Зміст |
Автори:
Анбер Мухаммед, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-3513-3965 Ph.D., професор, Університет Петри, Йорданія
Сторінки: 103-113
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-09
Отримано: 01.09.2022
Прийнято: 22.09.2022
Опубліковано: 30.09.2022
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Лояльність споживачів часто розглядається як один із вирішальних факторів у визначенні долі організацій. Стрімкий розвиток цифровізації спонукає організації до розробки передових стратегій щодо підвищення конкурентоспроможності та збільшення частки ринку за рахунок використання потенціалу цифрового контенту та розширення цифрових можливостей. Автором зазначено, що останнім часом організації отримали доступ до низки цифрових засобів масової інформації. Це дозволяє їм створити власний бренд, охопити цільових клієнтів та утримувати їх, а також просувати свої продукти. Цифрові медіа стали справжньою революцією та вимагають від організацій додаткових інвестицій у їх розвиток. В основі даного дослідження лежить мета визначити: 1) вплив цифрового контенту-маркетингу та можливостей цифрового маркетингу на його ефективність; 2) вплив ефективності цифрового маркетингу на лояльність клієнтів. Для досягнення поставленої мети було проведено анкетування 187 клієнтів онлайн-ресторанів Йорданії. Емпіричне дослідження проведено за допомогою моделювання структурних рівнянь, які було застосовано для перевірки гіпотез дослідження. За отриманими результатами встановлено, що цифровий контент-маркетинг і можливості цифрового маркетингу мають значний вплив на ефективність цифрового маркетингу. До того, ефективність цифрового маркетингу суттєво впливає на лояльність клієнтів онлайн-ресторанів в Йорданії. Результати дослідження дають підстави стверджувати, що для забезпечення позитивного впливу цифрового маркетингу на лояльність клієнтів, організаціям слід приділяти більше уваги таким критичним факторам, як цифровий контент та цифрові можливості. У статті зазначено, що перспективним напрямком подальших досліджень є вивчення більшої кількості факторів, які впливають на ефективність цифрового маркетингу. Результати дослідження інформують маркетологів, що лояльність клієнтів в епоху цифровізації залежить від здатності створювати, передавати та доставляти цифровий контент за допомогою цифрових технологій. Суттєве значення мають якість цифрового контенту та можливості, які забезпечують цінність для клієнтів.
Ключові слова: цифровий контент-маркетинг, можливості цифрового маркетингу, ефективність цифрового маркетингу, лояльність клієнтів, Йорданія.
Класифікація JEL: M31, C83, C88, D22.
Цитувати як: Mohammad, A (2022). The Impact of Digital Marketing Success on Customer Loyalty Marketing and Management of Innovations, 3, 103-113. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-09
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Abazeed, R. (2020). Impact of strategic capabilities on organizational ambidexterity in the commercial banks in Jordan: The mediating role of knowledge management. Management Science Letters, 10(7), 1445-1456. [Google Scholar][CrossRef]
- Adam, M., Ibrahim, M., Ikramuddin, I., & Syahputra, H. (2020). The role of digital marketing platforms on supply chain management for customer satisfaction and loyalty in small and medium enterprises (SMEs) at Indonesia. International Journal of Supply Chain Management, 9(3), 1210-1220. [Google Scholar]
- Al-Alwan, M., Al-Nawafah, S., Al-Shorman, H., Khrisat, F., Alathamneh, F., & Al-Hawary, S. (2022). The effect of big data on decision quality: Evidence from telecommunication industry. International Journal of Data and Network Science, 6(3), 693-702. [Google Scholar]
- Aldaihani, F. M. F., & Ali, N. A. B. (2019). Impact of relationship marketing on customers loyalty of Islamic banks in the State of Kuwait. International Journal of Scientific & Technology Research, 8(11), 788-802. [Google Scholar]
- Al-Dmour, H. H., Ali, W. K., & Al-Dmour, R. H. (2019). The relationship between customer engagement, satisfaction, and loyalty. International Journal of Customer Relationship Marketing and Management (IJCRMM), 10(2), 35-60. [Google Scholar][CrossRef]
- Al-Hawary, S. I. S. (2012). Health care services quality at private hospitals, from patients perspective: A comparative study between Jordan and Saudi Arabia. African Journal of Business Management, 6(22), 6516-6529. [Google Scholar][CrossRef]
- Al-Hawary, S. I. S. (2013a). The role of perceived quality and satisfaction in explaining customer brand loyalty: mobile phone service in Jordan. International Journal of Business Innovation and Research, 7(4), 393-413. [Google Scholar][CrossRef]
- Al-Hawary, S. I. S. (2013b). The roles of perceived quality, trust, and satisfaction in predicting brand loyalty: the empirical research on automobile brands in Jordan market. International Journal of Business Excellence, 6(6), 656-686. [Google Scholar][CrossRef]
