Зміст |
Автори:
Олеся Ястремська, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1865-0282 к.е.н., доцент, Харківський національний економічний університет імені Семена Кузнеця, Україна Ганна Строкович, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5092-9059 д.е.н., доцент, Коледж з нерухомості Ізраїлю, R.E.S. GROUP, Ізраїль Гасімов Фуад, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-3961-6246 Ph.D., UNEC Бізнес школа Азербайджанського економічного університету, Республіка Азербайджан
Сторінки: 12-23
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-02
Отримано: 19.09.2022
Прийнято: 18.03.2023
Опубліковано: 31.03.2023
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Актуальність вирішення даної наукової проблеми зумовлюється необхідністю врахування особливостей розвитку економіки вражень, які мають як раціональну, так і емоційну природу, та їх проявами і передачею й урахуванням інформації у віртуальному просторі, завдяки використанню інтернет ресурсів, а також аналізом й ґрунтуванням на результативності діяльності суб’єктів господарювання на всіх економічних рівнях – макро та мезо та за функціональними напрямами, одним з яких є логістична діяльність, яка повинна характеризуватися інноваційністю щодо реального простору свого прояву через значення показників транспортування. Метою статті є визначення впливу інвестицій у нематеріальні активи як підґрунтя інноваційного розвитку на ефективність логістики в сучасних умовах розвитку економіки вражень у реальному і віртуальному просторі. Дослідження цього складного і комплексного питання в статті здійснено в наступній логічній послідовності: на основі аналізу новітніх публікацій визначено основні напрями досліджень за тріадою «економіка вражень, віртуальний простір, логістична діяльність у реальному просторі з урахуванням використання інновацій на основі інвестування у нематеріальні активи» на основі використання інтернет ресурсів, тобто у віртуальному просторі, перебігу логістичної діяльності з урахуванням використання інновацій та інвестицій у нематеріальні активи як їх підґрунтя у реальному просторі; з використанням економіко-математичних методів описової статистики та побудованої багатофакторної регресійної моделі доведено взаємозв’язок ефективності діяльності підприємств та використання Інтернету реальними і потенційними споживачами (у віртуальному просторі), тобто значущість Інтернету для забезпечення успішності підприємницької діяльності в цілому та логістичної зокрема; з використанням кластерного аналізу визначено інтенсивність використання Інтернету у регіональному аспекті для посилення впливу на формування позитивних вражень про економічну діяльність суб’єктів господарювання; на основі статистичного аналізу визначено основні тренди зміни значень у реальному просторі показників логістичної діяльності: товарообігу оптової торгівлі, експорту та імпорту, обсягів перевезень залізничним, автотранспортом, аеротранспортом, трубопровідним транспортом та обсягів інвестицій у матеріальні та нематеріальні активи як підґрунтя розроблення і впровадження інновацій; з використанням багатовимірного факторного аналізу виявлено латентні факторів впливу логістичної діяльності та інвестуванням у нематеріальні активи; здійснено моделювання взаємозв’язку обсягів інвестицій у нематеріальні активи та показників логістичної діяльності – експорту, імпорту, обсягів перевезень залізницею, автотранспортом з використанням багатофакторного регресійного аналізу; з урахуванням виявлених залежностей розроблено пропозиції з активізації логістичної діяльності у контексті інвестування інновацій в умовах розвитку економіки вражень. Викладені пропозиції характеризуються науковою новизною та практичним значенням. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить доцільність розгляду тріади «економіка вражень, віртуальний простір, логістична діяльність у реальному просторі з урахуванням використання інновацій на основі інвестування у нематеріальні активи» у для досягнення успішності функціонування суб’єктів господарювання різних економічних рівнів. Результати проведеного дослідження мають практичний інтерес для менеджерів макро-, мезо- і мікроекономічного рівнів в процесі ухвалення управлінських рішень у різних функціональних зонах, зокрема логістичній, щодо активізації їх діяльності для забезпечення її інноваційної спрямованості в умовах розвитку економіки вражень.
Ключові слова: економіка вражень, вплив логістичної діяльності, інновації, нематеріальні активи, інвестування, віртуальний і реальний простір.
Класифікація JEL: E23, F63, L86, L90, M21, P17.
