Зміст |
Автори:
Цотне Жгенті, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-6779-172X Ph.D., доцент Університету бізнесу та технологій, Грузія Георгій Геденідзе, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1076-2266 Університет бізнесу та технологій, Грузія
Сторінки: 209-219
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-19
Отримано: 25.04.2022
Прийнято: 22.06.2022
Опубліковано: 30.06.2022
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті досліджено складні процеси та виклики сучасного світу, які безпосередньо пов’язані з розвитком бізнес-моделей шерінгової економіки та цифрових платформ. Авторами визначено основні особливості та принципи шерінгової економіки в контексті умов функціонування бізнес-середовища у Грузії. Грузія – країна, що розвивається, де процес формування цифрової довіри розпочався протягом останніх кількох років. Пандемія COVID-19 вплинула на цифровий бізнес, збільшивши кількість транзакцій через Інтернет, що створює величезні можливості для розвитку платформ шерінгової економіки. У статті систематизовано проблеми залучення до шерінгової економіки та перешкоди, які прямо чи опосередковано заважають суб’єктам, які беруть участь в шерінговій економіці. У статті досліджено досвід споживачів від використання шерінгових платформ, а також визначено напрями їх подальшого розвитку. Авторами наголошено, що поєднання споживчих цінностей є дилемою, яка потребує дослідження, щоб забезпечити успішне функціонування послуг платформ шерінгової економіки. Таким чином, результати дослідження заповнюють прогалину, пов’язану з поведінкою споживачів на локальних цифрових платформах шерінгової економіки. Для визначення поведінкових характеристик споживачів, у статті досліджено мотиваційні фактори (технічні, клієнтські, засновані на довірі), які впливають на задоволеність і намір знову використовувати платформу в одноранговому (P2P) розміщенні. Вихідною базою дослідження стали результати онлайн-опитування 259 респондентів, які активно користуються послугами цифрових платформ шерінгової економіки на місцевому рівні в Грузії. Емпіричні результати свідчать, що технічні характеристики, атрибути споживчих цінностей, рівень довіри до платформи, позитивно пов’язані з рівнем задоволеності та лояльності клієнтів. Крім того, результати дослідження дозволили зробити висновок, що рівень задоволення споживачів позитивно корелює з майбутніми їх намірами. Авторами зазначено, що отримані результати можуть бути використані науковою спільнотою для вивчення процесу створення цифрової довіри та аналізу складної природи ринків шерігнгової економіки.
Ключові слова: цифрова економіка, цифрова довіра, цифрові платформи, економіка обміну, розподіл довіри.
Класифікація JEL: D80, O30, O17.
Цитувати як: Zhghenti, T., & Gedenidze, G. (2022). Sharing Economy Platforms in Georgia: Digital Trust, Loyalty and Satisfaction Marketing and Management of Innovations, 2, 209-219. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-19
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Akhmedova, A., Marimon, F., & Mas-Machuca, M. (2020). Winning strategies for customer loyalty in the sharing economy: A mixed-methods study. Journal of Business Research, 112, 33-44. [Google Scholar] [CrossRef]
- Andreotti, A., Anselmi, G., Eichhorn, T., Hoffmann, C. P., & Micheli, M. (2017). Participation in the Sharing Economy: Report from the EU H2020 Research Project Ps2Share: Participation, Privacy, and Power in the Sharing Economy. [Google Scholar]
- Bardhi, F., & Eckhardt, G. M. (2012). Access-based consumption: The case of car sharing. Journal of consumer research, 39(4), 881-898. [Google Scholar] [CrossRef]
- Belk, R. (2014). You are what you can access: Sharing and collaborative consumption online. Journal of business research, 67(8), 1595-1600. [Google Scholar] [CrossRef]
- Botsman, R., & Rogers, R. (2010). What’s mine is yours. The rise of collaborative consumption. [Google Scholar]
- Dugan, P. (2016). The Sharing (aka Gig) Economy. Economic Issues, Problems and Perspectives. New York: Nova Science Publishers, Inc. Retrieved from [Link]