- Al-Hawary, S. I. S., & Alhajri, T. M. S. (2020). Effect of electronic customer relationship management on customers’ electronic satisfaction of communication companies in Kuwait. Calitatea, 21(175), 97-102. [Google Scholar]
- Al-Hawary, S. I. S., & Harahsheh, S. A. M. (2014). Factors affecting Jordanian consumer loyalty toward cellular phone brand. International journal of economics and business research, 7(3), 349-375.[Google Scholar][CrossRef]
- Al-Hawary, S. I. S., & Hussien, A. J. (2016). The Impact of electronic banking services on the Customers Loyalty of Commercial Banks in Jordan. International Journal of Academic Research in Accounting, Finance and Management Sciences, 7(1), 50-63. [Google Scholar][CrossRef]
- Al-Hawary, S. I. S., & Obiadat, A. A. (2021). Does mobile marketing affect customer loyalty in Jordan?. International Journal of Business Excellence, 23(2), 226-250.[Google Scholar][CrossRef]
- Al-khawaldah, R., Al-zoubi, W., Alshaer, S., Almarshad, M., ALShalabi, F., Altahrawi, M., & Al-hawary, S. (2022). Green supply chain management and competitive advantage: The mediating role of organizational ambidexterity. Uncertain Supply Chain Management, 10(3), 961-972.[Google Scholar][CrossRef]
- Al-Nawafah, S., Al-Shorman, H., Aityassine, F., Khrisat, F., Hunitie, M., Mohammad, A., & Al-Hawary, S. (2022). The effect of supply chain management through social media on competitiveness of the private hospitals in Jordan. Uncertain Supply Chain Management, 10(3), 737-746. [Google Scholar][CrossRef]
- Alshawabkeh, R., AL-Awamleh, H., Alkhawaldeh, M., Kanaan, R., Al-Hawary, S., Mohammad, A., & Alkhawalda, R. (2022). The mediating role of supply chain management on the relationship between big data and supply chain performance using SCOR model. Uncertain Supply Chain Management, 10(3), 729-736.[Google Scholar][CrossRef]
- Al-Shorman, H., Alshawabkeh, R., Aldaihani, F., Aityassine, F., Mohammad, A., & Al-Hawary, S. (2021). Drivers of E-training Intention to Use in the private universities in Jordan. International Journal of Data and Network Science, 5(4), 831-836. [Google Scholar][CrossRef]
- Alshurideh, M. T., Al-Hawary, S., Mohammad, A., Al-Hawary, A., & Al Kurdi, A. (2017). The impact of Islamic bank’s service quality perception on Jordanian customer’s loyalty. Jounal of management reseach, 9. [Google Scholar][CrossRef]
- Altarifi, S., Al-Hawary, S. I. S., & Al Sakkal, M. E. E. (2015). Determinants of E-Shopping and its effect on consumer purchasing decision in Jordan. International Journal of Business and Social Science, 6(1). [Google Scholar]
- Andaç, A., Akbiyuk, F., & Karkar, A. (2016). Customer satisfaction factor in digital content marketing: Isparta Province as an example. Int’l J. Soc. Sci. Stud., 4, 124. [Google Scholar][CrossRef]
- Atshaya, S., & Rungta, S. (2016). Digital marketing vs. internet marketing: a detailed study. International Journal of Novel Research in Marketing Management and Economics, 3(1), 29-33. [Google Scholar]
- Bakhtieva, E. (2017). B2B digital marketing strategy: a framework for assessing digital touchpoints and increasing customer loyalty based on Austrian companies from heating, ventilation and air conditioning industry. Oeconomia Copernicana, 8(3), 463-478. [Google Scholar][CrossRef]
- Bala, M., & Verma, D. (2018). A critical review of digital marketing. M. Bala, D. Verma (2018). A Critical Review of Digital Marketing. International Journal of Management, IT & Engineering, 8(10), 321-339. [Google Scholar]
- Baltes, L. P. (2015). Content marketing-the fundamental tool of digital marketing. Bulletin of the Transilvania University of Brasov. Economic Sciences. Series V, 8(2), 111. [Google Scholar]
- Choi, D., & Kim, J. (2004). Why people continue to play online games: In search of critical design factors to increase customer loyalty to online contents. CyberPsychology & behavior, 7(1), 11-24 [Google Scholar][CrossRef]
- Chung, E., Subramaniam, G., & Dass, L. C. (2020). Online learning readiness among university students in Malaysia amidst COVID-19. Asian Journal of University Education, 16(2), 45-58. [Google Scholar][CrossRef]
- Dilham, A., Sofiyah, F. R., & Muda, I. (2018). The internet marketing effect on the customer loyalty level with brand awareness as intervening variables. International Journal of Civil Engineering and Technology, 9(9), 681-695. [Google Scholar]
- El-Adly, M. I. (2019). Modelling the relationship between hotel perceived value, customer satisfaction, and customer loyalty. Journal of Retailing and Consumer Services, 50, 322-332. [Google Scholar][CrossRef]
- Eldahamsheh, M. M., Almomani, H. M., Bani-Khaled, A. K., Al-Quran, A. Z., Al-Hawary, S. I. S., & Mohammad, A. A. (2021). Factors Affecting Digital Marketing Success in Jordan. International Journal of Entrepreneurship, 25, 1-12. [Google Scholar]
- Estiva, E. A., & Diño, M. J. (2020). Development and validation of a standardized tool to measure global health competencies among professional nurses. Enfermeria Clinica, 30, 65-76. [Google Scholar][CrossRef]
