Зміст |
Автори:
Фікрат Валі Гулієв, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2168-1039 Ph.D., Азербайджанський університет співробітництва, Азербайджан
Сторінки: 161-170
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-15
Отримано: 25.03.2022
Прийнято: 11.06.2022
Опубліковано: 30.06.2022
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Незалежно від того, яку позицію компанія займає на ринку, її діяльність передбачає постійний розвиток: впровадження інновацій, удосконалення технологій виробництва/надання послуг, оптимізація бізнес-процесів, розширення клієнтської бази, зростання обсягів продажів тощо. Однією з необхідних умов успішного функціонування компанії є постійний аудит її розвитку. Маркетинговий аудит є ефективним інструментом котрий являє собою всебічну, систематичну, незалежну і періодичну оцінку маркетингової активності компанії. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми підвищення ефективності маркетингової діяльності підприємств харчової промисловості засвідчила відсутність обгрунтованого теоретичного інструментарію організації аудиту маркетингової діяльності підприємств харчової промисловості. В статті розглянуто сутність маркетингового аудиту, як інструменту ефективності бізнесу та його значення в маркетинговій діяльності підприємств харчової промисловості. Обґрунтовано необхідність застосування маркетингового підходу до ведення бізнесу та визначено мету, завдання, інструментарій маркетингового аудиту на підприємствах для досягнення найвищої конкурентоспроможності продукції. Визначено інгібітори використання маркетингового аудиту на підприємствах харчової промисловості. Розглянуто сучасні методи та інструментарій проведення маркетингового аудиту внутрішнього та зовнішнього середовища підприємств. Проведено дослідження критеріїв ефективності маркетингової діяльності підприємств харчової промисловості з метою проведення маркетингового аудиту. Визначено та встановлено передумови для успішного здійснення маркетингового аудиту й управління маркетингом з урахуванням слабких та сильних сторін діяльності підприємства та змін його зовнішнього та внутрішнього середовища. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для керівників компаній при проведенні маркетингового аудиту, визначенні факторів, які впливають на його ефективність.
Ключові слова: харчові продукти, маркетинговий аудит, маркетинговий контроль, ринкові відносини, система маркетингу.
Класифікація JEL: D21, L66, M31.
Цитувати як: Guliyev, F. V. (2022). Marketing Audit in Efficiency of Marketing in the Food Industry Marketing and Management of Innovations, 2, 161-170. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.2-15
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Abdul-Majid, J. (2017). Audit committee independence and a contracting perspective on goodwill impairment: Singaporean evidence. Business: Theory and Practice, 18, 128-13 9. [Google Scholar] [CrossRef]
- Capon, N., Kolchanov, V., McHalbert, J. (2010). Marketing Management: Textbook for universities. St. Petersburg: Peter, 832 p. [Google Scholar]
- Chygryn, O. Y., & Krasniak, V. S. (2015). Theoretical and applied aspects of the development of environmental investment in Ukraine. Marketing and management of innovations, (3), 226-234. [Google Scholar]
- Dkhili, H. (2018). Environmental performance and institutions quality: evidence from developed and developing countries. Marketing and Management of Innovations, 3, 333-244. [Google Scholar] [CrossRef]
- Elsayed Fayed, A. (2021). Artificial Intelligence for Marketing Plan: the Case for E-marketing Companies. Marketing and Management of Innovations, 1, 81-95. [Google Scholar] [CrossRef]
- Guliyev, V., Hajiyev, N., & Guliyev, F. (2019). Factors Affectıng Audıt Qualıty in Corporate Sector. In 37th International Scientific Conference on Economic and Social Development “Socio Economic Problems of Sustainable Development” Book of Proceedings. FEB (pp. 14-15). [Google Scholar]
- Huseynov, F. (2019). Creation of ordinary market institutions and potential of Azerbaijan economy for sustainable development. Economic and Social Development: Book of Proceedings, 385-390. [Google Scholar]
- Kotler, F., & Keller, K. L. (2006). Marketing management. Express course. Trans. With the English. Ed. SG Bozhuk.-St. Petersburg: Peter,-464 p.
- Kupec, V., & Pisar, P. (2021). Auditing and Controlling as a Tool for SME Marketing Risk Management. Marketing and Management of Innovations, 1, 225-235. [CrossRef] [Google Scholar]
- Laczniak, G. R., & Murphy, P. E. (2019). The role of normative marketing ethics. Journal of Business Research, 95, 401-407. [CrossRef] [Google Scholar]
- Lipnicka, D., Dado, J. (2013). Marketing audit and factors influencing its use in practice of companies (from an expert point of view). Journal of competitiveness, 5(4). [Google Scholar]
- Loureiro, Y. K., & Haws, K. L. (2015). Positive affect and malleable mental accounting: an investigation of the role of positive affect in flexible expense categorisation and spending. Psychology & Marketing, 32(6), 670-677 [Google Scholar] [CrossRef]
- Mammadov, A. (2014). Marketing. Textbook. Baku:, 2014. – 667 p.
- McDonald, M. (2000). Strategic marketing planning. St. Petersburg: Peter, 2000. Retrieved from [Link]
- Mian, G. M., Sharma, P., & Gul, F. A. (2018). Investor sentiment and advertising expenditure. International Journal of Research in Marketing, 35(4), 611-627. [Google Scholar] [CrossRef]
- Michalkova, L., Stehel, V., Nica, E., & Durana, P. (2021). Corporate Management: Capital Structure and Tax Shields. Marketing and Management of Innovations, 3, 276-295. [Google Scholar] [CrossRef]
- Anver, Q. A. (2019). Problems in the ensuring macro-economic stability, fiscal policy, provision and improvement of its accounting and analytical challenges in the republic of Azerbaijan. Economic and Social Development: Book of Proceedings, 681-686. [Google Scholar]
- Štager, V., & Odar, M. (2017). Audit fees for the segments of non-listed auditees in Slovenia. Journal of Global Economics, 5(3), 1-8. [Google Scholar]
- Wilson, A. (2002). The marketing audit handbook. London: Kogan, 304 p. [Google Scholar]
- Reports of Chamber of Auditors Azerbaijan for 2014-2020. Retrieved from [Link]
- State Statistical Committee of the Republic of Azerbaijan. (2020). Industry of Azerbaijan, ConEC. Retrieved from [Link]
|