Зміст |
Автори:
Людовіт Настісін, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-4403-7580 Ph.D, доцент, Пряшівський університет в Пряшеві, Словаччина Антон Юра, Технічний університет в Кошице, Словаччина Річард Федорко, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3520-1921 PhD., доцент, Пряшівський університет в Пряшеві, Словаччина Іван Копор, Пряшівський університет в Пряшеві, Словаччина
Сторінки: 86-93
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-08
Отримано: 20.12.2021
Прийнято: 22.06.2022
Опубліковано: 30.06.2022
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання ролі гендерних відмінностей при формування лояльності споживачів до онлайн-бренду в Інстаграм. Основною метою проведеного дослідження є аналіз сприйнятті бренд-орієнтованої онлайн-діяльності компаній у соціальній мережі Instagram. Вихідні данні дослідження були сформовані на основі аналізу результатів онлайн-анкетування 401 респондента. Для аналізу гендерних відмінностей було застосовано U-критерій Манна-Уітні. За результатами теоретичного аналізу наукових напрацювань з означеної тематики, авторами було сформульовано сім дослідницьких гіпотез. Емпіричні результати дослідження засвідчили, що чотири із зазначених вище гіпотез були статистично значущими на рівні 5%. У ході дослідження виявлено статистично значущу різницю в відмінностях соціальних, інформаційних та розважальних мотивах взаємодії споживачів з брендами в Інстаграм залежно від гендерного фактора. При цьому різниця між мотивами винагороди за гендерним фактором при взаємодії споживачів із брендами в Інстаграм не є статистично значущою. Авторами встановлено, що лише одна із трьох бренд-орієнтованих онлайн-активностей споживачів (латентні змінні) мала статистично значущий вплив при формуванні їх лояльності до онлайн-бренду в Інстаграм залежно від гендерного фактора, а у випадку явних змінних дві з трьох мали статистично значущий вплив. Результати дослідження мають теоретичну цінність та доповнюють існуючу наукову дискусію з питання ролі гендерних відмінностей при формування лояльності споживачів до онлайн-бренду. Враховуючи отримані результати, авторами визначено обмеження дослідження з означеної тематики. Наголошено подальші напрямки дослідження з урахуванням аналізу соціальних мереж, інших каналів комунікації брендів та демографічних особливостей вибірки дослідження.
Ключові слова: Instagram, споживач, діяльність брендів, гендерні відмінності, аналіз.
Класифікація JEL: M31, M39, M19.
Цитувати як: Nastisin, L., Jura, A., Fedorko, R., & Kopor, I. (2022). Gender Differences in the Perception of Motivations for Consumer’s Online Brand-Related Activities and Their Impacts on Instagram Marketing and Management of Innovations, 2, 86-93. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-08
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Azar, S. L., Machado, J. C., Vacas-de-Carvalho, L., & Mendes, A. (2016). Motivations to interact with brands on Facebook–Towards a typology of consumer-brand interactions. Journal of Brand Management, 23(2), 153-178. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bartoš, V., Vochozka, M., & Janikova, J. (2021). Fair value in squeeze-out of large mining companies. Acta Montanistica Slovaca, 26(4). [Google Scholar]
- Birknerova, Z., Frankovsky, M., Zbihlejova, L., & Birkner, M. (2016). Assessment of coaching as an effective managerial tool. In 3rd International Multidisciplinary Scientific Conference on Social Sciences and Arts SGEM 2016 (pp. 577-584). [Google Scholar]
- Bloomberg (2020). Instagram generates more than a quarter of Facebook’s sales. Retrieved from [Link]
- Brahmadas. (2019). Top Reasons Why Women Use Instagram the Most. Retrieved from [Link]
- Bruhn, M., Schoenmueller, V., & Schäfer, D. B. (2012). Are social media replacing traditional media in terms of brand equity creation?. Management Research Review, 35(9), 770. [Google Scholar] [CrossRef]
- Civelek, M., Gajdka, K., Světlík, J., & Vavrecka, V. (2020). Differences in the usage of online marketing and social media tools: evidence from Czech, Slovakian and Hungarian SMEs. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 15(3), 537-563. [Google Scholar]
- Civelek, M., Kljucnikov, A., Fialova, V., Folvarcna, A., & Stoch, M. (2021). How innovativeness of family-owned SMEs differ depending on their characteristics?. Equilibrium. Quarterly Journal of Economics and Economic Policy, 16(2), 413-428. [Google Scholar]
