Marketing and Management of Innovations

ISSN (print) – 2218-4511 

ISSN (online) – 2227-6718

Реєстр суб’єктів у сфері медіа, Ідентифікатор у реєстрі:

R30-01179, Рішення від 31 серпня 2023 року, № 759

Мова видання: англійська 

Журнал виходить щоквартально (березень, червень, вересень і грудень) 

Бізнес-модель: Golden Open Access | APC Policy

Головний редактор            Редколегія

Олексій Люльов

Сумський державний університет | Україна

Дослідження впливу сприйняття ризику споживачами покоління Z на їх інтенцію купувати відремонтовані товари

Ебру Онурлубас 1 , Ніязі Гумус 2,*

  1. Тракійський університет, Туреччина

  2.  Університет Абанта Іззета Байсала, Туреччина

    * Corresponding author

Received: 19 June 2023

Revised: 21 August 2023

Accepted: 03 September 2023

Abstract

Зміни в культурі споживання людей, економічні труднощі, які вони переживають, та зростання екологічної свідомості призводять до значного збільшення продажів відремонтованих товарів, особливо технологічних пристроїв. Зростання ринку відремонтованих товарів не лише дозволяє споживачам отримувати їх за більш низькими цінами, але також зменшує витрати підприємств на виробництво і, з екологічної точки зору, мінімізує можливі відходи та збитки, що виникають під час виробництва нових товарів. У майбутньому очікується поступовий ріст продажів відновлених товарів та розширення цього ринку товарів завдяки його подальшій диверсифікації. Основною метою цього дослідження є вивчення впливу рівня ризику, який споживачі відчувають, на їхнє бажання купувати відновлені товари. Об’єктом дослідження обрано споживачів відремонтованих товарів, які проживають у Туреччині і належать до покоління Z. Ця категорія споживачів є важливою частиною суспільства Туреччини і визначає технологічні тенденції країни. Дослідження проводилося в період із січня по березень 2022 року за участю 415 учасників, які проживають у Стамбулі, найбільшому місті Туреччини, визначених методом зручної вибірки. У статті для перевірки гіпотез використовувався методичний інструментарій регресійного аналізу. Емпіричні результати дослідження засвідчили, що соціальний ризик має слабкий позитивний і значущий вплив на наміри придбання відремонтованих товарів. Ризик продуктивності має слабкий негативний і значущий вплив, психологічний ризик має позитивний і значущий вплив, ризик часу має слабкий позитивний значущий вплив, а фізичний ризик має слабкий негативний і значущий вплив. Емпіричні результати дослідження свідчать, що психологічне сприйняття ризику для споживачів покоління Z є важливим фактором у формуванні їхніх вподобань стосовно придбання відремонтованих товарів.

Keyword: Туреччина; відремонтований товар; сприйняття ризику; технологія. 

How to Cite: Onurlubas, E., & Gumus, G. (2023). Investigation of the Effect of Risk Perceptions of the Generation Z Consumers’ Against Refurbished Products on Their Purchase Intention. Marketing and Management of Innovations, 14(3), 109–124.https://doi.org/10.21272/mmi.2023.3-10

Abstract Views

PDF Downloads

References

Abbey, J. D., Meloy, M. G., Blackburn, J., & Guide, V. D. R. (2015). Consumer Markets for Remanufactured and Refurbished Products. California Management Review, 57(4), 26–42. [Google Scholar] [CrossRef]

Argo, J. J., Dahl, D. W., & Morales, A. C. (2006). Consumer contamination: How consumers react to products touched by others. Journal of Marketing70(2), 81-94. [Google Scholar] [CrossRef]

Balbay, S., Sarıhan, A., & Avsar, E. (2021). Circular economy/industrial sustainability approach in the world and in Turkey. European Journal of Science and Technology27, 557-569. [Google Scholar]

Bashir, S., Aslam, M. A. N. A. N., Ibrahim, F. A. R. I. D. A. H., & Kaur, K. (2017). Consumer’s perceived communicational risks in predicting internet-based shopping intention. Jurnal Komunikasi-Malaysian Journal of Communication33(1). [Google Scholar]

Baxter, W., Aurisicchio, M., Mugge, R., & Childs, P. (2017). Positive and negative contamination in user interactions. In DS 87-8 Proceedings of the 21st International Conference on Engineering Design (ICED 17) Vol 8: Human Behaviour in Design, Vancouver, Canada, 21-25.08.2017 (pp. 509-518). [Google Scholar]