- Ert, E., Fleischer, A., & Magen, N. (2016). Trust and reputation in the sharing economy: The role of personal photos in Airbnb. Tourism management, 55, 62-73. [Google Scholar] [CrossRef]
- Ganapati, S., & Reddick, C. G. (2018). Prospects and challenges of sharing economy for the public sector. Government Information Quarterly, 35(1), 77-87. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hamari, J., Sjöklint, M., & Ukkonen, A. (2016). The sharing economy: Why people participate in collaborative consumption. Journal of the association for information science and technology, 67(9), 2047-2059. [Google Scholar] [CrossRef]
- Jiang, Y., & Lau, A. K. (2021). Roles of consumer trust and risks on continuance intention in the sharing economy: An empirical investigation. Electronic Commerce Research and Applications, 47, 101050. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kikilashvili, M. (2021). Georgia: Reality and Future Perspectives of the Sharing Economy Development. Gabriela Avram, eds, 2021, 128-138. [Google Scholar]
- Lee, M. K., & Turban, E. (2001). A trust model for consumer internet shopping. International Journal of electronic commerce, 6(1), 75-91. [Google Scholar] [CrossRef]
- Marimon, F., Llach, J., Alonso-Almeida, M., & Mas-Machuca, M. (2019). CC-Qual: A holistic scale to assess customer perceptions of service quality of collaborative consumption services. International Journal of Information Management, 49, 130-141. [Google Scholar]
- Mazzella, F., Sundararajan, A., d’Espous, V. B., & Möhlmann, M. (2016). How digital trust powers the sharing economy. IESE Business Review, 26(5), 24-31. [Google Scholar]
- Nadeem, W., & Al-Imamy, S. (2020). Do ethics drive value co-creation on digital sharing economy platforms?. Journal of Retailing and Consumer Services, 55, 102095. [Google Scholar] [CrossRef]
- Pavlou, P. A., Tan, Y. H., & Gefen, D. (2003). Institutional trust and familiarity in online interorganizational relationships. In Proceedings of the European Conference on Information Systems (ICIS) Naples, Italy. [Google Scholar]
- Richter, C., Kraus, S., Brem, A., Durst, S., & Giselbrecht, C. (2017). Digital entrepreneurship: Innovative business models for the sharing economy. Creativity and innovation management, 26(3), 300-310. [Google Scholar] [CrossRef]
- Schröder, M. K., & Theilen, A. T. (2019). Sharing Economy Services–Analysis of Customers’ Motives and Concerns. [Google Scholar]
- Sundararajan, A. (2013). From Zipcar to the sharing economy. Harvard business review, 1(1), 1-2. [Google Scholar]
- Sutherland, W., & Jarrahi, M. H. (2018). The sharing economy and digital platforms: A review and research agenda. International Journal of Information Management, 43, 328-341. [Google Scholar] [CrossRef]
- ter Huurne, M. (2019). A Leap into Faith: Determinants of Trust in the Sharing Economy (Doctoral dissertation, University Utrecht). [Google Scholar]
- Tussyadiah, I. P. (2016). Factors of satisfaction and intention to use peer-to-peer accommodation. International Journal of Hospitality Management, 55, 70-80. [Google Scholar]
- Yang, S. B., Lee, K., Lee, H., & Koo, C. (2019). In Airbnb we trust: Understanding consumers’ trust-attachment building mechanisms in the sharing economy. International Journal of Hospitality Management, 83, 198-209. [Google Scholar]
- Zervas, G., Proserpio, D., & Byers, J. W. (2017). The rise of the sharing economy: Estimating the impact of Airbnb on the hotel industry. Journal of marketing research, 54(5), 687-705. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zhang, T. C., Gu, H., & Jahromi, M. F. (2019). What makes the sharing economy successful? An empirical examination of competitive customer value propositions. Computers in Human Behavior, 95, 275-283. [Google Scholar]
- Zhghenti, T., & Chkareuli, V. (2021). Enhancing Online Business Sector: Digital Trust Formation Process. Marketing and Management of Innovations, 87-93. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zhu, X., & Liu, K. (2021). A systematic review and future directions of the sharing economy: business models, operational insights and environment-based utilities. Journal of Cleaner Production, 290, 125209. [Google Scholar]
|