Зміст |
Автори: Сторінки: 192-199 Мова: Англійська DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-15
Розширена анотація українською мовою Метою статті є аналіз корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) як невід’ємної складової забезпечення сталого розвитку. Автором зазначено, що КСВ передбачає врахування соціальних та екологічних питань при формуванні стратегії розвитку компаній та побудови системи комунікації зі стейкхолдерами. Систематизація літературних джерел з окресленої тематики дозволила виявити схожість у підходах до визначеннях сутності КСВ. У статті проаналізовано компанії відповідно до рівня сприйняття та впровадження принципів КСВ, що дозволило обґрунтувати наявні розриви у сприйнятті КСВ. Автором виділено наявність десятирічного розриву та визначено, що на перших етапах розвитку теорії корпоративного управління, КСВ розглядалась як добровільний інструмент корпоративного управління. У статті висунуто наступні гіпотези: рівень сприйняття КСВ однаковий серед підприємств у країнах, що розвиваються; за умови виявлення розривів, період їх тривалості для компаній різних секторів економіки – різний. Детерміновану вибірку сформовано на основі результатів опитування працівників 80 компаній щодо їх рівня поінформованості про цілі та принципи КСВ, мотивації її впровадження, а також бар’єрі’в та переваг КСВ. Враховуючи отримані результати, сформовано перевернутий трикутник знань, характерний підприємствам Марокко. Визначено, що працівники малих та середніх підприємств (питома вага яких складає – 95% у марокканській економіці) сприймають КСВ як таку, що існувала у 70-х роках ХХ ст. У свою чергу, працівники великих компаній та корпорацій (питома вага яких складає – 5%) КСВ сприймається як імператив забезпечення конкурентоздатності на міжнародному ринку. При цьому встановлено, що малі та середні підприємства, а також великі компанії по-різному сприймають КСВ, однак, мають аналогічне сприйняття КСВ у випадку зростання бізнесу або виходу на міжнародний ринок. У статті доведено, що впровадження системи підвищення кваліфікації в компаніях з використанням інформаційних технологій забезпечить підвищення рівня поінформованості про принципи та цілі КСВ, що тим самим сформує передумови для поширення КСВ серед компаній. Отримані результати дослідження можуть бути використані менеджментом компаній при формуванні стратегій виходу на міжнародний ринок. Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність, країни, що розвиваються, еволюція корпоративної соціальної відповідальності, управління IT знаннями. Класифікація JEL: J50, M19. Цитувати як: Soudi, N. (2020). IT Knowledge Management: Extending Principals of CSR Marketing and Management of Innovations, 1, 192-199. https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-15 Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International LicenseСписок використаних джерел
|
Контакти
Сумський державний університет
вул. Харківська, 116,
м. Суми, Україна, 40007
e-mail: mmi@fem.sumdu.edu.ua