Blomsma, F., & Tennant, M. (2020). Circular economy: Preserving materials or products? Introducing the Resource States framework. Resources, Conservation and Recycling156, 104698. [Google Scholar] [CrossRef]

Buyukozturk, S. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı (2. Baskı) Ankara: Pegem-A Yayıncılık. [Google Scholar]

Çakar, U., & Polat, C. A. N. (2019). Risk boyutlarının genel algılanan risk uzerine etkisi: e-ticaret sitelerine yonelik bir arastırma. Ataturk İletisim Dergisi, (17), 39-68. [Google Scholar] [CrossRef]

Çakır, İ., & Dedeoglu, A. O. (2020), İkinci El Giysi Satın Alımında Algılanan Risklerin Satın Alma Niyeti Uzerine Etkisi. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (27), 55-72. [Google Scholar] [CrossRef]

Çokluk, O., Sekercioglu, G., & Buyukozturk, S. (2012). Sosyal bilimler için çok degiskenli istatistik: SPSS ve LISREL uygulamaları (Vol. 2). Ankara: Pegem Akademi. [Google Scholar]

Cudok, A., Neugebauer, L., & Vietor, T. (2022). Increasing Acceptance for Refurbished Products at the Example of E-Cargo Bikes. Procedia CIRP105, 571-576. [Google Scholar] [CrossRef]

Ecevit, M. Z., & Duman, O. (2022). Tuketicilerin yenilenmis urun satın alma niyetine etki eden faktorlerin incelenmesi. Business & Management Studies: An International Journal10(3), 997-1010. [Google Scholar]

Featherman, M. S., & Pavlou, P. A. (2003). Predicting e-services adoption: a perceived risk facets perspective. International journal of human-computer studies59(4), 451-474. [Google Scholar] [CrossRef]

Freyberg, A., Dudok van Heel, O., Minutella, D., & Chatterji, M. (2022). Why consumers are ready for refurbished. [Link]

Gaur, J., Amini, M., & Rao, A. K. (2017). Closed-loop supply chain configuration for new and reconditioned products: An integrated optimization model. Omega66, 212-223. [Google Scholar] [CrossRef]

Gaur, J., Amini, M., Banerjee, P., & Gupta, R. (2015). Drivers of consumer purchase intentions for remanufactured products: A study of Indian consumers relocated to the USA. Qualitative Market Research: An International Journal18(1), 30-47. [Google Scholar] [CrossRef]

Gaur, J., Srivastava, A., & Gupta, R. (2022). Willingness to purchase refurbished products sold online: a qualitative inquiry of young consumers from an emerging market. Young Consumers23(4), 627-650. [Google Scholar] [CrossRef]

George, D., & Mallery, P. (2003). SPSS for Windows step by step: A simple guide and reference 11.0 update (4th ed.). Boston: Allyn & Bacon.

Goh, E., & Lee, C. (2018). A workforce to be reckoned with: The emerging pivotal Generation Z hospitality workforce. International Journal of Hospitality Management73, 20-28. [Google Scholar] [CrossRef]

Gumus, N. (2020). Z kusagı tuketicilerin satın alma karar tarzlarının incelenmesi. Yasar Universitesi E-Dergisi15(58), 381-396. [Google Scholar] [CrossRef]

Hair, J. F., Black, W. C., Babin, B. J., & Anderson, R. E. (2010). Multivariate data analysis: Global edition. New Jersey, Pearson Prentice Hall.

Halim, S., Gan, S.-S., & Oentoro, J. M. (2022). Identifying factors that influence customers’ interest in buying refurbished smartphones: An Indonesian context. Asia-Pacific Journal of Science and Technology, 27(04), 27. [Google Scholar] [CrossRef]

Hamzaoui Essoussi, L., & Linton, J. D. (2010). New or recycled products: how much are consumers willing to pay?. Journal of Consumer Marketing27(5), 458-468. [Google Scholar] [CrossRef]

Hassan, A. M., Kunz, M. B., Pearson, A. W., & Mohamed, F. A. (2006). Conceptualization and measurement of perceived risk in online shopping. Marketing Management Journal16(1), 138-147. [Google Scholar]

Hazelwood, D. A., & Pecht, M. G. (2021). Life extension of electronic products: a case study of smartphones. IEEE Access9, 144726-144739. [Google Scholar] [CrossRef]