- Civelek, M., & Krajcík, V. (2022). How do SMEs from different countries perceive export impediments depending on their firm-level characteristics? System approach. Oeconomia Copernicana, 13(1), 55-78. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chebli, A., Kadri, B., Ben Said, F.(2021). Promotion of Domestic Tourism by Enhancing the Practice of Alternative Tourism as a Quality Measure to Satisfy and Retain National Tourists. Journal of Tourism and Services, 23 (12), 61-85. Journal of Tourism and Services, 12(23), 61-85. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gavurova, B., Ivankova, V., Rigelsky, M., & Kmecova, I. (2020a). How do gender inequalities in health relate to the competitiveness of developed countries? An empirical study. Journal of Competitiveness, 12(3), 99. [Google Scholar]
- Gavurova, B., Belas, J., Bilan, Y., & Horak, J. (2020b). Study of legislative and administrative obstacles to SMEs business in the Czech Republic and Slovakia. Oeconomia Copernicana, 11(4), 689-719. [Google Scholar]
- Gavurova, B., & Kubak, M. (2021). The efficiency evaluation of public procurement of medical equipment. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 8(3), 193-209. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gavurova, B., Ivankova, V., Rigelsky, M., & Suler, P. (2021). Gender health inequalities and economic productivity in OECD countries. Economic Research-Ekonomska Istraživanja, 34(1), 2853-2872. [Google Scholar] [CrossRef]
- Geyser, W. (2020). The State of Influencer Marketing 2020: Benchmark Report. Retrieved from [Link]
- Grebosz-Krawczyk, M. (2019). Attitudes of young consumers towards international nostalgic brands–the comparative study. Economics and Sociology, 12(3), 181-191. [Google Scholar]
- Hassan, M., & Lee, G.(2021). Online payment options and consumer trust: determinants of e-commerce in Africa. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 9 (2), 1-13. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 9(2), 1-13. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hautz, J., Füller, J., Hutter, K., & Thürridl, C. (2014). Let users generate your video ads? The impact of video source and quality on consumers’ perceptions and intended behaviors. Journal of Interactive Marketing, 28(1), 1-15. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hirschman, E. C., & Holbrook, M. B. (1982). Hedonic consumption: emerging concepts, methods and propositions. Journal of Marketing, 46(3), 92-101. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hollebeek, L. D. (2011). Demystifying customer brand engagement: Exploring the loyalty nexus. Journal of marketing management, 27(7-8), 785-807. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hudakova, M., Urbancova, H., & Vnouckova, L. (2019). Key Criteria and Competencies Defining the Sustainability of Start-Up Teams and Projects in the Incubation and Acceleration Phase. Sustainability, 11(23), 6720. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ivankova, V., Gavurova, B., Bacík, R., & Rigelský, M. (2021). Relationships between road transport infrastructure and tourism spending: A development approach in European OECD countries. Entrepreneurship and Sustainability Issues, 9(2), 535. [Google Scholar]
- Kalinova, E., & Neubergova, A. (2021). Influencer communication on the social network Instagram. Ad Alta: Journal of Interdisciplinary Research, 11(2). [Google Scholar]
- Karatsoli, M., & Nathanail, E. (2020). Examining gender differences of social media use for activity planning and travel choices. European Transport Research Review, 12(1), 1-9. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kemp, S. (2021). Digital 2020: October Global Statshot. DataReportal – Global Digital Insights. Retrieved from [Link]
- Ko, H., Cho, C. H., & Roberts, M. S. (2005). Internet uses and gratifications: A structural equation model of interactive advertising. Journal of advertising, 34(2), 57-70. [Google Scholar] [CrossRef]
- Koľvekova, G., Liptakova, E., Štrba, Ľ., Kršak, B., Sidor, C., Cehlar, M., … & Behún, M. (2019). Regional tourism clustering based on the three Ps of the sustainability services marketing matrix: An example of central and eastern European countries. Sustainability, 11(2), 400. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kucera, J., & Smolkova, M. (2022). Online communication within a company: Case study of small company. Littera Scripta, 15(1), 34-56.
