Зміст |
Автори:
Ірина Саух, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3812-6579 Житомирський державний університет імені Івана Франка (Україна) Ольга Вікарчук, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-7574-5347 Житомирський державний університет імені Івана Франка (Україна)
Сторінки: 65-80
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2021.1-06
Отримано: 13.09.2020
Прийнято: 05.01.2021
Опубліковано: 30.03.2021
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Роль менеджменту, як одного із головних факторів у забезпеченні ефективності та конкурентоспроможності економіки країн, що розвиваються, набула значної популярності протягом минулого століття. При цьому систематизація наукових напрацювань засвідчила, що дослідження креативного менеджменту або креативності в менеджменті є одними з основних напрямків сучасних наукових досліджень. Виходячи із вищезазначеного, головною метою дослідження є аналіз основних напрямків наукових досліджень, присвячених питанням креативного менеджменту та креативності у менеджменті. У роботі авторами розкрито сутність концепції «креативного менеджменту» як однієї зі складових системи управління підприємством. Вихідними даними для дослідження стали наукові публікації, представлені у наукових базах даних Scopus та Web of Science. Вибірка дослідження сформована без часових обмежень. Результати аналізу динаміки публікаційної активності свідчать про те, що популярність досліджуваної тематики почала зростати з 2004 року у базі даних Scopus та з 2006 року у базі даних Web of Science. При цьому середній рівень зростання наукових публікацій з 2004 по 2018 роки становив 50% у базі даних Scopus та 39% у базі даних Web of Science. Практичну реалізацію даного дослідження було здійснено з використання інструментарію програмного забезпечення VOSviewer. За результатами візуалізовано 8 кластерів тематичних напрямів досліджень, які мають тісні зв’язки. Найбільший кластер сформовано із 60 термінів, серед яких: великі дані, торгівля, комунікація, конкуренція, конкурентоспроможність, креативний менеджмент, креативне суспільство, інформація та комунікації, інформаційне суспільство, управління інформацією, інформаційна система, інформаційні технології, система бази знань, управління знаннями, МСП, опитування, стратегічне планування, сталий розвиток, технологічний розвиток тощо. При цьому другий кластер вказує на напрямки досліджень у сфері міської економіки та розвитку креативної економіки. Таким чином, результати дослідження дають підстави стверджувати, що захист прав інтелектуальної власності є важливою складовою креативного менеджменту або креативності у менеджменті. У статті автори приходять до висновку, щодо постійно зростальної тенденції у розширенні частки організаційно-управлінських інновацій в управлінні організацією.
Ключові слова: креативний менеджмент, креативність в менеджменті, креативна економіка.
Класифікація JEL: M10, O30, O10.
Цитувати як: Saukh, I., & Vikarchuk, O. . (2021). Creativity in management and creative management: meta-analysis Marketing and Management of Innovations, 1, 65-80. https://doi.org/10.21272/mmi.2021.1-06
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Banks, M., & Hesmondhalgh, D. (2009). Looking for work in creative industries policy. International journal of cultural policy, 15(4), 415-430. [Google Scholar] [CrossRef]
- Banks, M., Calvey, D., Owen, J., & Russell, D. (2002). Where the art is: Defining and managing creativity in new media SMEs. Creativity and innovation management, 11(4), 255-264. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bennett, A. C. (1979). Creative management engineers foster communication, change. Hospitals, 53(2), 101-103. [Google Scholar]
- Beswick, D. G. (1988). Prospects for the 1990s: A New Phase of Development in Australian Higher Education. Higher Education Quarterly, 42(2), 162-178. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bliss, D. (1970). Creative management-dealing with change by design. Public welfare, 28(3), 265-270.
- Boiarko, I. M. (2016). Praxeological and situational approaches in the formation of strategic accounting. Financial and credit activities: problems of theory and practice, 2(21), 80-90. [CrossRef]
- Bordinat, G. (1961). Creative Design for Creative Management (No. 610130). SAE Technical Paper. [CrossRef]
- Burstiner, I. (1977). Creative management training for department store middle managers: An evaluation. The Journal of Creative Behavior, 11(2), 105-108. [Google Scholar] [CrossRef]
- Donegan, M., & Lowe, N. (2008). Inequality in the creative city: is there still a place for «old-fashioned» institutions?. Economic Development Quarterly, 22(1), 46-62. [Google Scholar] [CrossRef]
- Edwards, L., Klein, B., Lee, D., Moss, G., & Philip, F. (2013). Framing the consumer: Copyright regulation and the public. Convergence, 19(1), 9-24. [Google Scholar] [CrossRef]
- Esen, U. B., & Özlem, A. T. A. Y. (2020). Turkiye’nin yaratıcı Sehirleri. Bilig, (92), 29-54. [Google Scholar] [CrossRef]
- Farida, N., Nugraha, H. S., Naryoso, A., & Ardyan, E. (2021). SMEs Development Strategy Model Based on Creative Economy With Quadruple Helix Approach. International Journal of Social Ecology and Sustainable Development (IJSESD), 12(1), 33-46. [Google Scholar]
- Flew, T. (2012). The Creative Industries, Culture and Policy. [Google Scholar]
