. R. S. T. A. (2016). A dynamic process model for finding informants and gaining access in qualitative research.Organizational Research Methods, 19, 159-347. DOI:10.1177/1094428116629218.
- Rogers, E.M. 2003, Diffusion of innovations, Free press, New York. International Journal of Bank Marketing, 21(6/7), 312–323.
- Schafer, J. L. (1999). Multiple imputation: a primer. Statistical methods in medical revolution? Retrieved from http://www.pwc.com/banking.html.
- Sekaran, U., & Bougie, R. (2010). Research methods for business: A skill-building approach. (5th ed.). New York: John Wiley and Sons, Inc.
- Sekaran, U., & Bougie, R. (2013). Research methods for business: A skill-building approach. (6th ed.). New York: John Wiley and Sons, Inc.
- Shafeey, T., & Trott, P. (2014). Resource-based competition: Three schools of thought and thirteen criticisms. European Business Review, 26, 122–148. DOI:10.1108/EBR-07-2013-0096.
- Takieddine, S., & Sun, J. (2015). Internet banking diffusion: A country-level analysis. Electronic Commerce Research and Applications, 14, 361–371. DOI:10.1016/j.elerap.2015.06.001.
- Teka, B. M., & Sharma, D. (2017). Influence of demographic factors on users’ adoption of electronic banking in Ethiopia. Journal of Internet Banking and Commerce, 22(S7), 1. Retrieved from http://www.icommercecentral.com.
- Zahir Irani, P., Basias, N., Themistocleous, M., & Morabito, V. (2013). SOA adoption in e-banking. Journal of Enterprise Information Management, 26, 719-739. DOI:10.1108/JEIM-07-2013-0042
- Zahir, M., & Gharleghi, B. (2014). Adoption of internet banking in Maldives, the most important determinants. Asian Social Science, 11(2).
- Zahir, M., & Gharleghi, B. (2015). Adoption of Internet Banking in Maldives, the Most
- Zeithaml, V., A., & Bitner, M. J. (2000). Services Marketing: Integrating Customer Focus across the Firm. Boston, MA: McGraw-Hill College.
|