- Kutlu, D., Ayyildiz, H..(2021). The Role of the Destination Image in Creating Memorable Tourism Experience. Journal of Tourism and Services, 23 (12), 199-216. Journal of Tourism and Services, 12(23), 199-216. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lee, D., Hosanagar, K., & Nair, H. S. (2018). Advertising content and consumer engagement on social media: Evidence from Facebook. Management Science, 64(11), 5105-5131. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lounge. (2016). 6 Reasons Why Women are Driving Social Media Growth. Retrieved from [Link]
- Men, L. R., & Tsai, W. H. S. (2013). Beyond liking or following: Understanding public engagement on social networking sites in China. Public Relations Review, 39(1), 13-22. [Google Scholar] [CrossRef]
- Muntinga, D. G., Moorman, M., & Smit, E. G. (2011). Introducing COBRAs: Exploring motivations for brand-related social media use. International Journal of advertising, 30(1), 13-46. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mwatsika, C.(2021). Perceptions of entrepreneurship in Malawi: A country context understanding of entrepreneurship. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 9 (2), 49-62. [Google Scholar] [CrossRef]
- Nica, E., Gajanova, L., & Kicova, E. (2019). Customer segmentation based on psychographic and demographic aspects as a determinant of customer targeting in the online environment. Littera Scripta, 108. [Google Scholar]
- Olah, J., Hidayat, Y. A., Gavurova, B., Khan, M. A., & Popp, J. (2021). Trust levels within categories of information and communication technology companies. Plos one, 16(6), e0252773. [Google Scholar]
- Pereira-Moliner, J., López-Gamero, MD, Font, X., Molina-Azorín, JF, Tarí, JJ & Pertusa-Ortega, EM (2021). Sustainability, Competitive Advantages and Performance in the Hotel Industry: A Synergistic Relationship. Journal of Tourism and Services, 23 (12), 132-149. [Google Scholar] [CrossRef]
- Petrakova, Z., Okreglicka, M, Manak, R., & Fialova, V. (2021). Generation disparities on the perception of SMEs business risks. International Journal of Entrepreneurial Knowledge, 9 (2), 32-48. [Google Scholar] [CrossRef]
- Petruf, M., Korba, P., & Kolesar, J. (2015). Roles of logistics in air transportation. NAŠE MORE: znanstveni casopis za more i pomorstvo, 62(3 Special Issue), 215-218. [Google Scholar] [CrossRef]
- Piehler, R., Schade, M., Kleine-Kalmer, B., & Burmann, C. (2019). Consumers’ online brand-related activities (COBRAs) on SNS brand pages: An investigation of consuming, contributing and creating behaviours of SNS brand page followers. European Journal of Marketing. [Google Scholar] [Crossref]
- Pletikosa Cvijikj, I., & Michahelles, F. (2013). Online engagement factors on Facebook brand pages. Social network analysis and mining, 3(4), 843-861. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rajbhandari, Y., Marahatta, A., Shrestha, A., Gachhadar, A., Thapa, A., Gonzalez-Longatt, F., … & Korba, P. (2022). Load prioritization technique to guarantee the continuous electric supply for essential loads in rural microgrids. International Journal of Electrical Power & Energy Systems, 134, 107398. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dias, R., Teixeira, N., Machova, V., Pardal, P., Horak, J., & Vochozka, M. (2020). Random walks and market efficiency tests: evidence on US, Chinese and European capital markets within the context of the global Covid-19 pandemic. Oeconomia Copernicana, 11(4), 585-608. [Google Scholar]
- Rumanko, B., Kozakova, J., Urbanova, M., & Hudakova, M. (2021). Family Business as a Bearer of Social Sustainability in Multinationals-Case of Slovakia. Sustainability, 13(14), 7747. [Google Scholar] [CrossRef]
- Samoliuk, N., Bilan, Y., Mishchuk, H., & Mishchuk, V. (2022). Employer brand: key values influencing the intention to join a company. Management & Marketing, 17(1), 61-72. [Google Scholar] [CrossRef]
- Schivinski, B. (2021). Eliciting brand-related social media engagement: A conditional inference tree framework. Journal of Business Research, 130, 594-602. [Google Scholar] [CrossRef]
- Schivinski, B., & Dabrowski, D. (2016). The effect of social media communication on consumer perceptions of brands. Journal of Marketing Communications, 22(2), 189-214. [Google Scholar] [CrossRef]
- Shava, H. (2021). The relationship between service quality and customer satisfaction in the South African mobile network telecommunications industry. Journal of International Studies, 14(2), 70-83. [Google Scholar]
- SMPerth. (2021). Facts & Figures. Instagram Statistics for 2022. Retrieved from [Link]
- Straka, M., Khouri, S., Besta, P., & Drevko, S. (2017). Development of computer simulation and its use for the needs of logistics. Proceedings of Carpathian Logistics Congress (CLC), 86-92.
- Statista. (2021). Instagram User Share in the United States 2021, by Gender. Retrieved from [Link]
- Taylor, D. G., Lewin, J. E., & Strutton, D. (2011). Friends, fans, and followers: do ads work on social networks?: how gender and age shape receptivity. Journal of advertising research, 51(1), 258-275. [Google Scholar]
- Turisova, R., Pacaiova, H., Kotianova, Z., Nagyova, A., Hovanec, M., & Korba, P. (2021). Evaluation of eMaintenance Application Based on the New Version of the EFQM Model. Sustainability, 13(7), 3682. [Google Scholar] [Google Scholar]
- Urbancova, H., Hudakova, M., & Fajcíkova, A. (2020). Diversity management as a tool of sustainability of competitive advantage. Sustainability, 12(12), 5020. [Google Scholar] [CrossRef]
- Vasanicova, P., Jencova, S., Gavurova, B., & Bacik, R. (2021). Factors influencing business environment within travel and tourism competitiveness. Economics & Sociology, 14(4), 268-282. [Google Scholar]
- De Vries, N. J., & Carlson, J. (2014). Examining the drivers and brand performance implications of customer engagement with brands in the social media environment. Journal of Brand Management, 21(6), 495-515. [Google Scholar] [CrossRef]
|