Зміст |
Автори:
Варад Неруркар, ORCID: https://orcid.org/0009-0000-4911-0372 Міжнародний університет Симбіозі, Індія Прашант Барж, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-7717-0708 Міжнародний університет Симбіозі, Індія Вімал Бхатт, ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5324-715X Міжнародний університет Симбіозі, Індія Шайлеш Растогі, ORCID: https://orcid.org/0000-0001-6766-8708 професор, Міжнародний університет Симбіозі, Індія Бхакті Агарвал, ORCID: https://orcid.org/0000-0003-1956-4538 Міжнародний університет Симбіозі, Індія
Сторінки: 24-40
Мова: Англійська
DOI: https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-03
Отримано: 21.02.2023
Прийнято: 18.03.2023
Опубліковано: 31.03.2023
Завантажити: |
Перегляди: |
Завантаження: |
|
|
|
Розширена анотація українською мовою
Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання визначення факторів впливу на купівельну поведінку споживачів автомобілів. Основною метою проведеного дослідження є визначення факторів впливу споживачів з різними демографічними характеристиками на їх рішення про купівлю автомобіля з відмінними характеристиками, вартістю та терміном експлуатації. В рамках даного дослідження було опитано 200 респондентів, з яких лише 103 анкети були використані для подальшого аналізу. Розмір вибірки описує майже 50% дисперсії та є придатним для такого типу дослідження. Методичним інструментарієм проведеного дослідження стали методи: факторного аналізу – для групування і визначення залежних змінних які описують функціональні та цінові особливості автомобілів; ANOVA модель – для визначення факторів впливу на купівельну поведінку споживачів автомобілів. В статті представлено результати емпіричного аналізу, який засвідчив, що жодна з важливих демографічних змінних споживачів (стать, освіта, професія та вік) не виявила значного впливу на рішення про купівлю автомобіля з урахуванням його функціональних та цінових відмінностей. Дослідження емпірично підтверджує та теоретично доводить, що на купівельну поведінку споживачів більшою мірою впливають екологічні показники експлуатації автомобілів ніж цінові. Цей результат може бути пов’язаний з характеристиками вибірки, яка показала, що немає значного впливу будь-яких демографічних змінних споживачів на прийняття рішення про покупку автомобіля на основі його особливостей, а також факторів цінової свідомості, таких як вартість перепродажу, утримання та паливо. В статті обґрунтовано наведено ряд обмежень використання отриманих результатів пов’язаних із вибіркою дослідження. Результати проведеного дослідження можуть бути корисними для маркетологів, дилерів автомобільних компаній з метою побудови стратегії просування та продажів автомобілів.
Ключові слова: автомобільна промисловість, демографічні характеристики споживачів, особливості автомобіля, витрати.
Класифікація JEL: M300, M310, M370.
Цитувати як: Nerurkar, V., Barge, P., Bhatt, V., Rastogi, S., & Agarwal, B (2023). Factors Influencing Consumer Decision to Purchase a Car Marketing and Management of Innovations, 1, 24-40. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.1-03
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Abu-Alkeir, N. I. (2020). Factors influencing consumers buying intentions towards electric cars: the Arab customers’ perspective. International Journal of Marketing Studies, 12(2), 127-127. [Google Scholar]
- Ackaah, W., Kanton, A. T., & Osei, K. K. (2022). Factors influencing consumers’ intentions to purchase electric vehicles in Ghana. Transportation Letters, 14(9), 1031-1042. [Google Scholar] [CrossRef]
- Anable, J. (2005). ‘Complacent car addicts’ or ‘aspiring environmentalists’? Identifying travel behaviour segments using attitude theory. Transport policy, 12(1), 65-78. [Google Scholar] [CrossRef]
- Auto PunditZ. (2018). Luxury car market in India report Retrieved from [Link]
- AutoCar India. (2022). Electric car, SUV sales at all time high aided by new launches. Retrieved from [Link]
- Bentler, P. M., & Chou, C. P. (1987). Practical issues in structural modeling. Sociological methods & research, 16(1), 78-117. [Google Scholar] [CrossRef]
- Bollen, K. A. (1989). Structural equations with latent variables (Vol. 210). John Wiley & Sons. [Google Scholar]
- Boomsma, A. (1985). Nonconvergence, improper solutions, and starting values in LISREL maximum likelihood estimation. Psychometrika, 50, 229-242. [Google Scholar] [CrossRef]