Horton, R. L. (1976). The structure of perceived risk: Some further progress. Journal of the Academy of Marketing Science4, 694-706. [Google Scholar] [CrossRef]

King, A. M., & Burgess, S. C. (2005). The development of a remanufacturing platform design: a strategic response to the directive on waste electrical and electronic equipment. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part B: Journal of Engineering Manufacture219(8), 623-631. [Google Scholar] [CrossRef]

Mahmoodi, H., & Heydari, J. (2021). Consumers’ preferences in purchasing recycled/refurbished products: an empirical investigation. International Journal of Services and Operations Management38(4), 594-609. [Google Scholar] [CrossRef]

Michaud, C., & Llerena, D. (2011). Green consumer behaviour: an experimental analysis of willingness to pay for remanufactured products. Business strategy and the Environment20(6), 408-420. [Google Scholar] [CrossRef]

Mugge, R., Jockin, B., & Bocken, N. (2017). How to sell refurbished smartphones? An investigation of different customer groups and appropriate incentives. Journal of Cleaner Production147, 284-296. [Google Scholar] [CrossRef]

Odabası, Y., & Barıs, G. (2011). Tuketici Davranısı. MediaCat Yayınları: İstanbul.

Onurlubas, E. & Gumus, N. (2022). Algılanan Risk Boyutlarının İkinci El Kıyafet Satın Alma Niyetine Etkisi: Z Kusagı Uzerine Bir Arastırma. Tekstil ve Muhendis, 29 (126), 106-114. [Google Scholar]

Pathak, V. K., & Pathak, A. (2017). Understanding perceived risk: A case study of green electronic consumer products. Management Insight13(1), 33-37. [Google Scholar] ]

Pigosso, D. C. A., Zanette, E. T., Filho, A. G., & Ometto, A. R. (2013). Ecodesign methods focused on remanufacturing. Journal of Cleaner Production, 18(1), 21-31. [Google Scholar] [CrossRef]

Rahbar, E., & Wahid, N. A. (2011). Investigation of green marketing tools’ effect on consumers’ purchase behavior. Business strategy series12(2), 73-83. [Google Scholar] [CrossRef]

Seçer, İ. (2013). SPSS ve LISREL ile Pratik Veri Analizi ve Raporlastırma. Ankara: Anı Yayıncılık.

Tanrıkulu, E., & Bakır, N. O. (2021), Tuketicilerin Çevrimiçi Alısveristeki Faydacı Ve Hedonik Alısveris Degerinin Algılanan Fayda Ve Risk Uzerindeki Etkisi: Trendyol Ve Zara Tuketicileri Uzerine Bir Arastırma. Oneri Dergisi, 16(56), 634-667. [Google Scholar] [CrossRef]

Transparency Market Research Inc. (2022). Refurbished Electronics Market to Gain Value of $ 272.91 Billion by 2031, TMR Study. [Link]

Van Weelden, E., Mugge, R., & Bakker, C. (2016). Paving the way towards circular consumption: exploring consumer acceptance of refurbished mobile phones in the Dutch market. Journal of Cleaner Production113, 743-754. [Google Scholar][CrossRef]

Vorasayan, J., & Ryan, S. M. (2006). Optimal price and quantity of refurbished products. Production and Operations Management15(3), 369-383. [Google Scholar] [CrossRef]

Wahjudi, D., Gan, S. S., Anggono, J., & Tanoto, Y. Y. (2018). Factors affectıng purchase ıntentıon of remanufactured short lıfe-cycle products. International Journal of Business and Society19(2), 415-428. [Google Scholar]

Wallner, T. S., Magnier, L., & Mugge, R. (2020). An exploration of the value of timeless design styles for the consumer acceptance of refurbished products. Sustainability12(3), 1213. [Google Scholar] [CrossRef]

Wang, S., Wang, J., Yang, F., Wang, Y., & Li, J. (2018). Consumer familiarity, ambiguity tolerance, and purchase behavior toward remanufactured products: The implications for remanufacturers. Business Strategy and the Environment27(8), 1741-1750. [Google Scholar] [CrossRef]

Yuce, A. (2014). Perakendecilik sektorunde tuketicilerin algıladıkları riskler: supermarketlerde bir uygulama. Ekev Akademi Dergisi, (58), 229-250. [Google Scholar]

View articles in other formats

License

Coyright

Copyright (c) 2023 The Author(s).

Published by Sumy State University

Issue