Зміст |
Автори:
Гаяна Товмасян, Вірменський державний економічний університет (Вірменія) | Академія державного управління Республіки Вірменія (Вірменія)
Сторінки: 22-32
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-02
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статті узагальнено аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання оцінювання ступеня задоволеності споживачів в сфері туризму. Визначено, що ступінь задоволення споживача в сфері туризму залежать від рівня наданих йому послуг та отриманих результатів. Наголошено, що перевищення отриманих результатів споживачів в сфері туризму від їх очікувань сприяє підвищенню рівня лояльності та бази постійних клієнтів туристичних послуг. Основною метою проведеного дослідження є визначення рівня задоволеності споживачів в сфері туризму Вірменії. Відповідно до поставленої мети в роботі на основі панельних даних, сформованих за соціологічним опитуванням 385 туристів Вірменії протягом 2018 року, використано такі методи дослідження як: інтерпретативний феноменологічний аналіз (IPA), визначення рівня короткострокової (CSAT) та довгостроковою (NPS) лояльності клієнтів, матриця важливості-результативності. В роботі розроблено індекс та модель оцінки ступеня задоволеності споживачів в сфері туризму Вірменії. Теоретично обґрунтовано та емпірично підтверджено необхідність впровадження з метою підвищення ступеня задоволеності споживачів в сфері туризму Вірменії наступних заходів: зниження витрат на авіапереліт; збільшення кількості прямих рейсів; поліпшення інфраструктури туризму, якості доріг, громадського транспорту, послуг таксі та рівня туристичних послуг; підвищення рівня компетентності туристичного персоналу та рівня англійської мови; забезпечення захисту навколишнього природного середовища; підвищення маркетингових показників туристичного сектору з метою надання більш докладної інформації про Вірменію за кордоном, тощо. Результати дослідження мають практичне значення і можуть бути прийняті до впровадження державним та приватним секторами у туристичній галузі.
Ключові слова: туризм, модель, безпека, задоволення, феноменологічний аналіз, рівень короткострокової лояльності клієнтів, рівень довгостроковою лояльності клієнтів.
Класифікація JEL: L83, Z32.
Цитувати як: Tovmasyan, G. (2019). Assessment of tourist satisfaction index: evidence from Armenia Marketing and Management of Innovations, 3, 22-32. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-02
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Andreassen, T. W., & Lervik, L. (1999). Perceived relative attractiveness today and tomorrow as predictors of future repurchase intention. Journal of Service Research, 2, 164-172.
- Andreassen, T. W., & Lindestad, B. (1998). The effects of corporate image in the formation of customer loyalty. Journal of Service Marketing, 1, 82-92.
- Bayol, M., Foye, A., Tellier, C., & Tenenhaus, M. (2000). Use a PLS path modeling to estimate the European customer satisfaction index (ECSI) model. Statistica Applicata, 12(3), 361-375.
- BongKoo Lee, Choong-Ki Lee, Jaeseok Lee, (2013) Dynamic Nature of Destination Image and Influence of Tourist Overall Satisfaction on Image Modification, Journal of Vacation Marketing, Volume: 53 issue: 2, page(s): 239-251
- Caruana A., Money, A. H., Berthon, P. R. (2000). Service quality and satisfaction – the moderating role of value. European Journal of Marketing, 34(11), 1338-1353
- Cecile Maunier, Christele Camelis, (2013) Toward an identification of elements contributing to satisfaction with the tourism experience, Journal of Vacation Marketing, Volume: 19 issue: 1, page(s): 19-39,
- Eklof, J. A., (2000). European customer satisfaction index pan-European telecommunication sector report based on the pilot studies 1999. Stockholm, Sweden: European Organization for Quality and European Foundation for Quality Management.
- Fornell, C. (1992). A national customer satisfaction barometer: The Swedish experience. Journal of Marketing, 56, 6-21.
- Fornell, C., Johnson, M. D., Anderson, E.W., Cha, J., & Bryant, B. E. (1996). The American customer satisfaction index: Nature, purpose, and findings. Journal of Marketing, 60, 7-18.
- Johnson, M. D., Gustafsson, A., Andreassen, T. W., Lervik, L., & Cha, J. (2001). The evolution and future of national customer satisfaction index models. Journal of Economic Psychology, 22, 217-245.
- Martilla, J.A., James, J.C. (1977) Importance-Performance Analysis. Journal of Marketing, 41, 77-79
- Oliver, R. L. (1997). Satisfaction: A Behavioural Perspective on the Consumer. The McGraw-Hill Companies, Inc., New York.
- Oliver R. L., Winer R. S., (1987) «A framework for the formation and structure of consumer expectations: review and propositions», Journal of Economic Psychology, v. 8, pp. 469-499.
- Poisz, T.B.C. and Von Grumbkow, J. (1988). Economic wellbeing, job satisfaction, income evaluation and consumer satisfaction: an integrative attempt. In Van Raaij, W.F, Weldhoven, G.M. and Warnyerd, K.E. (Eds). Handbook of economic psychology. Netherlands. Kluwer Academic Publishers Kotler, P. (2003), «Marketing Management», (5th ed.). Pearson Education, Inc.
- Social-Economic Situation of the RA in January-December (2018), p. 135, Statistical Committee of the RA, URL: https://www.armstat.am/file/article/sv_12_18a_421.pdf (in Armenian) (Accessed: 05.05.2019)
- Wang Y., Lo H. P., Yang Y., (2004), «An integrated framework for service quality, customer value, satisfaction: evidence from China’s telecommunication industry», Information Systems Frontiers, v. 6, pp. 325-340.
- Yang, X., Tian, P., & Zhang, Z. (2000). A comparative study on several national customer satisfaction indixes (CSI). URL: https://www.van-haaften.nl/images/documents/pdf/A%20Comparative%20Study%20on%20Several%20National%20Customer%20 Satisfaction.pdf (Accessed: 05.05.2019)
|