Зміст |
Автори:
Еніко Корцсмарос, Університет Дж Селі (Словаччина) Золтан Себен, Університет Дж Селі (Словаччина) Рената Мачова, Університет Дж Селі (Словаччина) Лілла Фехер , Університет Дж Селі (Словаччина)
Сторінки: 11-21
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-01
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Традиційно грамотність визначається з різних точок зору, вона тісно пов’язана з вмінням вести ефективну комунікацію, наявністю діджитал компетенцій та навичками критичного аналізу отриманих даних із засобів масової інформації. У свою чергу, фінансова грамотність є вищою формою базової грамотності. У статті систематизовано та виокремлено традиційні підходи до визначення сутності фінансової грамотності, а саме: 1) здатність фізичної особи розуміти базові економічні принципи, управляти особистими фінансами та фінансово забезпечувати себе і свою родину; 2) здатність використовувати знання, навички та досвід для ефективного управління фінансовими ресурсами з метою забезпечення фінансової безпеки власної сім’ї упродовж життя. На основі вищенаведених визначень, авторами зазначено, що фінансову грамотність слід розуміти як широкий набір здібностей, які формуються під впливом таких факторів як: вік, сімейний стан, зайнятість та культура. У статті доведено необхідність постійного розвитку особистості для її для можливості її оперативного реагування на події та постійно мінливе економічне середовище. Головною метою дослідження є розроблення карти фінансової грамотності поколінь Х та Y у контексті обігу євро валюти у Словаччині через 10 років після її впровадження. Для досягнення поставленої мети, проведено первинний збір даних за допомогою анонімного анкетування респондентів (агентами та використанням онлайн-форм) у період 6-20 грудня 2018 року. З метою перевірки висунутих гіпотез, авторами використано такі основні статистичні методи: перехресні таблиці, показники розподілу та однорідності змінних, ANOVA. Отримані результати дослідження свідчать про те, що покоління Y являється найменш поінформованою групою щодо точної дати впровадження євро та курсу обміну євро до словацької крони. Авторами наголошено, що активізація участі політичних діячів ЄС у проведенні інтенсивної інформаційної кампанії відіграє суттєву роль у вирішенні проблеми низької фінансової грамотності суспільства. У статті обґрунтовано необхідність поінформуванняекономічно активного населення про політику ЄС, що спровокує підвищення рівня їх зацікавленості. Авторами визначено, що отримані результати дослідження мають практичне значення і можуть бути використані іншим країнам при введені єдиної валюти, розкриваючи можливі наслідки від її даного процесу.
Ключові слова: євро, фінансова грамотність, покоління X, покоління Y, Словаччина.
Класифікація JEL: E49, E59, G00, J16.
Цитувати як: Korcsmaros, E., Seben, Z., Machova, R., Feher, L. (2019). Promotion of euro introduction in Slovakia: financial literacy of generation X and Y Marketing and Management of Innovations, 3, 11-21. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-01
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Barton, S. The Workforce – FourGenerationsWorkingTogether [online]. 2011 [cit. 2019-02-06]. Accessed: http://susan-barton.suite101.com/the-workforce—four-generations-working-together-a386381
- Belas, J., Gavurova, B., Cepel, M., & Kotaskova, A. (2018). Relationship of gender to the position of Slovak University students on the socio-economic determinants of the business environment and the development of entrepreneurship. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 6(2), 968-978.
- Carlson, B. Befektetes jozan esszel. Budapest: A4C Books, 2017. 242 o. ISBN 978-615-00-0260-6.
- Cassandra Report. AttitudeShiftsToward Money, Work and CommunicationPreferences [online]. 2015 [cit. 2019-02-10]. Accessed: http://www.marketwired.com/pressrelease/deep-focus-cassandra-report-gen-z-uncovers-massive-attitude-shifts-toward-money-work-2004889.htm
- Cowan, M. et al. Generation Z: The newkidsontheblockhavearrived. London: HappenGroupLtd, 2014, 64 p
- HodgesHumble, L. PreparingForGen Z [online]. 2007 [cit. 2019-02-06]. Accessed: http://laurie-hodges-humble.suite101.com/whats-up-with-y-a36596
- IPSOS MediaCT. Generation Z: A LookattheTechnology and Media Habits of Today’sTeens [online]. 2013 [cit. 2019-02-10]. Accessed:
- Kiyosaki, R.T. Fejleszdpenzügyi IQ-dat. Budapest: BagolyvarKonyvkiado, 2010. 200 o. ISBN 978-963-9730-69-4.
- Lazányi, K., & Bilan, Y. (2017). Generetion Z on the labour market: do they trust others within their workplace?. Polish Journal of Management Studies, 16, 78-93, ISSN 2081-7452
- Lucenicova, K. Zbierka uloh z financnej gramotnosti. Bratislava: NUCEM, 2013. 30 s. ISBN 978-80-896338-09-3.
- Luptakova, N. – Kriskova, E. Generacia Y: Vyskum. Banska Bystrica: UMB, 2010. 18 s.
- Madura, J., Casey, M., Roberts, S. J. Personal Financial Literacy. New Jersey: Pearson Education, 2010. 318 p. ISBN 978-0-13-211660-2.
- McCridle, M., Wolfinger, E. The ABC of XYZ: Understandingthe Global Generations. The ABC of XYZ, 2010, 239 p. ISBN 1-74224-563-3
- Michalova, I., Cerna, E. Ľudiasinetvoriarezervy. Dostavajusadoproblemov. In Financial Report. ISSN 2454-0552. 2017, 1(5)., p. 16-19.
- Nguyen, T.A.N., Rozsa, Z. (2019). Financial Literacy and Financial Advice Seeking for Retirement Investment Choice. Journal of Competitiveness, 11(1), 70–83. https://doi.org/10.7441/joc.2019.01.05
- Nguyen, T.A.N., Rozsa, Z., Belas, J., Belasova, Ľ. (2017b). The effects of perceived and actual financial knowledge on regular personal savings: Case of Vietnam. Journal of International Studies, 10(2), pp. 278-291. doi:10.14254/2071-8330.2017/10-2/19
- Nguyen, T.A.N., Belas, J., Habanik, J., Schonfeld, J. (2017a). Preconditions of financialsafetyduringlifecycle: thefinancialliteracy and retirementplanningin Vietnam, Journal of Security and SustainabilityIssues6(4): 627-636. http://doi.org/10.9770/jssi.2017.6.4 (8).
- Nowak, J. SomeFactsAboutGeneration Y [online]. 2010 [cit. 2019-02-06]. Accessed: http://joe-nowak.suite101.com/some-facts-about-generation-y-millennials-a276270
- Takacs, Sz. (2016) Bevezetes a matematikai statisztikaba, AntareszKiado, ISBN 978-6158-0544-09
- Williams, A. Move Over, Millenials, Here ComesGeneration Z. InThe New York Times. ISSN 0362-4331, 2015, vol. CLXV, No. 56,990, p. A16-17
|