- Chang, T., & Hsiao, W. (2011). Consumers’ automotive purchase decisions: The significance of vehicle-based infotainment systems. African Journal of Business Management, 5(11), 4152-4163. [Google Scholar]
- Chen, C. F., de Rubens, G. Z., Noel, L., Kester, J., & Sovacool, B. K. (2020). Assessing the socio-demographic, technical, economic and behavioral factors of Nordic electric vehicle adoption and the influence of vehicle-to-grid preferences. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 121, 109692. [Google Scholar] [CrossRef]
- Darshan, B. M. (2018). Influence of social media on vehicle purchasing decisions: An empirical study on automobile industry. International Journal of Mechanical Engineering and Technology, 9(8), 974-981. [Google Scholar]
- Dhanabalan, T., Subha, K., Shanthi, R., & Sathish, A. (2018). Factors influencing consumers’ car purchasing decision in Indian automobile industry. International Journal of Mechanical Engineering and Technology, 9(10), 53-63. [Google Scholar]
- Dong, X., Zhang, B., Wang, B., & Wang, Z. (2020). Urban households’ purchase intentions for pure electric vehicles under subsidy contexts in China: do cost factors matter?. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 135, 183-197. [Google Scholar] [CrossRef]
- Egbue, O., Long, S., & Samaranayake, V. A. (2017). Mass deployment of sustainable transportation: evaluation of factors that influence electric vehicle adoption. Clean Technologies and Environmental Policy, 19, 1927-1939. [Google Scholar] [CrossRef]
- Elbil. (2022). Norwegian Electric Vehicle Association report. Retrieved from [Link]
- ETAuto. (2022). Moody’s global auto outlook goes negative on weakening demand, diminishing margins. Retrieved from [Link]
- Fevang, E., Figenbaum, E., Fridstrøm, L., Halse, A. H., Hauge, K. E., Johansen, B. G., & Raaum, O. (2021). Who goes electric? The anatomy of electric car ownership in Norway. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 92, 102727. [Google Scholar] [CrossRef]
- Fornell, C., & Larcker, D. F. (1981). Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error. Journal of marketing research, 18(1), 39-50. [Google Scholar] [CrossRef]
- Fronteli, M. H., & Pacheco Paladini, E. (2023). Trends, Enablers, and Barriers for Car Ownership. Transportation Research Record, 2677(1), 1290-1310. [Google Scholar] [CrossRef]
- Gao, V. P., Kaas, H. W., Mohr, D., & Wee D. (2016). Automotive revolution – perspective towards 2030. Retrieved from [Link]
- Gu, G., Feng, T., Yang, D., & Timmermans, H. (2021). Modeling dynamics in household car ownership over life courses: a latent class competing risks model. Transportation, 48(2), 809-829. [Google Scholar] [CrossRef]
- Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., Anderson, R. E., & Tatham, R. L. (2006). Multivariate data analysis sixth edition Pearson education. New Jersey, 42-43. [Google Scholar]
- Hong, Y. H., Khan, N., & Abdullah, M. M. (2013). The determinants of hybrid vehicle adoption: Malaysia perspective. Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 7(8), 347-454. [Google Scholar]
- Hopp, C., Antons, D., Kaminski, J., & Oliver Salge, T. (2018). Disruptive Innovation: Conceptual Foundations, Empirical Evidence, and Research Opportunities in the Digital Age. Journal of Product Innovation Management, 35(3), 446-457. [Google Scholar]
- IEA Electric Car Global EV Outlook Report. (2020). Retrieved from [Link]
- Ingeborgrud, L., & Ryghaug, M. (2019). The role of practical, cognitive and symbolic factors in the successful implementation of battery electric vehicles in Norway. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 130, 507-516. [Google Scholar] [CrossRef]
- Jansson, J., Nordlund, A., & Westin, K. (2017). Examining drivers of sustainable consumption: The influence of norms and opinion leadership on electric vehicle adoption in Sweden. Journal of Cleaner Production, 154, 176-187. [Google Scholar] [CrossRef]
- Kiran, P., & Vasantha, S. (2016). Transformation of consumer attitude through social media towards purchase intention of cars. Indian Journal of Science and Technology, 9(21), 1-9. [Google Scholar]
- Koppel, S., Charlton, J., Fildes, B., & Fitzharris, M. (2008). How important is vehicle safety in the new vehicle purchase process?. Accident analysis & prevention, 40(3), 994-1004. [Google Scholar] [CrossRef]