- Helmy, I., & Wiwoho, G. (2020). The link between individual factors and salesperson performance in microfinance institutions. Management Science Letters, 10(14), 3387-3394. [Google Scholar][CrossRef]
- Herhausen, D., Miočević, D., Morgan, R. E., & Kleijnen, M. H. (2020). The digital marketing capabilities gap. Industrial Marketing Management, 90, 276-290. [Google Scholar][CrossRef]
- Holliman, G., & Rowley, J. (2014). Business to business digital content marketing: marketers’ perceptions of best practice. Journal of Research in Interactive Marketing, 8(4), 269. [Google Scholar][CrossRef]
- Husnain, M., & Akhtar, M. W. (2015). Relationship marketing and customer loyalty: Evidence from banking sector in Pakistan. Global Journal of Management and Business Research: E-Marketing, 15(10), 1-14. [Google Scholar]
- Kannan, P. K. (2017). Digital marketing: A framework, review and research agenda. International journal of research in marketing, 34(1), 22-45. [Google Scholar][CrossRef]
- Kaushik, R. (2016). Digital marketing in Indian context. International Journal of Computational Engineering and Management, 19(2), 12-17. [Google Scholar]
- Kee, A. W. A., & Yazdanifard, R. (2015). The review of content marketing as a new trend in marketing practices. International journal of management, accounting and economics, 2(9), 1055-1064. [Google Scholar]
- Khan, A., & Islam, M. (2017). The impact of digital marketing on increasing customer loyalty: a study on Dhaka city, Bangladesh. International Journal of Economics, Commerce and Management, 5(4). [Google Scholar]
- Khwaja, M. G., Mahmood, S., & Zaman, U. (2020). Examining the effects of eWOM, trust inclination, and information adoption on purchase intentions in an accelerated digital marketing context. Information, 11(10), 478. [Google Scholar][CrossRef]
- Koerber, A., & McMichael, L. (2008). Qualitative sampling methods: A primer for technical communicators. Journal of business and technical communication, 22(4), 454-473. [Google Scholar][CrossRef]
- Koeswandi, T. A., Fauziyah, A., & Nurfitriya, M. (2020). Digital Marketing Design to Increase Tourism Visit and Maintain the City Image. The International Journal of Business Review (The Jobs Review), 3(1), 11-14. [CrossRef]
- Kotane, I., Znotina, D., & Hushko, S. (2019). Assessment of trends in the application of digital marketing. Scientific Journal of Polonia University, 33(2), 28-35.[Google Scholar][CrossRef]
- Lai, F., Griffin, M., & Babin, B. J. (2009). How quality, value, image, and satisfaction create loyalty at a Chinese telecom. Journal of business research, 62(10), 980-986. [Google Scholar][CrossRef]
- Lai, S. L., Pham, H. H., Nguyen, H. K. T., Nguyen, T. C., & Le, A. V. (2019). Toward sustainable overseas mobility of Vietnamese students: Understanding determinants of attitudinal and behavioral loyalty in students of higher education. Sustainability, 11(2), 383. [Google Scholar][CrossRef]
- López García, J. J., Lizcano, D., Ramos, C. M., & Matos, N. (2019). Digital marketing actions that achieve a better attraction and loyalty of users: An analytical study. Future Internet, 11(6), 130. [Google Scholar][CrossRef]
- Lou, C., & Xie, Q. (2021). Something social, something entertaining? How digital content marketing augments consumer experience and brand loyalty. International Journal of Advertising, 40(3), 376-402. [Google Scholar][CrossRef]
- Low, S., Ullah, F., Shirowzhan, S., Sepasgozar, S. M., & Lin Lee, C. (2020). Smart digital marketing capabilities for sustainable property development: A case of Malaysia. Sustainability, 12(13), 5402. [Google Scholar][CrossRef]
- Mahalaxmi, K. R., & Ranjith, P. (2016). A study on impact of digital marketing in customer purchase decision in Trichy. International Journal for Innovative Research in Science & Technology, 2(10), 332-338. [Google Scholar]
- Makrides, A., Vrontis, D., & Christofi, M. (2020). The gold rush of digital marketing: assessing prospects of building brand awareness overseas. Business Perspectives and Research, 8(1), 4-20. [Google Scholar][CrossRef]
- Mandrou, E., Tsounis, A., & Sarafis, P. (2020). Validity and reliability of the Greek version of Implementation Leadership Scale (ILS). BMC psychology, 8(1), 1-7. [Google Scholar][CrossRef]
- Massari, P., & Passiante, G. (2006). Customer satisfaction and loyalty in a digital environment: an empirical test. The Journal of Consumer Marketing, 23(7), 445. [Google Scholar][CrossRef]
- Minh, N. V., & Huu, N. H. (2016). The Relationship between Service Quality, Customer Satisfaction and Customer Loyalty: An Investigation in Vietnamese Retail Banking Sector. Journal of Competitiveness, 8(2), 103-116. [Google Scholar][CrossRef]
- Mohammad, A. A. S (2019). Customers’ electronic loyalty of banks working in Jordan: The effect of electronic customer relationship management. International Journal of Scientific and Technology Research, 8(12), 3809-3815.
