Marketing and Management of Innovations

ISSN (print) – 2218-4511 

ISSN (online) – 2227-6718

Реєстр суб’єктів у сфері медіа, Ідентифікатор у реєстрі:

R30-01179, Рішення від 31 серпня 2023 року, № 759

Мова видання: англійська 

Журнал виходить щоквартально (березень, червень, вересень і грудень) 

Бізнес-модель: Golden Open Access | APC Policy

Головний редактор            Редколегія

Олексій Люльов

Сумський державний університет | Україна

Електронна комерція як інноваційне рішення забезпечення розвитку саудівської економіки

Хосамелдін Х. Ісмаїл 1,2 *  , Ранія С. Азаб 1

  1. Північний кордонний університет, Саудівська Аравія;
  2. Університет робітників, Єгипет

     * Corresponding author

Received: 3 September 2023

Revised: 8 December 2023

Accepted: 15 December 2023

Abstract

Це дослідження спрямоване на вивчення ролі електронної комерції як інноваційного рішення для розвитку саудівської економіки. Авторами описано та визначено внесок електронної комерції у розвиток показників економічного розвитку Саудівської Аравії, а такождосліджено роль уряду Саудівської Аравії у підтримці та розвитку сектору електронної комерції. Розвиток цього сектору пов’язаний з різними формами підтримки, яку надає уряд Саудівської Аравії. Ця підтримка включає створення ефективної електронної інфраструктури, гарантування прав споживачів, розвиток платформ електронної комерції, підвищення довіри споживачів до використання електронної комерції та сприяння інноваціям через Міністерство торгівлі, Раду електронної комерції, платформу Maaroufта законодавство про електронну комерцію. У статті систематизовано виклики та перешкоди, з якими стикаються учасники електронної комерції, такі як недовіра до електронних транзакцій, шахрайство, спам і недостовірна інформація про товари та послуги. Деякі споживачі також не ознайомлені з використанням сучасних технологій, таких як електронна комерція. Авторами наголошено на тому, що Саудівська Аравія лідирує серед країн Близького Сходу за кількістю користувачів Інтернету, розширенням варіантів доставки, методами оплати та ідентифікацією типів та переваг цих послуг. У дослідженні використано інструменти статистичного аналізу, такі як проста лінійна регресія та коефіцієнт кореляції для оцінювання впливу доходів від електронної комерції на ВВП, експорт та імпорт, а також на розвиток секторів економіки. Незважаючи на той факт, що в електронній комерції спостерігається розвиток, багато саудівських компаній відстають від цього розвитку. Тому важливо, щоб саудівські компанії працювали над пошуком інноваційних рішень для покращення продуктивності та якості наданих послуг і товарів.

Keywords: економічні сектори; експорт; ВВП; імпорт; інновації; Саудівська Аравія.

How to Cite: Ismail, H. H., & Azab, R. S. (2023). The Role of E-commerce as an Innovative Solutions in the Development of the Saudi Economy.Marketing and Management of Innovations, 14(4), 255–268. https://doi.org/10.21272/mmi.2023.4-19

Abstract Views

PDF Downloads

References

Abid, M., Benlaria, H., & Gheraia, Z. (2022). The Impact of the Emerging Coronavirus (COVID-19) on E-Commerce in the Kingdom of Saudi Arabia. WSEAS Transactions on Business and Economics19, 825-36. [Google Scholar] [CrossRef]

Akhmetova, Z., Baimukhanbetova, E., Belgozhakyzy, M., Alikbaeva, A., & Tulebaeva, N. (2020). The development of e-commerce infrastructure in modern conditions. In E3S Web of Conferences (Vol. 159, p. 04028). EDP Sciences. [Google Scholar][CrossRef]

Al-Hrbi, W. H., & Al-Shah, A. A. W. (2021). The Effect of E-Commerce in Reducing the Actual Unemployment Rate among Saudi Youth. Journal of Economic, Administrative and Legal Sciences,, 6(5), 42-65. [Google Scholar] [CrossRef]