- Florida, R. (2011). Globalization: Part I. The wiley-blackwell companion to human geography (pp. 283-297) [Google Scholar] [CrossRef]
- Gertler, M. S. (2010). Rules of the game: The place of institutions in regional economic change. Regional Studies, 44(1), 1-15. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gregory, K. B., Vidic, R. D., & Dzombak, D. A. (2011). Water management challenges associated with the production of shale gas by hydraulic fracturing. Elements, 7(3), 181-186. [Google Scholar] [CrossRef]
- Keane, M. (2007). Created in China: The great new leap forward. Routledge. [Google Scholar]
- Kuzior, A., Kwilinski, A., & Tkachenko, V. (2019). Sustainable development of organizations based on the combinatorial model of artificial intelligence. Entrepreneurship and Sustainability, 7(2), 1353-1376. [CrossRef]
- Kuznetsova A., Kalynets K., Kozmuk N. (2018). Innovative management in global financial csr governance. Marketing and management of innovations, 2. P. 262-269. [CrossRef]
- Kuznyetsova A. Ya., Zherebylo I. V., Klipkova O. I., Kozmuk N. I. (2019). Creation of the value of national enterprises with the help of the innovation centers in the cluster formations. Financial and credit activities: problems of theory and practice, 2(29), 391-402. [Google Scholar] [CrossRef]
- Markusen, A., Wassall, G. H., DeNatale, D., & Cohen, R. (2008). Defining the creative economy: Industry and occupational approaches. Economic development quarterly, 22(1), 24-45. [Google Scholar] [CrossRef]
- Morris, M. G. (2000). The effects of structure and its dynamics on the ecology and conservation of arthropods in British grasslands. Biological conservation, 95(2), 129-142. [Google Scholar] [CrossRef]
- Neuwirth, R. J. (2013). The Future of the ‘Culture and Trade Debate’: A Legal Outlook. Journal of World Trade, 47(2). [Google Scholar]
- Nurani, N., Maya, Y., & Kaniawati, K. (2020). Protection of the IPR (Intellectual Property Rights) for the Culinary Industry through Law No. 30 Of 2000 Concerning Trade Secrets Related to Franchise Agreements Supporting Indonesian Creative Economy Growth. International Journal of Psychosocial Rehabilitation, 24(2). [Google Scholar]
- Pointer, D. D. (1976). Catholic hospitals’ dual nature complicates labor relations strategy. Hospital progress, 57(2), 58-61. [Google Scholar]
- Rausser, G., Strielkowski, W., & Štreimikienė, D. (2018). Smart meters and household electricity consumption: A case study in Ireland. Energy & Environment, 29(1), 131-146. [CrossRef]
- Rodríguez Gómez, A. E., & Rojas Rosario, H. A. (2018). Aplicaciones móviles: protección jurídica desde el ámbito de la propiedad intelectual en Colombia (Mobile Applications (APPS): Legal Protection From the Field of Intellectual Property). La Propiedad Inmaterial, (26). [Google Scholar]
- Rosiek-Kryszewska, A., & Rosiek, A. (2018). The Impact of Management and Leadership Roles in Building Competitive Healthcare Units. In Healthcare Administration for Patient Safety and Engagement (pp. 13-30). IGI Global. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rosyadi, S., Kusuma, A. S., Fitrah, E., Haryanto, A., & Adawiyah, W. (2020). The Multi-Stakeholder’ s Role in an Integrated Mentoring Model for SMEs in the Creative Economy Sector. SAGE Open, 10(4). [Google Scholar] [CrossRef]
- Sengun, H. (2016). Innovation in Health Care Delivery. Haseki Tıp Bulteni, 54, 194-198. [CrossRef]
- Storper, M., & Manville, M. (2006). Behaviour, preferences and cities: Urban theory and urban resurgence. Urban studies, 43(8), 1247-1274. [Google Scholar] [CrossRef]
- Teresa, B. F., & Zitcer, A. (2020). The specter of the «art-less city»: Locating artists in Philadelphia’s creative economy. Journal of Urban Affairs, 1-20. [Google Scholar] [CrossRef]
- Tkachenko, V., Kwilinski, A., Tkachenko, I., & Puzyrova, P. (2019). Theoretical and Methodical Approaches to the Definition of Marketing Risks Management Concept at Industrial Enterprises. Marketing and Management of Innovations, 2, 228-238. [CrossRef]
- Vasylieva, T., Bilan, Y., Starchenko, L., & Woźniak, A. (2020). Green Intellectual capital for sustainable business model: bibliometric analysis. In Proceedings of the 34th International Business Information Management Association (IBIMA) conference. Retrieved from [Link]
- Waitt, G., & Gibson, C. (2009). Creative small cities: Rethinking the creative economy in place. Urban studies, 46(5-6), 1223-1246. [Google Scholar] [CrossRef]
- WEF. (2020). The Future of Jobs Report. Retrieved from [Link]
- Yakymchuk, B. A., Chystiak, O. V., Padalka, R. G., Moskalyk, H. F., & Denha, N. M. (2020). Fostering Cognitive and Creative Thinking Styles Using Educational Tools Aimed at the «Creative Economy» Model in the Process of Vocational Education and Training. Psychology and education, 57(1), 01-07. [Google Scholar]
- Yue, Z., & Zhao, K. (2020). Understanding the Effectiveness of Higher Education System: Evidences from Market Outcomes of Early University Graduates in Seven European Countries. Sustainability, 12(18), 7761. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zelina, M. (1992). Creativization of Personality-the Need to Study it. Studia psychologica, 34(4), 367. [Google Scholar] []
- Zhou, F., He, Y., Ma, P., & Mahto, R. V. (2020). Knowledge management practice of medical cloud logistics industry: transportation resource semantic discovery based on ontology modelling. Journal of Intellectual Capital. [Google Scholar] [CrossRef]
|