Цитувати як: Iastremska, O., Strokovych, H., & Gasimov, F (2023). Relationship of Investment in Innovation and Logistics Activity in the Conditions of the Experience Economy Development Marketing and Management of Innovations, 1, 12-23. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-02
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Adarov, A., & Stehrer, R. (2019). Tangible and Intangible Assets in the Growth Performance of the EU, Japan and the US (No. 442). wiiw Research Report. [Google Scholar]
- Baldynyuk, A. (2014). Impressions management as a strategic direction and development of its brand. Scientific Bulletin of Kherson State University, 6(2), 88-90. [Google Scholar]
- Christopher, M., & Lee, H. (2004). Mitigating supply chain risk through improved confidence. International Journal of Physical Distribution and Logistics Management, 34(5), 388-396. [Google Scholar] [CrossRef]
- Dyshkantiuk, O. V. (2016). The economics of hostility is the current stage in the development of suspensory production. Economics of food industry, 8(4), 3-9. [Google Scholar] [CrossRef]
- Fawcett, S. E., Stanley, L. L., & Smith, S. R. (1997). Developing a logistics capability to improve the performance of international operations. Journal of Business Logistics, 18(2), 101-127. [Google Scholar]
- Hayes, R. H., Wheelwright, S., Wheelwright, S. C., & Clark, K. B. (1988). Dynamic manufacturing: Creating the learning organization. Simon and Schuster. [Google Scholar]
- Humarova, N. I., Nikolaichuk, T. O., Petrushenko, M. M., & Cherchik, L. M. (2021). Digitalization as a trend of the economy is an enemy in the minds of the actualization of inclusive development: based on the materials of the tourism and recreational sphere of Ukraine: monograph, Odesa, Ukraine, 53. Retrieved from [Link]
- Kotler, F. (2019). Marketing from A to Z. 80 concepts that every manager should know. Alpina Publisher, 242. Retrieved from [Link]
- Lawson, B., & Samson, D. (2001). Developing innovation capability in organisations: a dynamic capabilities approach. International Journal of Innovation Management, 5(3), 377-400. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lu, C. S., & Yang, C. C. (2010). Logistics service capabilities and firm performance of international distribution center operators. The Service Industries Journal, 30(2), 281-298. [Google Scholar] [CrossRef]
- Morash, E. A. (2001). Supply chain strategies, capabilities, and performance. Transportation Journal, 41(1), 37-51. Retrieved from [Link]
- Morash, E. A., Droge, C. L., & Vickery, S. K. (1996). Strategic logistics capabilities for competitive advantage and firm success. Journal of Business Logistics, 17(1), 1-22. [Google Scholar]
- Oklander, M. A. (2004). Logistics system of the enterprise. Odesa, Ukraine, 312. Retrieved from [Link]
- Pine II, J. B. & Gilmore, J. H. (2021). The experience economy: competing for customer time, attention, and money, Kharkiv: Vivat, 416. Retrieved from [Link]
- Pitel, N., Alioshkina, L., Verniuk, N., Novak, I., & Smoliy, L. (2019). Managing Logistic System of an Enterprise in the Context of Conducting International Business Transactions. TEM Journal, 8(3), 888-893. [Google Scholar] [CrossRef]
- Rossman, R., & Durden, M. (2021). Experience design: tools and templates for creating positive emotions for customers from interacting with a company and product. Moscow, Russia, 332. Retrieved from [Link]
- Sadigov, R. (2022). Impact of Digitalization on Entrepreneurship Development in the Context of Business Innovation Management. Marketing and Management of Innovations, 1, 167-175. [Google Scholar] [CrossRef]
- Grawe, S. J. (2009). Logistics innovation: a literature-based conceptual framework. The International Journal of Logistics Management, 20(3), 360-377. [Google Scholar] [CrossRef]
- Seo, H. S., & Kim, Y. (2020). Intangible assets investment and firms’ performance: evidence from small and medium-sized enterprises in Korea. Journal of Business Economics and Management, 21(2), 421-445. [Google Scholar] [CrossRef]
- State Statistics Service of Ukraine. Retrieved from [Link]
- Thavorn, J., Trichob, P., Klongthong, W., & Ngamkroeckjoti, Ch. (2022). Effect of midroll video advertising value and perceived intrusiveness on Facebook viewers’ response: the mediating roles of attitude and word-of-mouth intention. Cogent Business & Management, 9(1), 206-209. [Google Scholar] [CrossRef]
- Thum-Thysen, A., Voigt, P., Bilbao-Osorio, B., Maier, C., & Ognyanova, D. (2019). Investment dynamics in Europe: Distinct drivers and barriers for investing in intangible versus tangible assets? Structural Change and Economic Dynamics, 51, 77-88. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wang, M., Asian, S., Wood, L. C., & Wang, B. (2020). Logistics innovation capability and its impacts on the supply chain risks in the Industry 4.0 era. Modern Supply Chain Research and Applications, 2(2), 83-98. [Google Scholar] [CrossRef]
|