Зміст |
Автори:
Ю. О. Васютинська, Національний університет харчових технологій (Україна) Н. Л. Кузьмінська, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» (Україна)
Сторінки: 282-294
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-24
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання визначення структури та ступеня новизни товару відповідно до класифікації з точки зору функціональної спрямованості новизни товару. Основною метою проведеного дослідження є розробка власної методики оцінки ступеня новизни нового продукту як кількісної характеристики на основі порівняння з товаром-аналогом. Для побудови методології важливо попереднє обґрунтуваннямасштабу новизни продукту: регіонального, національного або глобального ринку. Від визначення необхідного масштабу новизни залежить вибір основного аналогового продукту та вибір групи споживачів. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми визначення рівня новизни товару засвідчила, що відсутня універсальна методика оцінки ступеня його новизни. Актуальність вирішення даної наукової проблеми полягає в оцінці міри новизни товару, оскільки насправді ринок перенасичений псевдо-новими товарами. Поняття новизни достатньо відносне і не має чітко визначених вимог. Дослідження питання кількісної оцінки новизни товару в статті здійснено в наступній логічній послідовності: визначається сутність та структура новизни, оцінюється рівень новизни по кожному виду і в результаті виводиться загальний інтегральний показник. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали математичні методи дій з матрицями та методи аналізу ієрархій попарних порівнянь, запропонованих Томасом Л. Сааті. Порівняння показників за різними критеріями проводиться за дев’ятибальною шкалою. Інтегральний показник рівня новизни нового продукту розраховується як середнє геометричне показників виробничої, ринкової та споживчої новизни. Визначення рівня новизни нового продукту здійснюється за шкалою від 0 до 1, що дозволяє визначити новизну як для кожного виду новизнитак і для загального рівня новизни товару. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для оцінки підприємствами своїх нових товарів і як складова оцінки інноваційної діяльності підприємств.
Ключові слова: новизна, новий товар, види новизни, рівень новизни, структура новизни.
Класифікація JEL: L15, О32.
Цитувати як: Vasutinska, Y., & Kuzminska, N. (2019). Estimating the degree of novelty of a new product: innovative approach Marketing and Management of Innovations, 2, 282-294. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-24
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Dutta, S., Lanvin, B., Wunsch-Vincent, S. (2018). Suggested citation: Cornell University, INSEAD, and WIPO (2018): The Global Innovation Index 2018: Energizing the World with Innovation.Ithaca, Fontainebleau, and Geneva. Retrieved 07.02.2018 from https://www.globalinnovationindex.org/gii-2018-report
- Kotler, F. (2007). Marketing Essentials. Moscow: Viliams.
- Chukhrai, N., Patora, R. (2006). Commodity Innovation Policy: Innovation Management at the Enterprise. Kyiv: Kondor.
- Hikovata, N. (2006). Managing the process of creating a new product: marketing aspect. Kharkiv: KUZNETS KhNUE.
- Illiashenko, S. (2007). Commodity Innovation Policy. Sumy: VTD «University book».
- Nahornyi, Ye. (2009). The level of novelty of the goods as one of the indicators of the expediency of testing new products. Economics: problems of theory and practice, 1053–1064.
- Nahornyi Ye. (2009). Methodical approaches to assessing the level of novelty of goods. Mechanism of regulation of the economy, 4 (2),48– 58
- Yuquan, Zh., Hongru, WU. (2017). The effect of R&D novelty and openness decision on firms’ catch-up performance: Empirical evidence from China. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, volume 119. Retrieved 05.02.2018. https://pdfs.semanticscholar.org/3d03/61b1ffc91c0c3b8d058c76ec0695c1c81ecc.pdf
- Nieto, M., Santamaría, L., (2005). Novelty of product innovation: the role of different networks. Business Economics Series. Working Paper, 05-65 (16).
- Scott, R. Livengood(2012)Novelty Discourse.Proceedings of the New Frontiers in Management and Organizational Cognition Conference.Retrieved 28.01.2018 http://mural.maynoothuniversity.ie/4054/1/RS_Novelty.pdf
- Knell, M., Srholec, M. (2009) The Novelty of Innovation and the Level of Developmen.Inclusive Growth, Innovation and Technological Change: education, social capital and sustainable development.Retrieved 01.02.2018 http://globelics2009dakar.merit.unu.edu/papers/1238518314_MK.pdf
- Hsieh, W.-L., Ganotakis, P., Kafouros, M., Wang, Ch. (2017) Foreign and Domestic Collaboration, Product InnovationNovelty, and Firm Growth/. The Authors Journal of Product Innovation Management published by Wiley Periodicals, Inc. on behalf of Product Development & Management Association DOI: 10.1111/jpim.12435
- Sarkar, P., Chakrabarti, A. (2006)Assessing Degree of Novelty of Products to Ascertain Innovative Products. In: International Conference on Product Life Cycle Management PLM06, July 2006, Bangalore. Retrieved 05.02.2019 https://cpdm.iisc.ac.in/cpdm/ideaslab/paper_scans/UID_21.pdf
- Shcherban, V. (2007). Product creation: marketing, design and technological support. Kyiv: Professional.
- Iastremska, O., Vereshchahinа, O. (2010). Innovation Management. Kharkiv: INZhEK.
- Karmazina, O. (2016). Scientific and innovation activity of Ukraine: statistical collection. Kyiv: State Enterprise «Information and Publishing Center of Gosstat of Ukraine».
- Saaty, T. (1989). Making decisions. The Analytic Hierarchy Process. Moscow: Radio and communication.
- Raikhman, E., Azghaldov, H. (1974). Expert methods in assessing the quality of products of goods. Moscow: Economy.
- Pliuta, V. (1980). Comparative multivariate analysis in economic research: Taxonomy and factor analysis methods. Moscow: Statistics.
- Harrington, E. (1965). The Desirability Function. Industrial Quality Control, 4, 494–498.
- Balabanova, L., Brindina, O. (2006). Marketing commodity policy in the system of enterprise management. Donetsk: DonDUET.
- Grinev, V. (2004). Product and innovation policy of the enterprise. Kyiv: MAUP.
- Zavyalov, P. (2002). Marketing in schemes, figures, tables. Moscow: NFRA-M.
- Pankruhin, A. (2007). Marketing. Moscow: Omega-L.
|