Зміст |
Автори:
Анна П’єтрушка-Ортил, Краківський економічний університет (Польща)
Сторінки: 178-192
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-14
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті визначено, що організаційна культура має прямий вплив на стратегію інноваційного розвитку компанії та є визначальним фактором її конкурентоспроможності. Автором наголошено, що сучасні компанії повинні формувати організаційну культуру ґрунтуючись на новітніх знаннях. При цьому внутрішньо корпоративна культура повинна сприяти залученню працівників у виробничий процес, обмін знаннями між ними та формувати довіру до компанії. Визначено, що традиційні види організаційної культури є конвергентними і взаємодоповнюючими та можуть бути представлені як: ресурсозберігаюча, самонавчальна, інформаційна та розвитку потенціалу. При цьому виокремлено додатковий тип організаційної культури компанії – якісний. Даний тип є оптимальний для функціонування компанії у інноваційній економіці. Автором наголошено, що зосередження на якості наразі є необхідною умовою виживання та розвитку сучасних компаній. Метою статті є опис компонентів якісної організаційної культури польських підприємств різних галузей. Автором систематизовано підходи до визначення сутності якісної організаційної культури, її елементів та детермінант. Для дослідження використано метод теоретично-емпіричної драбини та здійснено в наступній логічній послідовності: TQM впровадження → Організаційна культура → Якісна культура → Якісна організаційна культура. Методологію даного дослідження засновано на соціологічному опитуванні респондентів – підприємства, які функціонують у сфері виробництва, надання послуг та змішаних підприємств. Анкета містила 20 питань закритого типу, більшість з яких має декілька варіантів відповіді. Емпіричні результати дослідження дали підстави зробити висновок про тенденції формування якісної організаційної культури на підприємствах Польщі. Визначено, що проаналізовані підприємства рухаються до фази створення постійної якісної організаційної культури. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути використані менеджерам під час побудови ефективної якісної організаційної культури компанії.
Ключові слова: емпіричне дослідження, підприємство, організаційна культура, якість, культура якості, управління якістю.
Класифікація JEL: D23, L29, M14.
Цитувати як: Pietruszka-Ortyl, A. (2019). The Impact of Organizational Culture for Company’s Innovation Strategy Marketing and Management of Innovations, 3, 178-192. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-14
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Adebajo, D. Kehoe, D. (1998), An evaluation of quality culture problems in UK companies, International Journal of Quality, 3(3): 275-286.
- Al Saifi, S.A. (2015), Positioning organisational culture in knowledge management research, Journal of Knowledge Management, 19 (2): 164-189.
- Ali, H.M., Musah, M.B. (2012), Investigation of Malaysian higher education quality culture and work performance, Quality Assurance in Education, 20(3): 289-309.
- Ambekar, S., Prakash, A., Patyal, V.S. (2019), Role of culture in low carbon supply chain capabilities, Journal of Manufacturing Technology Management, 30(1):146-179.
- Berry, G. (1997), Leadership and the development of quality culture in schools, International Journal of Educational Management, 11(2): 52-64.
- Bugdol, M. (2013), Kultura jakosci jako wyraz filozofii zarzadzania, in: T. Oleksyn (Ed.), Filozofia a zarzadzanie (213-242), Warszawa: Oficyna Wolters Kluwer Polska SA.
- Corfield, A., Paton, R. (2016), Investigating knowledge management: can KM really change organisational culture?, Journal of Knowledge Management, 20(1): 88-106.
- Cronemyr, P., Backstrom, A., Ronnback, A. (2017), Quality culture deployment – using behaviours to explain, diagnose and improve a quality culture, International Journal of Quality and Service Sciences, 9(3/4): 498-518.
- Daneshmandnia, A. (2019), The influence of organizational culture on information governance effectiveness, Records Management Journal, 29(1/2): 18-41.
- Ehlers, U.D. (2009), Understanding quality culture, Quality Assurance in Education, 17(4): 343-364.
- Emond, B., Taylor, J.Z. (2018), The importance of measuring food safety and quality culture: results from a global training survey, Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 10(3): 369-375.
- Endara, Y.M., Ali, A.B., Ab Yajid, M.S. (2019), The influence of culture on service quality leading to customer satisfaction and moderation role of type of bank, Journal of Islamic Accounting and Business Research, 10 (1): 134-154.
- Famiyeh, S., Asante-Darko, D., Kwarteng, A. (2018), Service quality, customer satisfaction, and loyalty in the banking sector: The moderating role of organizational culture, International Journal of Quality & Reliability Management, 35(8): 1546-1567.
- Glinska-Newes, A. (2007), Kulturowe uwarunkowania zarzadzania wiedza w przedsiebiorstwie, Torun: Wydawnictwo Dom Organizatora.
- Golebiowski, M. (2014), Elementy kultury jakosci w organizacji, Studia i Prace Wydzialu Nauk Ekonomicznych i Zarzadzania, 38(1): 33-42.
- Gouda, S. K., Awasthy, P., Krishnan T. S., Sreedevi R., (2019), What does «green quality» really mean?, The TQM Journal, 31(1): 52-69.
- Ingelsson, P., Backstrom, I., Snyder K. (2018), Strengthening quality culture in private sector and health care. What can we learn from applying soft measures?, Leadership in Health Services, 31(3): 276-292.
- Juchnowicz, M. (2012), Zaangażowanie pracowników. Sposoby oceny i motywowania, Warszawa: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne.
