Зміст |
Автори:
Пpаузе Гуннар, Талліннський технологічний університет (Естонія)|Бізнес-Школа Вісмара|Університет Вісмара (Німеччина) Хоффманн Томас, Талліннський технологічний університет (Естонія).
Сторінки: 265-273
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-22
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
У статі авторами проаналізовано особливості новітніх методів управління спільними ресурсами, на прикладі зелених транспортних коридорів ЄС. На основі результатів узагальнення досвіду країн ЄС встановлено, що зелені транспортні коридори є «стійкими логістичними рішеннями для перевезення вантажів із спільними ресурсами мультимодальними транзитними шляхами з їх концентрацією між основними транспортними вузлами». Незважаючи на те, що зелені транспортні коридори функціонують у країнах ЄС тривалий час, наразі залишається низка питань, що потребують подальших досліджень, а саме: інноваційні технології управління зеленими транспортними коридорами; маркетингові інструменти в управлінні зеленими транспортними коридорами. Авторами систематизовано науковий доробок щодо впливу впровадження системи смарт-контрактів та блокчейн-технологій на ефективність управління зеленими транспортними коридорами. При цьому проаналізовано перспективи та загрози застосовування смарт-контрактів для забезпечення правової безпеки при управлінні та розподілі прав на управління спільними ресурсами. Авторами визначено, що смарт-контракти можуть розглядатися як комп’ютеризовані протоколи транзакцій для виконання базових юридичних договорів щодо зниження трансакційних витрат за допомогою відстежуваних та незворотних транзакцій блокчейн-технологією. Результати дослідження підтвердили гіпотезу про високий потенціал смарт-контрактів при зміцненні кооперативних бізнес-структур та підприємницькій колоборації. У статті визначено, що використання смарт-контрактів з метою розповсюдження доступу до спільних ресурсів сприяє правовій визначеності та справедливому співвідношенню інтересів залежно від форми та рівня доступу учасників до зелених транспортних коридорів. Однак, у випадку неналежного виконання обов’язків та зміни зовнішніх факторів, смарт-контракти не забезпечують відповідного захисту аутсайдерів-учасників зеленого транспортного коридору. Результати аналізу можливостей та загроз використання смарт-контрактів підтвердили їх значну роль у доступі до ресурсів спільної власності.
Ключові слова: ресурси спільної власності, спільне управління, блокчейн, смарт-контракти, зелені транспортні коридори.
Класифікація JEL: M1, M2, K4.
Цитувати як: Prause, G., Hoffmann., T. (2020). Innovative Management of Common-Pool Resources by Smart Contracts Marketing and Management of Innovations, 1, 265-273. https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-22
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- COM. (2007). Communication from the Commission: Freight Transport Logistics Action Plan. Commission of European Communities. Brussels, 18.10.2007. Retrieved from http://aei.pitt.edu/96122/1/COM_(2007)_607_final.pdf
- COM. (2011). Roadmap to a Single European Transport Area – Towards a competitive and resource efficient transport system. Commission of European Communities. Brussels, 28.03.2011. Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2011:0144:FIN:EN:PDF
- De Filippi, P., & Wright, A. (2019). Blockchain and the Law. The Rule of Code, Harvard University Press, ISBN 9780674241596
- EWTC 2. (2012). Green Corridor Manual–Task 3B of the EWTC II project. Femern (2019). Retrieved from https://femern.com/en
- Hoffmann, T. (2019a). Smart Contracts and Void Declarations of Intent. Cappiello, C.; Ruiz Carmona, M. (Ed.). Information Systems Engineering in Responsible Information Systems (168−175). Heidelberg: Springer International Publishing. [CrossRef]
- Hoffmann, T., & Prause, G. (2018). On the regulatory framework for last-mile delivery robots. Machines, 6(3) (33). [Google Scholar] [CrossRef]
- Hoffmann, T., & Skwarek, V. (2019b). Blockchain, Smart Contracts und Recht Smart Contracts als Risiko für Informatiker. Informatik Spektrum, 42 (3), 197−204. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hofmann, E., Strewe, U., & Bosia, N. (2018). Supply Chain Finance and Blockchain Technology, Springer. [Google Scholar]
- Hunke, K., & Prause, G. (2013). Management of green corridor performance. Transport and Telecommunication, 14(4), 292-299. [Google Scholar] [CrossRef]
- Jacobs, F. R., Chase, R. B. (2014). Operations and Supply Chain Management (14th edition). New York, NY McGrawHill. [Google Scholoar]
- Mannan, M. (2018). Fostering Worker Cooperatives with Blockchain Technology: Lessons from the Colony Project. Erasmus L. Review, 3, 190. [Google Scholar] [CrossRef]
- Metzger, A., Neubauer, A., Bohn, P., & Pohl, K. (2019). proactive process adaptation using deep learning ensembles. In: Giorgini, P.; & Weber, B., (eds), 31st Int’l Conference on Advanced Information Systems Engineering (CAiSE 2019), Rome, Springer.
- Norta, A. (2016, November). Designing a smart-contract application layer for transacting decentralised autonomous organisations. In International Conference on Advances in Computing and Data Sciences (pp. 595-604). Springer, Singapore. [Google Scholar]
- Norta, A., Grefen, P., & Narendra, NC. (2014). A reference architecture for managing dynamic inter-organisational business processes. Data & Knowledge Engineering, 91, 52-89. [Google Scholar][CrossRef]
- Norta, A., Ma, L., Duan, Y., Rull, A., Kolvart, M., & Taveter, K. (2015). eContractual choreography-language properties towards cross-organisational business collaboration. Journal of Internet Services and Applications, 6(1), 8. [Google Scholar] [CrossRef]
- Olaniyi, EO, & Reidolf, M. (2015). Organisational innovation strategies in the context of smart specialisation. Journal Security and Sustainability Issues, 5. [Google Scholar]
- Osterwalder, A. (2004). The business model ontology a proposition in a design science approach (Doctoral dissertation, Universite de Lausanne, Faculte des hautes etudes commerciales). [Google Scholar]
- Ostrom, E. (1990). Governing the commons: The evolution of institutions for collective action, Cambridge university press. [Google Scholar]
- Ostrom, E. (2009). A general framework for analysing sustainability of social-ecological systems. Science, 325(5939), 419-422. [Google Scholar] [CrossRef]
- Philipp, R., Prause, G., & Gerlitz, L. (2019). Blockchain and Smart Contracts for Entrepreneurial Collaboration in Maritime Supply Chains. Transport and Telecommunication Journal, 20(4), 365−378. [Google Scholar] [CrossRef]
- Prause, G., & Boevsky, I. (2019). Smart contracts for smart rural supply chains. Bulgarian Journal of Agricultural Science, 25(3), 454−463. [Google Scholar]
- Prause, G., & Hoffmann, T. (2017). Cooperative Business Structures for Green Transport Corridors. Baltic Journal of European Studies, 7(2), 3–27. [Google Scholar]
- Prokopenko, O., Omelyanenko, V., & Tirto, T. (2019). Security issues of system innovation strategies. In Web of Conferences (Vol. 65, p. 03006). EDP Sciences. [Google Scholar] [CrossRef]
- Szabo, N. (1997). Formalising and securing relationships on public networks. First Monday 2(9). [Google Scholar]
- Udokwu, C., Kormiltsyny, A., Thangalimodziz, K., & Norta, A. (2018). The state of the art for blockchain-enabled smart-contract applications in the organisation.In 2018 Ivannikov Ispras Open Conference (ISPRAS) (pp. 137-144). IEEE. [Google Scholar] [CrossRef]
|