Зміст |
Автори:
В. Ткаченко, Лондонська академія науки і бізнесу (Великобританія) О. Квілінський, Лондонська академія науки і бізнесу (Великобританія) І. Ткаченко, Академія державної пенітенціарної служби (Україна) П. Пузирьова, Київський національний університет технологій та дизайну (Україна)
Сторінки: 228-238
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-20
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Устатті досліджено концепцію управління маркетинговими ризиками через призму трактувань понять«ризик», «маркетинговий ризик», «управління». Авторами зазначено, що будь-якепідприємство, яке вступає у товарно-грошові відносини або починає власну господарську діяльність, постає перед такими завданнями як: мінімізація ризику, страхування ризику та уникнення ризикових подій. Прицьому ризики можуть бути пов’язаніне лише безпосередньо з діяльністю підприємства, а й з його оточуючимсередовищем (політична та економічна ситуація в країні, макроекономічні коливання, соціокультура населення, нормативно-правова та законодавча база, глобалізація економіки в цілому). Авторами запропоновано механізми мінімізації (оптимізації), хеджування тауникнення можливих ризиківзметоюзабезпеченнябезперервної, стабільної, ефективноїіприбутковоїдіяльностіпідприємства. На основі результатів систематизації наукових підходів до визначення сутності поняття «ризик», у статті запропоновано визначати ризи яксоціально-економічнукатегорію, що віддзеркалює особливі аспекти сприйняття стейкхолдерами об’єктивно існуючого стану невизначеності та конфліктності, якому притаманний процес цілеспрямування, управління, прийняття рішень, контролю, оцінки, мотивації, що підпадає під можливі загрози та характеризуються невикористаними ресурсами і можливостями. Упроцесі дослідження понятійного апарату авторамиз’ясовано, що динамічний розвиток ринкових відносин обумовлює виникнення проблемиуправління маркетинговими ризиками. Авторами наголошено, що управління маркетинговими ризиками підприємств– це не тільки теоретико-методичне обґрунтування підходів до управління ними, але й розробка, впровадження, супровід, моніторинг та оцінка результату запропонованих заходів на практиці. Оскільки ризики є невід’ємною складовою процесу ведення будь-якої господарської діяльності і впливають на кінцеві її результати, актуальним є подальшедослідження концепції управління маркетинговими ризиками з метою виокремлення інструментівзапобігання небажанихрезультатів та отримання максимального ефекту їх застосування.
Ключові слова: ризик, маркетинговий ризик, концепція, підприємство, оптимізація, страхування, управління, підприємство, ефективність, моніторинг, аналіз, оцінка, господарська діяльність, активність підприємства, стейкхолдери.
Класифікація JEL: C02, L00, O12.
Цитувати як: Tkachenko, V., Kwilinski, A., Tkachenko, I., & Puzyrova, P. (2019). Theoretical and methodical approaches to the definition of marketing risks management concept at industrial enterprises Marketing and Management of Innovations, 2, 228-238. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.2-20
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Bezchasnyi, O. (2018). Reflexive coordination of communications in the construction of models for the development of an industrial enterprise. Virtual Economics, 1(1), 66-83. https://doi.org/10.34021/ve.2018.01.01(5)
- Dzwigol, H., & Dzwigol-Barosz, M. (2018). Scientific research methodology in management sciences. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice, 2(25), 424-437. https://doi.org/10.18371/fcaptp.v2i25.136508
- Fan, B., & Yuan, Y. (2016). Constructing an assessment index system for strategic risk management in coal science and technology enterprises. International Journal of Mining Science and Technology, 26(4), 653-660.
- Florioa, C., & Leonib, G. (2017). Enterprise risk management and firm performance: The Italian case. The British Accounting Review, 49(1), 56-74. https://doi.org/10.1016/j.bar.2016.08.003
- Fyfe, C., Marney, J.P., & Tarbert, H. (2005). Risk adjusted returns from technical trading: a genetic programming approach. Applied Financial Economics, 15(15), 1073-1077. https://doi.org/10.1080/09603100500306709
- Holiash, I., & Danyliuk, I. (2012). Analiz marketynhovykh ryzykiv pidpryiemstva [Analysis of marketing risks of the enterprise]. Ekonomichnyi analiz, 10(4). 59-62 (in Ukrainian).
- Honcharov, V.M., & Rakhmetulina, Zh.B. (2014). Development of effective mechanisms of risk management in entrepreneurial activity.Aktualni problemy ekonomiky, 5, 76-81 (in Ukrainian).