- Muniesa, R. L., & Giménez, C. G. (2020). The importance of the loyalty of fashion brands through digital marketing. Journal of Spatial and Organizational Dynamics, 8(3), 230-243. [Google Scholar]
- Nam, H., & Kannan, P. K. (2020). Digital environment in global markets: Cross-cultural implications for evolving customer journeys. Journal of International Marketing, 28(1), 28-47. [Google Scholar][CrossRef]
- Ong, C. H., Md. Salleh, S., & Zien Yusoff, R. (2016). The role of emotional and rational trust in explaining attitudinal and behavioral loyalty: An insight into SME brands. Gadjah Mada International Journal of Business, 18(1), 1-19. [Google Scholar]
- Phiri, M. (2020). Impact of digital marketing capabilities on market performance of small to medium enterprise agro-processors in Harare, Zimbabwe. Verslas: Teorija ir praktika/Business: Theory and Practice, 21(2), 746-757.[Google Scholar][CrossRef]
- Rancati, E., & Gordini, N. (2014). Content marketing metrics: Theoretical aspects and empirical evidence. European Scientific Journal, 10(34). [Google Scholar]
- Rashid, M. H. U., Nurunnabi, M., Rahman, M., & Masud, M. A. K. (2020). Exploring the relationship between customer loyalty and financial performance of banks: Customer open innovation perspective. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 6(4), 108. [Google Scholar][CrossRef]
- Shammout, A. B. (2020). An empirical investigation of relational bonds on attitudinal and behavioral customer loyalty for Arabic luxury hotel customers. International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 21(3), 221-241. [Google Scholar][CrossRef]
- Tariq, E., Alshurideh, M., Akour, I., & Al-Hawary, S. (2022). The effect of digital marketing capabilities on organizational ambidexterity of the information technology sector. International Journal of Data and Network Science, 6(2), 401-408. [Google Scholar][CrossRef]
- Teng, C., Lu, C., Huang, Z., & Fang, C. (2020). Ethical work climate, organizational identification, leader-member-exchange (LMX) and organizational citizenship behavior (OCB). A study of three star hotels in Taiwan. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 32(1), 212-229. [Google Scholar][CrossRef]
- Veleva, S. S., & Tsvetanova, A. I. (2020, September). Characteristics of the digital marketing advantages and disadvantages. In IOP Conference Series: Materials Science and Engineering (Vol. 940, No. 1, p. 012065). IOP Publishing. [Google Scholar][CrossRef]
- Verona, G., & Prandelli, E. (2002). A dynamic model of customer loyalty to sustain competitive advantage on the web. European Management Journal, 20(3), 299-309. [Google Scholar][CrossRef]
- Wasiuzzaman, S., Lee, C. L., Boon, O. H., & Chelvam, H. P. (2021). Examination of the motivations for equity-based crowdfunding in an emerging market. Journal of theoretical and applied electronic commerce research, 16(2), 63-79. [Google Scholar][CrossRef]
- Yasmin, A., Tasneem, S., & Fatema, K. (2015). Effectiveness of digital marketing in the challenging age: An empirical study. International journal of management science and business administration, 1(5), 69-80. [Google Scholar][CrossRef]
- Zhang, X., & Wang, T. (2021). Understanding purchase intention in O2O E-commerce: the effects of trust transfer and online contents. Journal of theoretical and applied electronic commerce research, 16(2), 101-115. [GoogleScholar][CrossRef]
|