Розширена анотація українською мовою
Робота присвячена темі соціальних мереж і як вони можуть бути використані в маркетинговій та брендовій діяльностях для кращої комунікацій з споживачами, а також для більш швидкої реакції споживачів (висловлення скарг, невдоволення чи позитивних відгуків). Детально розглядається розвиток соціальних мереж, що підкреслює важливу роль цих медіа-платформ для споживачів.
Ключові слова: маркетинговые коммуникации, социальные сети, социальные медиа платформы, Интернет-маркетинг.
Цитувати як: Lesidrenska S. & Dicke, Ph. (2012). Social-media platforms and its effect on digital marketing activities. Marketing and Management of Innovations, 1, 44-52. https://doi.org/10.21272/mmi.2012.1-04
Ця стаття публікуються за ліцензією Creative Commons Attribution International License
Список використаних джерел
- Bulletin Board System [E-resource] // Wikipedia. – Access mode: http://en.wikipedia.org/wiki/ Bulletin_board_system.
- Nickson Christopher. The History of Social Networking [E-resource]. – Access mode: http://www.digitaltrends.com/features/the-history-of-social-networking/.
- CompuServe [E-resource] // Wikipedia. – Access mode: http://en.wikipedia.org/ wiki/CompuServe.
- AOL [E-resource] // Wikipedia. – Access mode: http://en.wikipedia.org/wiki/AOL.
- Communication trends and the role of mail [E-resource] // Report for the International Post Corporation. – Access mode: http://www.ipc.be/~/media/documents/public/cifs_communications.ashx.
- Parise S. The Secrets of Marketing in a Web 2.0 World [E-resource] / Salvatore Parise, Patricia J. Guinan, Bruce D. Weinberg // The Wall Street Journal. – Access mode: http://online.wsj.com/article/SB122884677205091919.html?mod=todays_us_the_journal_report.
- Banks use Web 2.0 to increase customer retention [E-resource]. – Access mode: http://www.pntmarketingservices.com/newsfeed/article/Banks_use_Web_2_0_to_increase_customer_retention-800226524.html.
- Small Businesses Need Innovation – New Company May Have Their Solution [E-resource]. – Access mode: http://www.sfgate.com/cgi-bin/article.cgi?f=/g/a/2010/10/25/prwebprweb4693214.DTL.
- Werbebranche im Umbruch Solution [E-resource]. – Access mode: http://www.business-on.de/suedbaden/social-media-marketing-werbebranche-umbruch-twitter-_id9061.html.
- Facebook Grows, Others Stagnate; Interaction Levels Steady [E-resource]. – Access mode: http://www.marketingprofs.com/charts/2010/3714/facebook-grows-others-stagnate-interaction-levels-steady.
- Owen R. The structure of online marketing communication channels [E-resource] / R. Owen, P. Humphrey // Journal of Management and Marketing Research. – no2. – P. 13-23. – Access mode: http://www.aabri.com/manuscripts/09135.pdf.
- Henkel. A Brand like a Friend [E-resource]. – Access mode: http://www.designtagebuch.de/cd-manuals/Henkel_CI.pdf.
- The Facebook page of Abercrombie [E-resource]. – Access mode: http://www.facebook.com/ people/ Abercrombie-D%C3%BCsseldorf/100002555139250.
- Invoke Solutions [E-resource]. – Access mode: http://www.invoke.com/.
- Ten Digital Trends for 2011 [E-resource]. – Access mode: http://trends2011.clickhere.com/.
- The Facebook page of BMW [E-resource]. – Access mode: http://www.facebook.com/BMWi..