- Kaminska B., (2012), Rola kultury organizacyjnej w funkcjonowaniu wspólczesnych przedsiebiorstw, Przeglad Organizacji, 2: 11-15.
- Kane, K., Taylor, J.Z., Teare, R. (2018), Reflections on the theme issue outcomes: Can the culture of safety and quality in organizations be measured and changed?, Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 10(3): 391-396.
- Karakasnaki, M., Psomas, E., Bouranta, N. (2019), The interrelationships among organizational culture and service quality under different levels of competitive intensity: An application in the shipping industry, International Journal of Quality and Service Sciences, https://doi.org/10.1108/IJQSS-10-2017-0096 (accessed 24 May 2019).
- Kaul, A. (2019), Culture vs strategy: which to precede, which to align?, Journal of Strategy
- and Management, 12(1): 116-136.
- Kemenade, E., Hardjono, T.W. (2019), Twenty-first century Total Quality Management: the Emergence Paradigm, The TQM Journal, 31(2): 150-166.
- Khan, B.A., Naeem, H. (2018), The impact of strategic quality orientation on innovation capabilities and sustainable business growth: Empirical evidence from the service sector of Pakistan, International Journal of Quality & Reliability Management, 35(8): 1568-1598.
- Laforet, S. (2016), Effects of organisational culture on organisational innovation performance in family firms, Journal of Small Business and Enterprise Development, 23(2): 379-407.
- Latusek, D. (2008), Rola kultury organizacyjnej w zarzadzaniu wiedza, in: D. Jemielniak, A.K. Koźminski (Ed.), Zarzadzanie wiedza. Podrecznik akademicki (161-191), Warszawa: Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne.
- Lo, T.Y. (2002), Quality culture: a product of motivation within organization, Managerial Auditing Journal, 17(5): 272-276.
- Lobo, R.S., Samaranayake, P., Laosirihongthong, T. (2018), Quality management capabilities of manufacturing industries in the Western Sydney region: Comparative analysis for quality improvement, International Journal of Quality & Reliability Management, 35(6): 1232-1252.
- Manning, L. (2018), The value of food safety culture to the hospitality industry, Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 10(3): 284-296.
- Markowitsch, J. (2018), Is there such a thing as school quality culture? In search of conceptual clarity and empirical evidence, Quality Assurance in Education, 26(1): 25-43.
- Molenda, M. (2012), Znaczenie wartosci organizacyjnych w rozwoju kultury jakosci, Zeszyty Naukowe Politechniki Slaskiej. Seria: Organizacja i Zarzadzanie, 63a(1891): 210-219.
- Nong Ha, N.D., Ngoc Quang, B. (2014), Factors Influencing the Process of Developing Quality Culture at the University of Social Sciences and Humanities, Vietnam National University-Ho Chi Minh City, Asian Journal of Humanities and Social Sciences, 2(4): 1‑9.
- Patyal, V.S., Koilakuntla, M. (2018), Impact of organizational culture on quality management practices: an empirical investigation, Benchmarking: An International Journal, 25(5): 1406-1428.
- Pereira Paro, P.E., Gerolamo, M.C. (2017), Organizational culture for lean programs, Journal of Organizational Change Management, 30(4): 584-598.
- Pietersen, Ch. (2017), Organizational culture: a foundational perspective, African Journal of Economics and Management Studies, 8(3): 262-273.
- Sankowska, A. (2011), Wplyw zaufania na zarzadzanie przedsiebiorstwem. Perspektywa wewnatrzorganizacyjna, Warszawa: Difin.
- Srinivasan, A., Kurey, B. (2014), Creating a Culture of Quality, Harvard Business Review, April: 1-8.
- Sulkowski, L. (2013a), Funkcjonalistyczna wizja kultury organizacyjnej w zarzadzaniu – dominujacy paradygmat i jego krytyka, Problemy Zarzadzania, 11(4): 20-32.
- Sulkowski, L. (2013b), Kultura jakosci w zarzadzaniu, czyli pomiedzy tożsamoscia a kultura organizacyjna, Przedsiebiorczosć i Zarzadzanie, XIV (8): 25-37.
- Taylor, J.Z., Rostron, K.I. (2018), The development of a safety and quality culture assessment tool from a longitudinal, mixed-method research journey, Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 10(3): 313-329.
- Tenji, T., Foley, A. (2019), Testing the readiness of an organisational culture profile to a TQM implementation, The TQM Journal, 31(3): 400-416.
- Tong, C. (2014), The Impact of Knowledge Sharing on the Relationship between Organizational culture and Job Satisfaction: The Perception of Information Communication and Technology (ICT) Practitioners in Hong Kong, International Journal of Human Resources Studies, 5(1): 19-28.
- Troy, K., Schein, L. (1995), The quality culture: manufacturing versus services, Managing Service Quality, 5(3): 45-47.
- Wu, S.J, Zhang, D., Schroeder, R.G. (2011), Customization of quality practices: the impact of quality culture, International Journal of Quality & Reliability Management, 28(3): 263-279.
- Wu, S.J. (2014), The impact of quality culture on quality management practices and performance in Chinese manufacturing firms, International Journal of Quality & Reliability Management, 32(8): 799-814.
- Wyrostek, M. (2012), Wplyw kultury organizacyjnej na jakosć pracy w przedsiebiorstwie, Rynek – Spoleczenstwo – Kultura, 2: 43-49.
|