Зміст |
Автори:
М. Г. Лазарева, Національний університет «Києво-Могилянська академія» (Україна).
Сторінки: 82-97
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-07
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Основною метою дослідження є розробка інструменту оцінки збалансованості продуктового портфеля компанії, за допомогою якого можна визначити захищеність його конкурентної позиції. У якості такого інструменту пропонується матриця позиціонування. У якості показника збалансованості продуктового портфеля виступає золотий перетин. Актуальність даного дослідження полягає в тому, що в даний час не існує загальноприйнятого критерію для визначення ступеня збалансованості продуктового портфелю, і що існуючі інструменти матричного аналізу не повністю забезпечують адекватну оцінку захищеності конкурентної позиції. Дослідження теми статті здійснюється в наступній логічній послідовності: автор доводить правомірність використання золотого коефіцієнта як основного показника для оцінки збалансованості продуктового портфеля, а потім пропонує алгоритм оцінки визначення ступеню захищеності конкурентної позиції; далі автор розглядає сучасні методи оцінки продуктового портфеля, потім надає методику побудови матриці позиціонування та інтерпретації результатів з використанням практичних прикладів; далі йдуть висновки щодо застосовності запропонованого підходу та інструменту. У статті запропоновано авторський варіант вирішення питання оцінки захищеності конкурентної позиції продуктового портфеля. Розроблено інструмент аналізу портфеля – матриця позиціонування, яка передбачає різне поєднання темпів зростання ринку та частки конкретної продукції / групи товарів / брендів на ній. У цьому випадку чиста вартість продуктового портфеля розраховується як функція бізнес-вартості компанії. Сформульовано критерії збалансованості товарного портфеля, які базуються на пропорції «золотого співвідношення». Конкурентна позиція продуктового портфеля буде захищена, коли темпи зростання продукту / групи товарів / бренду дорівнюють або перевищують темпи зростання ринку, а частка ринку для групи товарів з часом або залишається на тому ж рівні, або зростає. Результати дослідження можуть бути корисними для подальшого розвитку підходів та інструментів для оцінки конкурентної позиції компанії. Матриця позиціонування вже показала свій потенціал на практиці і буде корисною при оцінці конкурентних позицій компанії у якості основного або допоміжного інструменту.
Ключові слова: збалансованість продуктового портфеля, золотий перетин, конкурентна позиція, матриця позиціонування, продуктовий портфель.
Класифікація JEL: M31, G32.
Цитувати як: Lazareva, M. (2019). Positioning matrix as an assessment tool for security level of a product portfolio competitive position Marketing and Management of Innovations, 4, 82-97. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.4-07
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Best, R. (2018). Marketing ot potrebitelia [Marketing from the consumer]. M.: Mann, Ivanov i Ferber [in Russian].
- Erlih, A. (1996). Tekhnicheskij analiz tovarnyh I finansovyh rynkov [Technical Analysis Handbook for the Commodity and Financial Markets]. M.: INFRA-M [in Russian].
- Iasinskii, S.A. (2008). «Zolotoe» sechenie v standartizatsii i teorii izmereniia [«Golden» section in the standardization and measurement theory]. SPb.: VAS [in Russian].
- IFC rules. Retrieved from: URL: https://www.ifc.org/wps/wcm/connect/d6e5dd004d6fa1b085d1b548b49f4568/ECA-CR_OPRISK_training-RU.pdf?MOD=AJPERES.
- Ivanus, A.I. (2012). Garmonichnoe upravlenie innovatsionnoi ekonomikoi v usloviiakh neopredelennosti [Harmonious management of innovative economy in conditions of uncertainty]. M.: Book house «LIBROKOM» [in Russian].
- Hitskov, D.E. (2012). Algoritmy, metody I programmnye sredstva intellektualnoj podderzhki prinyatiya upravlencheskih reshenij v ekonomicheskih sistemah holdingovogo tipa [Algorithms, methods and software tools of intellectual support of making managerial decisions in holding type economic systems]. Extended abstract of candidat’s thesis: Voronezh [in Russian].
- Kirillova, L.N., & Ziyangulova A.R. (2010). Ispolzovanie principa zolotogo secheniya v garmonizacii struktury balansa predpriyatiya [Use of the golden section principle in the harmonization of the balance of the enterprise structure]. EconPapers, 17, 111–118 [in Russian].
- Khutorskoi, P.A., & Stepura, V.A. (2017). Metodicheskie aspekty upravleniia produktovym portfelem proizvodstvennogo predpriiatiia [Methodical aspects of managing the product portfolio of a manufacturing enterprise]. Eastern Europe: Economics, Business and Management, 6 (11), 189–194 [in Russian].
- Korobko, V.I. (1998). Zolotaia proportsiia I problem garmonii sistem [Golden proportions and problems of harmony of systems]. M.: publishing house of the association of construction universities of the CIS countries [in Russian].
- Kryuchkova, I. (2008). Strukturirovanie ekonomiki: dejstvie zakona zolotogo secheniya [Structuring the economy: the operation of the Golden Section Law]. Kiev: Institute of Evolutionary Economics. Retrieved from http://iee.org.ua/ru/publication/101/ [in Russian].
- Kulinich, A. (2005). Plokhoi portfel’ – odna iz prichin otsutstviia pribyli [A bad portfolio is one of the reasons for the lack of profit]. Sales management, 6, 47–53 [in Russian].
