Зміст |
Автори:
Анастасія Самойлікова, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8639-5282 к.е.н., Сумський державний університет, Україна Оксана Жилінська, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-8366-0474 д.е.н., професор, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, Україна Жолт Пал, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1785-5676 Ph.D., доцент, Університет Мішкольц, Угорщина Деніель Каттор, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2229-4364 Ph.D., доцент, Університет Мішкольц, Угорщина
Сторінки: 220-230
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-20
Отримано: 13.04.2022
Прийнято: 21.06.2022
Опубліковано: 30.06.2022
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Сьогодні співробітництво «бізнес-освіта-наука» – це інноваційний підхід у досягненні цілей сталого розвитку на різних рівнях економіки та в різних сферах людського життя. Зокрема, великий потенціал існує в контексті четвертої, восьмої та дев’ятої цілей сталого розвитку. Метою статті є аналіз ключових тенденцій, емпіричне підтвердження та формалізація впливу коопетиції «бізнес-освіта-наука» на сталий розвиток. Ключові напрямки міждисциплінарних досліджень коопетиції «бізнес-освіта-наука» для сталого розвитку визначені шляхом бібліометричного аналізу 6035 документів за 38 років із застосуванням засобів баз даних Scopus та програмного забезпечення VOSviewer. Отримані результати дозволили сформувати 7 кластерів міждисциплінарних досліджень з цього питання. Також проведено порівняльний аналіз України та топ-10 країн за рівнем сталого розвитку, інноваційного розвитку та співробітництва бізнесу й освіти. Крім того, проведено динамічний аналіз сталого та інноваційного розвитку в Україні, динамічний аналіз співпраці бізнесу та освіти в Україні, Фінляндії, Данії та Швеції за 2012-2021 роки. Вибірка з 10 країн-лідерів у рейтингу сталого розвитку у 2021 році (Фінляндія, Данія, Швеція, Норвегія, Австрія, Німеччина, Франція, Швейцарія, Ірландія та Естонія) була сформована за 10 останніх років (2012-2021) для дослідження взаємозв’язків між рівнем коопетиції «бізнес – освіта – наука» та рівнем сталого розвитку, зокрема оцінками Індикатора співпраці університетів і промисловості та Індексу сталого розвитку. На першому етапі, для емпіричного підтвердження гіпотези про вплив коопетиції «бізнес – освіта – наука» на сталий розвиток, застосовано тест Шапіро-Вілка для нормальних даних та відповідно кореляційний аналіз Пірсона/Спірмена. На другому етапі, для формалізації та визначення цього впливу, побудовано регресійну модель системної динамічної оцінки панельних даних (модель Ареллано–Бовера/Блунделла–Бонда). У дослідженні застосовано тест Ареллано-Бонда на нульову автокореляцію в помилках із першим диференціюванням, щоб показати відсутність неправильно визначеної моделі. За результатами дослідження доведено, що якщо рівень коопетиції «бізнес – освіта – наука» (на прикладі оцінки Індикатора співробітництва університетів і промисловості) збільшується на 1%, то рівень сталого розвитку (зокрема, оцінка за Індексом сталого розвитку) також зросте на 0,04%. Отримані результати мають практичну цінність та можуть бути корисними для бізнесу, освіти, науки та управління для подальших досліджень та підвищення рівня сталого та інноваційного розвитку.
Ключові слова: дослідження та розробки, інноваційний розвиток, коопетиція бізнесу та освіти, наука, НДДКР, партнерство, співпраця університету та промисловості, сталий розвиток, трансфер інновацій.
Класифікація JEL: Q01, O3, M2, I2.
Цитувати як: Samoilikova, A., Zhylinska, O., Pal, Z., & Kuttor, D. (2022). «Business-Education-Science» Coopetition and Innovation Transfer for Sustainable Development Marketing and Management of Innovations, 2, 220-230. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-20
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Anderson, T. W., & Hsiao, C. (1981). Estimation of dynamic models with error components. Journal of the American statistical Association, 76(375), 598-606. [Google Scholar] [CrossRef].
- Antonyuk, N., Plikus, I., & Jammal, M. (2021). Sustainable business development vision under the covid-19 pandemic. Health Economics and Management Review, 2(1), 37-43. [Google Scholar] [CrossRef]
- Arellano, M., & Bond, S. (1991). Some tests of specification for panel data: Monte Carlo evidence and an application to employment equations. The review of economic studies, 58(2), 277-297. [Google Scholar] [CrossRef].
- Arellano, M., & Bover, O. (1995). Another look at the instrumental variable estimation of error-components models. Journal of econometrics, 68(1), 29-51. [Google Scholar] [CrossRef].