- Koroth, A. K., Mazurek, G., & Pater, P. (2019). Disruptive Innovation in Automotive Retailing. Central European Management Journal, 27, 44-59. [Google Scholar]
- Kowang, T. O., Samsudin, S. A., Yew, L. K., Hee, O. C., Fei, G. C., & Long, C. S. (2018). Factors affecting car purchase intention among undergraduates in Malaysia. International Journal of Academic Research in Business and Social Sciences, 8(8), 80-88. [Google Scholar]
- Lee, C., Seppelt, B., Reimer, B., Mehler, B., & Coughlin, J. F. (2019). Acceptance of vehicle automation: Effects of demographic traits, technology experience and media exposure. In Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society Annual Meeting (Vol. 63, No. 1, pp. 2066-2070). Sage CA: Los Angeles, CA: SAGE Publications. [Google Scholar] [CrossRef]
- Lefebvre, H. (1971). Everyday life in the modern world. Transaction Publishers. [Google Scholar]
- Lin, B., & Wu, W. (2018). Why people want to buy electric vehicle: An empirical study in first-tier cities of China. Energy Policy, 112, 233-241. [Google Scholar] [CrossRef]
- Mukherjee, S. C., & Ryan, L. (2020). Factors influencing early battery electric vehicle adoption in Ireland. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 118, 109504. [Google Scholar] [CrossRef]
- Nayum, A., Klockner, C. A., & Prugsamatz, S. (2013). Influences of car type class and carbon dioxide emission levels on purchases of new cars: A retrospective analysis of car purchases in Norway. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 48, 96-108. [Google Scholar] [CrossRef]
- Nezakati, H., Kok, K. O., & Asgari, O. (2011). Do Consumer based-factors influence consumer buying behavior in automotive industry? (Malaysia Evidence). International Proceedings of Economics Development & Research, 10, 17-22. [Google Scholar]
- Nunnally, J. C., & Bernstein, I. H. (1994). Psychometric Theory. In McGraw-Hill series in Psychology (Third Edition). McGraw Hill.
- Peters, A., Gutscher, H., & Scholz, R. W. (2011). Psychological determinants of fuel consumption of purchased new cars. Transportation Research Part F: Traffic Psychology and Behaviour, 14(3), 229-239. [Google Scholar] [CrossRef]
- Plotz, P., Schneider, U., Globisch, J., & Dütschke, E. (2014). Who will buy electric vehicles? Identifying early adopters in Germany. Transportation Research Part A: Policy and Practice, 67, 96-109. [Google Scholar] [CrossRef]
- Potoglou, D., & Kanaroglou, P. S. (2008). Modelling car ownership in urban areas: a case study of Hamilton, Canada. Journal of Transport Geography, 16(1), 42-54. [Google Scholar] [CrossRef]
- Prieto, M., & Caemmerer, B. (2013). An exploration of factors influencing car purchasing decisions. International Journal of Retail & Distribution Management, 41(10), 738-764. [Google Scholar] [CrossRef]
- Schulz, F., & Rode, J. (2022). Public charging infrastructure and electric vehicles in Norway. Energy Policy, 160, 112660. [Google Scholar] [CrossRef]
- Teoh, C. W., & Mohd Noor, N. A. (2015). What affects Malaysian consumers’ intention to purchase hybrid car?. Asian Social Science, 11(26), 11-26. [Google Scholar] [CrossRef]
- Trivedi, J. P., & Kishore, K. (2020). Investigating the factors influencing consumers’ purchase intention for electric cars: an emerging market perspective. International Journal of Economics and Business Research, 20(2), 117-137. [Google Scholar] [CrossRef]
- Wells, P., Wang, X., Wang, L., Liu, H., & Orsato, R. (2020). More friends than foes? The impact of automobility-as-a-service on the incumbent automotive industry. Technological Forecasting and Social Change, 154, 119975. [Google Scholar] [CrossRef]
- Westin, K., Jansson, J., & Nordlund, A. (2018). The importance of socio-demographic characteristics, geographic setting, and attitudes for adoption of electric vehicles in Sweden. Travel Behaviour and Society, 13, 118-127. [Google Scholar] [
- Xie, R., An, L., & Yasir, N. (2022). How Innovative Characteristics Influence Consumers’ Intention to Purchase Electric Vehicle: A Moderating Role of Lifestyle. Sustainability, 14(8), 4467. [Google Scholar] [CrossRef]
- Zhuge, C., & Shao, C. (2019). Investigating the factors influencing the uptake of electric vehicles in Beijing, China: Statistical and spatial perspectives. Journal of cleaner production, 213, 199-216. [Google Scholar] [CrossRef]
|