Almalki, A. (2021). Legal Protection for the Consumer in E-Commerce According to Saudi Law (A Descriptive, Analytical, and Comparative Study with the Laws of the United States of America). Beijing L. Rev.12, 1131. [Google Scholar] [CrossRef]

Al-mani, K. (2020). The Impact of E-commerce on the Development of Entrepreneurship in Saudi Arabia. Journal of International Technology and Information Management28(4), 28-62. [Google Scholar] [CrossRef]

Alyoubi, A. A. (2015). E-commerce in developing countries and how to develop them during the introduction of modern systems. Procedia Computer Science65, 479-483. [Google Scholar] [CrossRef]

Alzele, F. H. (2020). Factors affecting the use of E-commerce from the point of view of the Saudi consumer in Al-Qunfudah Governorate. Journal of Economic, Administrative and Legal Sciences, 4(9(, 71-96. [CrossRef]

Anuj, K., Fayaz, F., & Kapoor, N. (2018). Impact of e-commerce in Indian economy. Journal of Business and Management, 20(5), 59-71. [Google Scholar] [CrossRef]

Blazquez, J., Manzano, B., Hunt, L., & Pierru, A. (2020). The value of saving oil in Saudi Arabia. Economics of Energy and Environmental Policy9(1), 207-222. [Google Scholar] [CrossRef]

Bogue, R. (2016). Growth in e-commerce boosts innovation in the warehouse robot market. Industrial Robot: An International Journal43(6), 583-587. [Google Scholar] [CrossRef]

E-commerce board. (2018). [Link]

Ezzi, S. W. (2016). Exploring the Characteristics of the E-commerce Marketplace in Saudi Arabia. International Journal of Economic Perspectives10(4). [Google Scholar]

Faid, A. Y., Xie, L., Barnett, A. O., Seland, F., Kirk, D., & Sunde, S. (2020). Effect of anion exchange ionomer content on electrode performance in AEM water electrolysis. international journal of hydrogen energy45(53), 28272-28284. [Google Scholar][CrossRef]

Foudeh, M. (2017). The long run effects of oil prices on economic growth: The case of Saudi Arabia. International Journal of Energy Economics and Policy7(6), 171. [Google Scholar]

Fruhling, A. L., & Siau, K. (2007). Assessing organizational innovation capability and its effect on e-commerce initiatives. Journal of Computer Information Systems47(4), 91-103. [Google Scholar] [CrossRef]

GaStat (n.d.) E-commerce statistics report. [Link]

Gregory, G. D., Ngo, L. V., & Karavdic, M. (2019). Developing e-commerce marketing capabilities and efficiencies for enhanced performance in business-to-business export ventures. Industrial Marketing Management78, 146-157. [Google Scholar] [CrossRef]

Gupta, A. (2014). E-Commerce: Role of E-Commerce in today’s business. International Journal of Computing and Corporate Research4(1), 1-8. [Google Scholar]

He, Y., & Wang, J. (2019). A panel analysis on the cross border e-commerce trade: Evidence from ASEAN countries. The Journal of Asian Finance, Economics and Business6(2), 95-104. [Google Scholar] [CrossRef]

Iqbal, A. (2019). Saudi Arabian E-commerce Law. A Step towards Consumer Protection. A Step towards Consumer Protection. [Google Scholar] [CrossRef]]

Jalali, S. H., & Soleimani, M. O. H. A. M. M. A. D. (2014). An investigation about the impacts of e-commerce adoption on export performance. International Journal of Modern Management and Foresight, 1(3), 129-138. [Google Scholar]

Kahn, K. B. (2018). Understanding innovation. Business Horizons, 61(3), 453-460. [Google Scholar] [CrossRef]

Kemp, S. E., Ng, M., Hollowood, T., & Hort, J. (2018). Introduction to descriptive analysis. Descriptive analysis in sensory evaluation, 1-39. [Google Scholar] [CrossRef]

Khan, H. U., & Uwemi, S. (2018). Possible impact of e-commerce strategies on the utilization of e-commerce in Nigeria. International Journal of Business Innovation and Research15(2), 231-246. [Google Scholar] [CrossRef]

