Зміст |
Автори:
Регіна Вецкалне, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-2517-1749 Інститут цивільної інженерії та економіки нерухомості, Ризький технічний університет, Латвія Тетяна Тамбовцева, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-9516-1530 д.е.н., Інститут цивільної інженерії та економіки нерухомості, Ризький технічний університет, Латвія
Сторінки: 158-168
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-14
Отримано: 10.12.2022
Прийнято: 12.03.2023
Опубліковано: 31.03.2023
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Поширення інновацій та розвиток підприємництва є найважливішими елементами прискорення економічного розвитку країни. Слід зазначити, що жінки, як і раніше, стикаються з низкою проблем, пов’язаних з відкриттям та розширенням своєї власної справи, а також з обмеженим доступом до ринків, технологій та джерел фінансування. Гендерні упередження та нерівність мають значний вплив на здатність генерувати та впроваджувати інновації у підприємницьку діяльність. У статті досліджено роль ґендерної рівності у просуванні інновацій та підприємництва серед жінок. Для цього використано бібліометричний аналіз наукових праць за даною тематикою, а також систематизовано та узагальнено світові кейси розвитку жіночого підприємництва. У статті вивчено вплив ґендерної рівності на розвиток підприємництво та поширення інновацій, що, як наслідок стимулює економічне зростання країни. У дослідженні узагальнено бар’єри, з якими стикаються жінки при відкритті та розширенні власного бізнесу, а також політики та програми, які можуть допомогти їм подолати їх. Авторами наголошено на необхідності комплексного підходу стимулювання розвитку підприємництва серед жінок з урахуванням принципів дотримання ґендерної рівності. З метою елімінування стереотипів та ґендерних упереджень у підприємницькій екосистемі необхідним є формування релевантного набору інструментів та просвітницьких політик щодо наявних бізнес-можливостей, технологій та джерел фінансування. Авторами наголошено на необхідності розвитку мереж і можливостей наставництва для жінок-підприємців. Дані мережі дозволять забезпечити обмін досвідом між підприємцями початківцями та професіоналами щодо ведення бізнесу та впровадження інновацій. Крім того, ці мережі можуть допомогти швидше адаптуватись до змін зовнішнього середовища шляхом навчання на досвіді інших.
Ключові слова: підприємництво серед жінок, дискримінація за статевою ознакою, рівність статей, інновації.
Класифікація JEL: Q15, Q35, J16.
Цитувати як: Veckalne, R., & Tambovceva, T (2023). The Importance of Gender Equality in Promoting Entrepreneurship and Innovation Marketing and Management of Innovations, 1, 158-168. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-14
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Alam, S., & Devi, S. (2020). Women entrepreneurship and social innovation: a new horizon for social change. Journal of Innovation and Entrepreneurship, 9(1), 1-9.
- Audretsch, D. B., & Link, A. N. (2012). Entrepreneurship and innovation: Public policy frameworks. The Journal of Technology Transfer, 37, 1-17. [Google Scholar] [CrossRef]
- Arunachalam, S., & Ramasamy, B. (2019). Female entrepreneurship in developing countries: Characteristics, motivations, and challenges. Journal of Global Entrepreneurship Research, 9(1), 45.
- Brush, C. G., de Bruin, A., & Welter, F. (2018). A gender-aware framework for women’s entrepreneurship. International Journal of Gender and Entrepreneurship, 10(1), 8-24. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chen, Y., Guo, Y., Wang, D., & Zhang, Y. (2020). Fostering entrepreneurial ecosystem: A critical review and research agenda. Journal of Business Research, 119, 54-64.
- GEDI. (2021). Global Entrepreneurship Index 2021. Global Entrepreneurship Network. [Link]
- Gupta, A. K., & Vakulabharanam, V. (2019). Reexamining gender and entrepreneurship in contemporary India: a research agenda. Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies. [Google Scholar]
- Haase, H., & Pratschke, J. (2020). Advancing gender equality in innovation and entrepreneurship: The transformative power of the ecosystem. Technological Forecasting and Social Change, 161, 120325.
- Klyver, K., Nielsen, S. L., & Israelsen, P. (2019). A review of gender-specific entrepreneurship education: Implications for programming. Journal of Small Business Management, 57(2), 345-362.
- Kraus, S., & Roig-Tierno, N. (2020). International entrepreneurship: The pursuit of gender equality. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research.
- Kraus, S., Richter, C., Brem, A., & Durst, S. (2019). Gender diversity in teams and its impact on entrepreneurial ecosystems and creativity: A critical review and research agenda. International Journal of Entrepreneurial Behavior & Research.
- Lafuente, E., Vaillant, Y., & Rialp, A. (2019). Women’s entrepreneurship: A review of the institutional, contextual and individual factors that shape women’s entrepreneurial aspirations and activities. Journal of Business Research, 98, 365-378.
- Lam, W., Cavusgil, S. T., Cavusgil, E., & Zhao, Y. (2020). Innovation and entrepreneurship research in emerging economies: A critical review and research agenda. Journal of Business Research, 115, 63-76.
- Institute, M. G. (2019). The power of parity: Advancing women’s equality . [Google Scholar] [CrossRef]
- Miremadi, T., Ratten, V., Dana, L. P., & Ramadani, V. (2021). Women’s entrepreneurship in the Middle East and North Africa (MENA) region: an institutional perspective. Journal of Entrepreneurship in Emerging Economies.
- OECD. (2019). The Missing Entrepreneurs 2019: Policies for Inclusive Entrepreneurship. Retrieved from [Link]
- OECD. (2021a). Entrepreneurship at a Glance 2021. Retrieved from [Link]
- OECD. (2021b). The Missing Entrepreneurs 2021: Policies for Inclusive Entrepreneurship. Retrieved from [Link]
- Terjesen, S., Freeman, S., & Lloyd, R. (2016). What do we know about women’s entrepreneurship in Asia? Journal of Small Business Management, 54(1), 1-21.
- United Nations. (2019). Trade, gender and development: A toolkit. United Nations Conference on Trade and Development. Retrieved from [Link]
- United Nations. (2021). WE EMPOWER: Promoting economic empowerment of women at work. Retrieved from [Link]
- World Bank. (2020). Women, Business and the Law 2020.
- Zhang, L., Li, Y., & Zhou, L. (2018). Female entrepreneurship and innovation: a comparative perspective. Journal of Innovation and Entrepreneurship, 7(1), 1-16.
|