- Hsu, L., Fournier, S., & Srinivasan, S. (2016). Brand architecture strategy and firm value: how leveraging, separating, and distancing the corporate brand affects risk and returns. Journal of the Academy of Marketing Science, 44(2), 261–280.
- Hurzhii, N.M. (2011). System of marketing risks in the activity of the enterprise. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu, 6(4), 167-170 (in Ukrainian).
- Kaminska, B. (2018). Iterative signal processing in anticipatory management of industrial enterprise development. Virtual Economics, 1(1), 53-65. https://doi.org/10.34021/ve.2018.01.01(4)
- Kvilinskyi, O., & Kravchenko, S. (2016). Optimization of innovative project realization conditions. Zeszyty Naukowe Politechniki Poznanskiej. Organizacja i Zarzadzanie,70, 101-111. https://doi.org/10.21008/j.0239-9415.2016.070.07
- Kwilinski, A. (2018a). Mechanism for assessing the competitiveness of an industrial enterprise in the information economy. Research Papers in Economics and Finance, 3(1), 7-16. https://doi.org/10.18559/ref.2018.1.1
- Kwilinski, A. (2018b). Mechanism of formation of industrial enterprise development strategy in the information economy. Virtual Economics, 1(1), 7-25. https://doi.org/10.34021/ve.2018.01.01(1)
- Кwilinski, A. (2018c). Mechanism of modernization of industrial sphere of industrial enterprise in accordance with requirements of the information economy. Marketing and Management of Innovations, 4, 116-128. http://doi.org/10.21272/mmi.2018.4-11
- Kwilinski, A., Dalevska, N., Kravchenko, S: Hroznyi, I,; & Kovalenko, I. (2019). Formation of the entrepreneurship model of e-business in the context of the introduction of information and communication technologies. Journal of Entrepreneurship Education, 22(S1), 1-7.
- Miskiewicz, R. (2019). Challenges facing management practice in the light of Industry 4.0: The example of Poland. Virtual Economics, 2(2), 37-47. https://doi.org/10.34021/ve.2019.02.02(2)
- Mykhailovska-Iasiuchenko, L.V. (2005). Teoretychni osnovy klasyfikatsii marketynhovykh ryzykiv pidpryiemstva [Theoretical basis of classification of marketing risks of the enterprise].Zovnishnia torhivlia: pravo ta ekonomika, 2(3), 177-182 (in Ukrainian).
- Oklander,T. O. (2012). Marketynhovi doslidzhennia tsinovykh ryzykiv promyslovoho pidpryiemstva [Marketing risks for the study of price risks of an industrial enterprise]. Problemy ekonomiky,3, 141-146(inUkrainian).
- Pajak, K., Kaminska, B., & Kvilinskyi, O. (2016). Modern trends of financial sector development under the virtual regionalization conditions. Financial and Credit Activity: Problems of Theory and Practice, 2(21), 204-217.
- Pappas, N. (2017). Risks and marketing in online transactions: a qualitative comparative analysis. Current Issues in Tourism, 20(8), 852-868. https://doi.org/10.1080/13683500.2016.1187586
- Saeidi, P., Saeidi, S.P., Sofian, S., Saeidi, S.P., Nilashic, M., & Mardani, A. (2019). The impact of enterprise risk management on competitive advantage by moderating role of information technology. Computer Standards & Interfaces,63, 67-82.
- Tarasova, H. (2018). Scientific and methodical approach to adaptive diversification of industrial enterprise development under crisis conditions. Virtual Economics, 1(1), 42-52. https://doi.org/10.34021/ve.2018.01.01(3)
- Tkachenko, V., Kwilinski, A., Korystin, O., Svyrydiuk, N., & Tkachenko, I. 2019. Assessment of information technologies influence on financial security of economy. Journal of Security and Sustainability, 8(3), 375-385.
- Vitlinskyy, V.V., & Skitsko, V.I. (2013). Kontseptualni zasady modeliuvannia ta upravlinnia lohistychnym ryzykom pidpryiemstva[Conceptual grounds of modelling and managing logistics risk of an enterprise]. Problemy ekonomiky,4, 246-253 (in Ukrainian).
- Zhao, S., & Zhu, Q. (2018). A risk-averse marketing strategy and its effect on coordination activities in a remanufacturing supply chain under market fluctuation. Journal of Cleaner Production, 171, 1290-1299. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2017.10.107
|