Kostikov, E., Jílkova, P., & Kotatkova Stranska, P. (2021). Optimization of e-commerce distribution center location. Marketing i menedžment innovacij, 2, 166-178. [Google Scholar]

Lawrence, J. E., & Tar, U. A. (2010). Barriers to e-commerce in developing countries. Information, society and justice journal3(1), 23-35. [Google Scholar]

Ma, S., Guo, X., & Zhang, H. (2021). New driving force for China’s import growth: Assessing the role of cross‐border e‐commerce. The World Economy44(12), 3674-3706. [Google Scholar] [CrossRef]

Maghrebi, F., El Mezouar, Z. C., & Almanjahie, I. (2018). Test of causality between oil prices and GDP case study Saudi Arabia. Economic Computation and Economic Cybernetics Studies and Research52(3), 279-289. [Google Scholar] [CrossRef]

Mekhmonov, S.U., & Temirkhanova, M.J. (2020). Actual issues of electronic commerce development in the republic of Uzbekistan. International Journal of Financial Management and Economics, 3(1), 39-45. [Google Scholar]

Mexmonov, S. (2020). Actual issues of electronic commerce development in the republic of Uzbekistan. Архив научных исследований33(1). [Google Scholar]

Ministry of Commerce and Investment, KSA. [Link]

Mohammad, A. (2022). The Impact of Digital Marketing Success on Customer Loyalty. Marketing and Management of Innovations13(3), 103-113. [Google Scholar] [CrossRef]

Najafi, I. (2012). The role of e-commerce awareness on increasing electronic trust. Life Science Journal9(4), 1487-1494. [Google Scholar]

Ordanini, A., & Rubera, G. (2010). How does the application of an IT service innovation affect firm performance? A theoretical framework and empirical analysis on e-commerce. Information & Management47(1), 60-67. [Google Scholar] [CrossRef]

Rasmussen, S. A., Smulian, J. C., Lednicky, J. A., Wen, T. S., & Jamieson, D. J. (2020). Coronavirus disease 2019 (COVID-19) and pregnancy: what obstetricians need to know. American journal of obstetrics and gynecology222(5), 415-426. [Google Scholar][CrossRef]

Riyadh Chamber. (2021). E-Commerce in Saudi Arabia: Indicators and Figures, Business Support Sector Observatory. [Link]

Salehi, F., Abdollahbeigi, B., Langroudi, A. C., & Salehi, F. (2012). The impact of website information convenience on e-commerce success of companies. Procedia-social and behavioral sciences57, 381-387. [Google Scholar] [CrossRef]

Salem, M. A., & Nor, K. M. (2020). The effect of COVID-19 on consumer behaviour in Saudi Arabia: Switching from brick and mortar stores to E-Commerce. International Journal of Scientific & Technology Research9(07), 15-28. [Google Scholar]

Sazu, M. H. (2022). Does Big Data Drive Innovation In E-Commerce: A Global Perspective?. SEISENSE Business Review2(1), 55-66. [Google Scholar] [CrossRef]

Schober, P., Boer, C., & Schwarte, L. A. (2018). Correlation coefficients: appropriate use and interpretation. Anaesthesia & analgesia, 126(5), 1763-1768. [Google Scholar] [CrossRef]

Thomran, M., & Alshammari, A. A. (2023). Knowledge Economy, Innovation and the Universities’ Education Role in Saudi Arabia: A Study of Academicians’ Perspectives at the University of Hail. Marketing and Management of Innovations, 14(3), 163–175. [Google Scholar] [CrossRef]

World Bank database. (n.d.). [Link]

Yusgiantoro, I., Wirdiyanti, R., Soekarno, S., Damayanti, S., & Mambea, I. (2020). The Impact of E-commerce Adoption on MSMEs Performance and Financial Inclusion in Indonesia. Jakarta: Otoritas Jasa Keuangan. [Google Scholar]

View articles in other formats

License

Coyright

Copyright (c) 2023 The Author(s).

Published by Sumy State University

Issue