- Artyukhov, A., Krmela, J., Krmelova, V., & Volk, I. (2021a). Quality of Scientific Activity, Technology Transfer and Research Integrity: Case of Ukrainian University. Business Ethics and Leadership, 5(4), 101-109. [Google Scholar] [CrossRef]
- Artyukhov, A., Volk, Iu,., Krmelova, V., & Krmela, J. (2021b). Quality Of Education System As A Determinant Of Socio-Economic Development: Assessment Of Technological Level Of Readyness. SocioEconomic Challenges, 5(4), 172-182. [Google Scholar] [CrossRef]
- Blundell, R. W., and Bond, S. (1998). Initial conditions and moment restrictions in dynamic panel data models. Journal of Econometrics, 87, 115-143. [Google Scholar] [CrossRef].
- GII. (n.d.) The interactive database of the GII indicators. Retrieved from: [Link]
- Kaya, H. D. (2021). How Does The Use Of Technology In Entrepreneurial Process Affect Firms’ Growth?. SocioEconomic Challenges, 5(1), 5-12. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kyrychenko, K., Laznenko, D., & Reshetniak, Ya. (2021). Green University as an Element of Forming a Sustainable Public Health System. Health Economics and Management Review, 2(4), 21-26. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lopez, B., García, D., & Alcaide, A. (2019). Blockchain Technology Facing Socioeconomic Challenges. Promise versus Probability. SocioEconomic Challenges, 3(4), 13-24. [Google Scholar] [CrossRef]
- Makarenko, I., Plastun, A., Petrushenko, Y., Vorontsova, A., & Alwasiak, S. (2021). SDG 4 and SDG 8 in the knowledge economy: A meta-analysis in the context of post-COVID-19 recovery. Knowledge and Performance Management, 5(1), 50-67. [Google Scholar] [CrossRef]
- Matos, L., & Kasztelnik, K. (2021). Transformational Educational Leadership and the Innovative Strategies Engaging Online Faculty for the Excellent Teaching Performance in the United States. Business Ethics and Leadership, 5(1), 6-21. https://doi.org/10.21272/bel.5(1).6-21.2021
- Novikov, V. (2021a). Intercept of Financial, Economic and Educational Transformations: Bibliometric Analysis. Financial Markets, Institutions and Risks, 5(2), 120-129. [Google Scholar] [CrossRef]
- Novikov, V. V. (2021b). Digitalization of Economy and Education: Path to Business Leadership and National Security. Business Ethics and Leadership, 5(2), 147-155. [Google Scholar] [CrossRef]
- Onopriienko, K., Onopriienko, V., Petrushenko, Y., & Onopriienko, I. (2021). Environmental education for youth and adults: A bibliometric analysis of research. In E3S Web of Conferences (Vol. 234, p. 00002). EDP Sciences. [Google Scholar] [CrossRef]
- Petrushenko, Y., Vadym, A., Vorontsova, A., & Ponomarenko, O. (2020). Sustainable development goals as a tool for strategic planning in communities: A bibliometric analysis of research. In E3S Web of Conferences (Vol. 202, p. 03005). EDP Sciences. [Google Scholar] [CrossRef]
- Pimonenko, T., Us, Ya., Myroshnychenko, Yu., Dubyna, O., & Vasylyna, T. (2021). Green Financing for Carbon-Free Growth: Role of Banks Marketing Strategy. Financial Markets, Institutions and Risks, 5(3), 71-78. [Google Scholar] [CrossRef]
- Sachs, J. D., Lafortune, G., Kroll, C., Fuller, G., & Woelm, F. (2022). Sustainable Development Report 2022. From Crisis to Sustainable Development: the SDGs as Roadmap to 2030 and beyond. Cambridge University Press, Cambridge, United Kingdom. Retrieved from [Link]
- Skrynnyk, O. (2021). Analysis of Corporate Investment Behaviour in Digital Technologies for Organisational Development Purposes. Financial Markets, Institutions and Risks, 5(3), 79-86. [Google Scholar] [CrossRef]
- STATA. (n.d.). Arellano–Bover/Blundell–Bond linear dynamic panel-data estimation. Retrieved from [Link]
- Tenytska, I., & Palienko, M. (2021). Environmental Taxes Impact on the Population Health Protection: Cross-Country Analysis. Health Economics and Management Review, 2(4), 78-86. [Google Scholar] [CrossRef]
- The SDG Database. Retrieved from [Link]
- UNDESA. (2021). The Sustainable Development Goals Report 2021. United Nations Publications, New York, United States of America. Retrieved from [Link]
- UNDESA. (n.d.). Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development. Retrieved from [Link]
- WIPO. (2021). Global Innovation Index 2021. Tracking Innovation through the COVID-19 Crisis. 14th Edition. WIPO, Geneva 20, Switzerland. Retrieved from [Link]
- World Bank. (2018). University-industry collaboration in Research & Development. Retrieved from [Link]
|