- Loginova, N.A., & Nikitina I.A. (2015). Koncepciya «Zolotoe sechenie» kak osnova ekonomicheskoj bezopasnosti razvitiya transportnogo rynka [The concept of «Golden Section» as the basis of economic security of the transport market development]. service theory and practice, 2 (24), 61-64 [in Russian].
- Mehrfi, Dzh.Dzh. (1996). Tekhnicheskij analiz f’yuchersnyh rynkov: teoriya I praktika [Technical Analysis of the Future Markets: a Comprehensive Guide to Trading and Methods and Applications]. M.: Sokol [in Russian].
- Mintsberg, G. (2013). Strategicheskoe safari: Ekskursiia po debriam strategicheskogo menedzhmenta [Strategic Safari: Excursion to the Degree of Strategic Management]. M.: Al’pina Pablisher (Seriia «Skolkovo») [in Russian].
- Pankova, N.V. (2013). Analiz innovacionnyh I rutinerskih processov v torgovle s pomoshyu proporcii Pareto I zolotoj proporcii Leonado da Vinchi [Analysis of innovative and routine processes in trade using the Pareto proportion and the golden proportion of Leonardo da Vinci]. Problems of modern economics, 4(48), 342-344 [in Russian].
- Prangishvili, I.V., & Ivanus A.I. (2004). Sistemnaya zakonomernost «zolotogo secheniya», sistemnaya ustoychivost I garmoniya [System regularity of the «golden section», system stability and harmony]. Management Problems, 2, 2–8 [in Russian].
- Ren’I, A. (1980). Variatsii na temu Fibonachchi. Trilogiia o matematike [Variations on the theme of Fibonacci. A trilogy about mathematics]. M.: Mir [in Russian].
- Semiglazov, A.M., & Semiglazov V.A. (2009).K voprosu ispolzovaniya «zolotogo secheniya» v ekonomiko-upravlencheskih zadachah [To the question of using the «golden section» in economic and management problems]. Upravlenie, vychislitelnaya tehnika I informatika. Doklady TUSURA ,1(19), part 1, 162-167 [in Russian].
- Shenyagin, V.P. (2013). Proyavlenie garmonii v ekonomike [The harmony manifestation in economy]. Economic Journal, 30, 30-45 [in Russian].
- Shevelev, I.M., Marutaev, M.A., Shmelev, I.A. (1990). Zolotoe sechenie: tri vzglyada na prirodu garmonii [golden ratio: three views on the nature of harmony]. M.: Stroyizdat [in Russian].
- Soroko, E.M. (2006). Zolotye secheniia, protsessy samoorganizatsiii evoliutsii sistem: Vvedenie v obshchuiu teoriiu garmonii sistem [Golden sections, processes of self-organization and evolution of systems: Introduction to the general theory of harmony of systems]. M.: Kom Kniga [in Russian].
- Tompson, A.A. & Striklend A.J. (1998). Otsenka diversifitsirovannogo portfelia s ispol’zovaniem matrichnogo analiza [Evaluation of a diversified portfolio with the use of matrix analysis]. M.: UNITI [in Russian].
- Vlasova, L. (2006). Magicheskie chisla biznesa [Magical Business Numbers]. Ekonomika I zhizn, 37, 9147 [in Russian].
- Dimovski, V., & Uhan, M. (2012). Management from a natural perspective: Discovering the meaning of Fibonacci numbers for management. V: EBR 2012 2nd Annual Conference 2012. Ljubljana, November 29–30. [Work in progress]. Retrieved from https://editorialexpress.com/cgibin/conference/download.cgi?db_name=EBR2012&paper_id=27(accessed:03.09.2018).
- Dooly, R. Art, the Golden Mean, and the Brain. Retrieved from https://www.neurosciencemarketing.com/blog/articles/golden-mean-brain.htm.
- Lazareva, M. (2014). Innovative tools of a holding portfolio analysis: Positioning matrix. Economic Annals-XXI, 7–8(1), 80–83.
- McWhinnie, H.J. (1986). A review of the use of symmetry, the Golden Section and dynamic symmetry in contemporary art. The MIT Press, 19 (3), 241–245.
- Nagji, B., Tuff G. (2012). Managing your innovation portfolio. Harvard Business Review, 90 (5), 66–74.
- Nikolic, S.T., Cosic I., Pecujlija M., Miletic A. (2011). The effect of the «golden ratio» on consumer behavior. African Journal of Business Management, 5 (20), 8347–8360.
- Pentago, C. 2018. Applying the Golden Ratio in Modern Designs. Hongkiat. Retrieved from https://www.hongkiat.com/blog/golden-ratio-in-moden-designs/.
- Tabatabaei, M. (2016). The use of the Golden Ratio in the management for increased efficiency of resources. Retrieved from https://www.researchgate.net/project/The-use-of-the-Golden-Ratio-in-the-management-for-increased-efficiency-of-resources.
- Thomas, P., Chrystal, A. (2013). Explaining the «Buy One Get One Free» promotion: The golden ratio as a marketing tool. American Journal of Industrial and Business Management, 3 (8),655–673.
- Seeger, J. A. (1984). Reversing the images of BCG’s Growth Share Matrix. Strategic Management Journal, 5, 93–97.
- Stakhov, A., Olsen, S. (2009). The Mathematics of Harmony − From Euclid to contemporary Mathematics and Computer Science. London: World Scientific Publishing Company. Series in Knots and Everything (Book 22).
|